X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכויות האזרח פנתה בימים האחרונים אל נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' אהרון בן-זאב, בבקשה לפעול להוספת כיתוב בשפה הערבית לשילוט המצוי בתחומי האוניברסיטה; דוברת האוניברסיטה בתגובה: "נושא השילוט נמצא בבדיקה ברשויות האוניברסיטה אשר פועלת בתחומים רבים לסייע לסטודנטים ערבים בלימודיהם"
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח פנתה בימים האחרונים אל נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' אהרון בן-זאב, בבקשה לפעול להוספת כיתוב בשפה הערבית לשילוט המצוי בתחומי האוניברסיטה.
את הפניה כתב עו"ד עאוני בנא מהאגודה לזכויות האזרח, בעקבות פניה קודמת, שנשלחה לפני כשנתיים אל קודמו של פרופ' בן-זאב בתפקיד, אשר הושבה בשלילה.
עו"ד בנא טוען במכתבו, שנשלח בסוף השבוע, כי העדר כיתוב בשפה הערבית בשילוט, המצוי ברחבי האוניברסיטה, פוגע בזכותם של הערבים ללשון. לטענתו עובדה זו מכרסמת בתחושת השייכות של ערביי ישראל, מבליטה את תחושת הניכור והזרות שהם חשים ופוגעת בכבודם כבני אדם בישראל, כמו גם במעמדם כאזרחים שווים במדינה, גם אם לא נפגעת בפועל יכולתם להתמצא ברחבי הקמפוס.
לטענת עו"ד בנא, האוניברסיטה הנה גוף בעל מאפיינים ציבוריים מובהקים, המחויב להקפיד על שילוט בשפה הערבית, שבג"ץ בפסק דינו המהפכני מלפני כשנתיים וחצי הכיר בחשיבותו המיוחדת.
נזכיר כי באותו פסק דין חייב בג"צ את העיריות בהן יש אוכלוסיה מעורבת של ערבים ויהודים לתלות שלטים גם בערבית לא רק ברחובות המרכזיים של הערים אלא בכל רחוב ורחוב. יצויין כי פסק הדין שהתקבל ברוב של 2 מול 1 (דעתו החולקת והחריפה במיוחד של חשין) עורר מחלוקת רבה בציבור הישראלי ונתפס בעיני רבים כצעד נוסף באיבוד זהותה של המדינה כמדינה יהודית לטובת הליכה לכיוון של מדינת כל אזרחיה ואף מודל קיצוני יותר של מדינת כל לאומיה.
נזכיר כי השופט חשין שדעתו לא נתקבלה כאמור, קבע בפסק דינו כי המניעים מאחורי העתירה היו פוליטיים גרידא ונועדו כל כולם לקדם אג'נדה פוליטית בלי שדה-פקטו עמד נפגע כלשהו מאחורי הדרישה. הנשיא ברק, חלק עליו בדעת הרוב והמשיך את הקו בו החל בפסק דין קעדאן, לפיו עקרון השוויון גובר על יתר העקרונות הפרטיקולריים. חשין שישב גם בהרכב של קעדאן טען בבג"צ השילוט כי ברק הלך צעד אחד קדימה יותר מדי.
האגודה לזכויות האזרח מכל מקום, שעמדה אז ביחד עם ארגון עדאללה מאחורי הבג"צ המהפכני, טוענת כי האוניברסיטה היא מוסד להשכלה גבוהה, האמון על ערכי היסוד בדבר כבוד האדם, השוויון וחופש הביטוי, ולפיכך "מצופה ממנה כי תפעל ביתר שאת למימושם ולקידומם של ערכים אלה. על אחת כמה וכמה אוניברסיטת חיפה, אשר כ-20% מתלמידיה הם ערבים והיא מהווה סמל לנגישות האזרחים הערבים בישראל להשכלה גבוהה".
לנוכח דברים אלה מבקש עו"ד בנא מפרופ' בן-זאב, כי ידאג להוספתו של כיתוב בערבית לכל השילוט המוצב על-ידי האוניברסיטה.
דוברת אוניברסיטת חיפה נחמה וינטמן מסרה ל-NFC בתגובה: האוניברסיטה פועלת בתחומים רבים לסייע לסטודנטים ערבים בלימודיהם. נושא השילוט נמצא בבדיקה ברשויות האוניברסיטה.

תאריך:  02/03/2005   |   עודכן:  02/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מסקר דו-שנתי שנערך למען 'העין השביעית', באמצעות המכון הישראלי לדמוקרטיה; העיתונאים סבורים שהתקשורת מעוותת עובדות ומיישמת שיקולי תן וקח לא הוגנים; כ-41.2% מהעיתונאים נחשפו להטרדות או לגילויי עויינות
אורלי ממן
לדברי מנכ"ל הבנק, דוד ברוך, המהלך נערך במסגרת היערכות בנק ירושלים להתאמת מבנה פעילותו ליעדיו העסקיים ולסביבה הרגולטורית המשתנה
אורלי ממן
הנפיקה אג"ח וכתבי אופציות במסגרת המכרז לציבור שהתקיים אתמול; במכרז התקבלו ביקושים של כ-8.2 מיליארד ש"ח
הדר פרבר
השנה בהצבעה השתתפו חמישה מוקדי הצבעה באולפנים בקריית שמונה, חיפה, תל אביב, באר שבע ובירושלים - וללא SMS
הדר פרבר
בעקבות פרסום דוחות המבקרים את הפרת זכויות האדם בסין, טוענת סין כי מדובר בדברים לא נכונים וכי יש לבסס דיאלוג שוויוני בין שתי המדינות, כדי לשמור על שיתוף הפעולה ביניהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il