X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עוד אמר ל-Nfc: "החלטנו להעביר מעתה את הסמכות למועצת התלמידים הארצית להמשיך את המאבק"; זיו חן: מדובר בשביתה פופוליסטית. הם הבינו שניתן לשפר את הדברים רק באמצעות מועצת התלמידים הארצית
▪  ▪  ▪
חוזרים לספסל הלימודים

שביתת התלמידים, שאורגנה באמצעות האינטרנט, הסתיימה אתמול והתלמידים חזרו הבוקר לספסל הלימודים. משרד החינוך מדווח הבוקר (יום ד', 2.3.05) כי יותר מ-80% מהתלמידים הגיעו היום לבתי הספר. אולם, במשרד החינוך רואים בחומרה את יוזמתם השלילית של התלמידים, וקובעים כי העדרותם תחשב כלא מוצדקת. באשר לענישה נוספת, יפעלו בתי הספר בהתאם להוראות התקנון הבית ספרי.
על-פי נתוני המשרד שהתפרסמו אתמול, השתתפו בשביתה כ30% מתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים. את השביתה ארגנו שני תלמידים האחד בן 14.5 והשני כבן 16, באמצעות רשת האינטרנט, דרך הודעות בפורומים, הודעות ב-ICQ ושליחת sms. אחד ממארגני השביתה, תלמיד בן 14.5 בחטיבת הביניים יגאל אלון בנצרת עילית, אמר כי הוא אינו מצטער על השביתה, וחושב שמטרותיה הושגו. בשיחה עם Nfc אמר: "אנחנו לא מצטערים על השביתה, זה הראה לכולם שיש לנו קול. אנחנו השגנו מהשביתה את תשומת לב התקשורת, והשגנו דרך לדבר עם מועצת התלמידים הארצית שתבין אותנו", אמר.
לדבריו, "מועצת התלמידים הארצית אישרה את דוח דוברת בלי לשאול אותנו. מועצת התלמידים בתור מועצה אישרה את זה מבלי לדעת אם אנחנו רוצים או לא. אני דיברתי אתמול עם יו"ר המועצה, זיו חן, והחלטנו שנגיש להם את הדברים שאנחנו רוצים לשנות. כעת אנחנו מעבירים להם את הסמכות. למרות שהיתה להם במשך כל אותם החודשים את הסמכות, אבל הם לא עשו עם זה שום דבר".
באשר לענישה הצפויה מצד מנהלי בתי הספר, אמר מנוסיס: "אנחנו לא ארגון שיכול לבטל את העונש, אבל אפשר לסלוח על השביתה של אתמול כי זה היה מתוכנן כבר כמה חודשים, והדבר היה ידוע. המדובר בתכנון של כמה חודשים מראש, אבל הביצוע עצמו התחיל לפני כשבועיים".
יו"ר מועצת התלמידים הארצית, זיו חן, אישר כי אחד ממארגני השביתה פנה אליו וביקש שמועצת התלמידים תמשיך להוביל את המאבק. "הם בסך הכל ניסו למשוך דעת קהל, ולמעשה הבינו שמדובר בשביתה פופוליסטית. הצעדים שהם נקטו הינם פופוליסטים לגמרי. הם הבינו שהם לא יוכלו לשפר את הדברים, אלא אך ורק באמצעות מועצת התלמידים הארצית".
באשר להודעת משרד החינוך כי בכוונתו להפעיל צעדים משמעתיים נגד השובתים, אמר חן: "שמעתי כי מתכננים להוריד ציונים ולרשום לתלמידים אלה חיסורים בלתי מוצדקים. אנחנו בתור מועצת התלמידים הארצית הודענו מראש כי כל מי שישבות עושה זאת על אחריותו בלבד. אני לא אאבק על משהו שלא הוכיח את עצמו".
אסף שגב: משרד החינוך סותם פיות
יו"ר התאחדות הסטודנטים, אסף שגב מגנה את התנהגות משרד החינוך בנוגע לשביתת התלמידים. "ההאחדות מגנה את הניסיון לסתימת פיות התלמידים מצד משרד החינוך. עצוב לראות שהכוחניות נגד הציבור שאותו אמור משרד החינוך לייצג מתחילה כבר מגיל התיכון. אנו מחזקים את ידי התלמידים ומאמינים במאבקים ציבוריים ועממיים".

תאריך:  02/03/2005   |   עודכן:  02/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
המועצה הארצית לתכנון ובניה העבירה להערות הוועדות המחוזיות את תיקון תוכנית המתאר הארצית למתקני שידור קטנים וזעירים; שר הפנים אופיר פז-פינס בירך על ההחלטה
יפעת גדות
במקחצ"ר החליטו לשים קץ להבדלים בשפת הסימנים של היחידות הקרביות השונות ולהפיץ חוברת עם סימנים אחידים וכלל-צה"ליים לזמן לחימה, כך דווח בעיתון 'במחנה'
שלומי דיאז
צעיר מכפר סבא נחשד בניסיון למכור רקטות וחזיזים מסוכנים לתלמידי בית ספר.
מחלקה ראשונה
את 'מחקרים בהיסטריה' ניתן לקרוא גם כתיעוד התהליך הנפשי של פרויד, כשהניח את היסודות ליצירת הפסיכואנליזה
מיכאל דבורין
זאת במסגרת התוכנית לחידוש פני העיר טבריה; הפרויקט הוא בעלות כוללת כ-6 מיליון ש"ח; בכוונת העיריה לפנות את העסקים הקיימים ב"מתחם הפלאפלים" ותחתיו לבנות מבנה קבע בו ישוכנו בעלי העסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il