X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית: "מצרים לא דיווחה כראוי על ניסויים, אך אין לה פרויקט גרעיני צבאי סודי"; אירן מסרבת לאפשר ביקורת של פקחים במתקני הגרעין שלה
▪  ▪  ▪
דיונים בסבא"א [AP]

המנהרות במתקן הגרעיני באיספהאן

   עומר כרמון
מהפך בעמדה האמריקנית כלפי הגרעין האירני

   עומר כרמון
אירן מודה לראשונה: מסתירים טכנולוגיה גרעינית במעמקי האדמה

מצרים: לא נסכים לפיקוח על פרויקט הגרעין
שגריר מצרים בסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית אמר הערב (ג', 1.3.05), כי ארצו לא תסכים לפיקוח של האו"ם על פרויקט הגרעין שלה, כל עוד לא יוטל פיקוח דומה על ישראל.
"לא נסכים לכל התחייבות נוספת, כל עוד ישראל אינה חותמת על האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני", אמר רמזי עז א-דין רמזי. כידוע, גם מצרים אינה חתומה על האמנה.
רמזי אמר את הדברים בבריסל, במהלך הדיונים הנערכים כעת בסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית. ראש הסוכנות, מוחמד אל-ברדעי (אזרח מצרי, ע.כ), הגיש הערב דוח, בו נטען כי מצרים לא דיווחה כראוי על ניסויים בהעשרת אורניום שביצעה, אולם הדגיש כי אין לכך כל קשר לתוכנית גרעינית מצרית סודית.
סבא"א: אירן מסרבת להתיר לפקחי האו"ם להיכנס למתקן גרעיני
ראש הסוכנות לאנרגיה גרעינית, מוחמד אל-ברדעי, אמר הערב (ג', 1.3.05) בנושא פרויקט הגרעין האירני, כי הרפובליקה האיסלמית אינה מאפשרת לפקחי האו"ם לערוך בדיקות במתקן הגרעיני בפרצ'ין. וושינגטון טוענת כי במקום נערכים ניסויים סודיים לפיתוח נשק גרעיני.
אל-ברדעי ציין כי אירן עדיין לא מסרה תשובה השוללת סופית את החשד בכל הנוגע לצנטריפוגות נושאות זיהום רדיואקטיבי בשיעור גבוה, שנמצאו במדינה. כמו כן, צילומי לווין גילו מנהרות באתר צבאי באיספהאן הקשור לפרויקט הגרעין האירני. פקחי האו"ם לא קיבלו אישור לבקר באותן המנהרות.
לפני ימים אחדים אמר ראש פרויקט הגרעין האירני, חסן רוחאני, בתשובה לשאלה בנוגע לאותן המנהרות: "מה רציתם שנעשה?; אנו חוששים ממתקפה אמריקנית, ולכן אנו חייבים לשים את טכנולוגיית הגרעין שלנו באיזה שהוא מקום. ארה"ב אינה פוסלת מתקפה על מתקני הגרעין שלנו ולכן עלינו להתכונן".
ארה"ב שינתה את מדיניותה כלפי אירן
דובר הבית הלבן הכריז אמש (ב') על שינוי משמעותי בעמדה האמריקנית כלפי פרויקט הגרעין האירני.
מקללן מסר כי הנשיא בוש ערך "חשיבה מחדש" בנושא לאחר ביקורו בשבוע שעבר באירופה, ועתה הוא מוכן להצטרף לגרמניה, צרפת ובריטניה ביוזמתן להעניק הטבות כלכליות לאירן תמורת הסכמתה לוותר על העשרת האורניום [ראו קישור].
כזכור, גרמניה, צרפת ובריטניה מנהלות כעת מו"מ עם הרפובליקה האיסלמית, בניסיון לשכנעה לוותר על העשרת האורניום. לפני כשלושה חודשים הודיעה טהרן על נכונותה להפסיק זמנית את ההעשרה, אך הודיעה כי תחדשו במידה והמו"מ לא יעלה יפה. האיחוד האירופי הציע לאחרונה עסקה לאירנים: מכירת מטוסי איירבוס, תמורת פשרות בנושא הגרעין.

תאריך:  01/03/2005   |   עודכן:  01/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
ניסה לקדם את קשריו עם היטלר ועם מנהיגים גרמניים אחרים בזמן מלחמת העולם השנייה
מיכאל דבורין
מהלשכה נמסר כי ההחלטה באה לאחר שבמשך כמה חודשים התקיימו בין הלשכה לבין ועד השופטים מגעים ישירים ועקיפים בניסיון למצוא הסכמה, נסיונות שעלו על שרטון
עומר כרמון
זכריה זביידי, מפקד גדודי חללי אל-אקצא בג'נין, זעם על השר החדש משום שלא הזמינו לפגישה ולכן ירה על מכוניתו; נאצר יוסף החליט לא לעבור על כך בשקט
מיכאל דבורין
ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ רוני בראון אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אורי אריאל שתאסור על האזנות סתר לחברי כנסת וחברי ממשלה מתוקף חסינותם
עומר שיקלר
כך החליט שר הביטחון, שאול מופז; ההחלטה מקובלת על דעת הרמטכ"ל המיועד, דן חלוץ; בנוסף הוחלט להקדים בחודש את חילופי הרמטכ"לים; קפלינסקי שימש עד לפני כחודש בתפקיד אלוף פיקוד מרכז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il