X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ב-2003 עלה מספר המובטלים שחיפשו עבודה יותר מ-6 חודשים; ב-2004 רק אחד מכל חמישה הי זכאי לדמי אבטלה; 81% מהעובדים שהצטרפו לשוק העבודה בשנת 2004 משתכרים עד 4,500 ש"ח
▪  ▪  ▪

שיעור המובטלים והמובטלים חלקית בישראל מגיע לכ-18.2%, שהם כ-488 אלף איש ואישה. כך טוענת "עמותת מחויבות לשלום ולצדק חברתי", בדוח השנתי שהיא מוציאה. הדוח מתבסס, לטענתה, על סקרי כוח אדם של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יצויין, כי נתוני הלשכה מצביעים על שיעור אבטלה של כ-10%.
על-פי הדוח, הגידול במספר המועסקים בשנה האחרונה התבטא בעיקר בגידול במספר המועסקים במשרה חלקית ובשכר נמוך, שאינו מאפשר מחייה בכבוד. כ-60 אלף מתוך 80 אלף מקומות העבודה שנוצרו בשנת 2004 הן משרות חלקיות.
יתר על כן, 81% מהעובדים שהצטרפו לשוק העבודה בשנת 2004 משתכרים עד 4,500 ש"ח וכ-75% מהם משתכרים עד 4,000 ש"ח בחודש. מספר המובטלים-חלקית עלה מ-79 אלף בשנת 2001 ל-136 אלף בשנת 2003. על-פי ההערכות הוא הגיע ל-153 אלף בשנת 2004. סה"כ עליה של 74 אלף מובטלים-חלקית בעל כורחם בארבע השנים האחרונות.
עוד מתייחס הדוח לעובדה, כי בשנת 2003 חלה החרפה נוספת בעומק האבטלה: מספר המובטלים שחיפשו עבודה יותר משישה חודשים עלה ביותר מחצי בין שנת 2002 לשנת 2003 - 53%. תופעה זו ניכרת בעיקר בקרב בעלי השכלה נמוכה, אשר בעוד הם מהווים פחות מ-10% מכלל המובטלים, שיעורם בקרב המחפשים עבודה שנה ויותר עולה על 40%. כמו כן, שיעור המובטלים הערבים המחפשים עבודה למעלה משנה כפול מזה של היהודים.
הדוח מצביע על העובדה כי למרות ההחמרה במצב האבטלה בישראל, רשת הביטחון הניתנת למובטלים ממשיכה להישחק. בשנת 2004 - רק אחד מכל חמישה מובטלים היה זכאי לדמי אבטלה, ואילו בקרב משפחות המקבלות הבטחת הכנסה, בניגוד מוחלט לתחזיות האוצר, חלה עלייה במהלך 2003 ובמחצית הראשונה של 2004 לא מסתמנת ירידה משמעותית.
הדוח כולל ביקורת מפורטת על מדיניות הממשלה הבוחרת להילחם במובטלים ופוגעת ביכולתם להתקיים בכבוד, מבלי להציע אלטרנטיבה תעסוקתית רצינית. לצד ביקורת זו מוצעות המלצות "מחויבות לשלום ולצדק חברתי" לצמצום האבטלה.

תאריך:  02/03/2005   |   עודכן:  02/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
חיכינו... רצינו... ובעוד שבועיים תחל עונה שנייה של "השיר שלנו"
הדר פרבר
שלח רשימות דוא"ל למנהיג המוג'הדין בצ'צ'נייה, אשר תכנן את ההתקפה בתיאטרון במוסקבה והפעיל אתרי אינטרנט פרו-ג'יהאד
ארי סירקין
לראשונה קובעות התקנות חובה על מגיש בקשה להיתר לציין את עובדת קיומו של אסבסט (לרבות אסבסט צמנט) בשטח המיועד לבנייה, ומסדירות שורה של תנאים לעבודה עם אסבסט, שיקבעו במסגרת ההיתר
ענבל אביב, עומר שיקלר
כל המחסומים בכניסה לערים נסגרו למעבר פלשתינים; צה"ל חשף מעבדת נשק בכפר אל-יאמון ובה נמצאו: מטעני חבלה, בלוני נפץ וכלי נשק; עוד נמצאו שם רכיבים שמיועדים להכנסת סוגים של טילי קסאם; חשיפת המעבדה התאפשרה בעקבות חקירת עצורים
גלית יצחק
כ-60% מהפניות היו לרופא משפחה; 53% ציינו כי בריאותם הכללית טובה מאוד; 50% מהישראלים נטלו לפחות תרופת מרשם אחת בשבוע האחרון; כמחצית מהאוכלוסייה סבלו ממחלות כרוניות או כאב כרוני כלשהו; דירגו את בריאותם הנפשית במקום גבוה יותר מאשר את בריאותם הגופנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il