X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התאחדות הקבלנים: יש לשנות את סדרי העדיפויות בקביעת תקציב המדינה, ולהגדיל את תקציבי התשתיות באופן משמעותי כגורם מעודד לצמיחת המשק
▪  ▪  ▪

בשנת 2004 עמדו ההשקעות בפועל של המדינה בתשתיות-עבודות הנדסה אזרחית, כבישים, מסילות ברזל, מפעלי מים ותיעול - על 6.4 מיליארד ש"ח בלבד לעומת 7.6 מיליארד בשנת 2003. ירידה של 16% בהשוואה לשנת 2003, כך עולה מנתוני הלמ"ס כפי שעובדו על-ידי כלכלני התאחדות הקבלנים.
ממלא מקום נשיא התאחדות הקבלנים, אברהם ליבר, מסר כי יש לשנות את סדרי העדיפויות בקביעת תקציב המדינה, ולהגדיל את תקציבי התשתיות באופן משמעותי כגורם מעודד לצמיחת המשק. לדבריו, היקף ההשקעות בתשתיות ב-2004 הינו הנמוך ביותר מאז שנת 1992.
התקציב הנמוך נובע, לדבריו, גם מהקיצוץ הנמשך בתקציבי הפיתוח של המדינה, אך גם מבעיות בירוקרטיות כמו פרויקטים תקועים ביוזמה הפרטית. למעשה, מוסיף ליבר, מאז סיום סלילתו של כביש חוצה ישראל, לא מתבצע אף פרויקט תשתיתי בשיתוף היוזמה הפרטית, על אף שמדובר בפרויקטים חשובים לצמיחת המשק שאינם ממומנים מתקציב המדינה.
סיבה נוספת, לדברי ליבר, לירידה בתקציבי התשתיות בפועל היא קיפאון בהוצאת מכרזים של מע"צ, בשל הפיכתה מיחידת סמך לחברה ממשלתית. רק לאחרונה יצא מכרז לביצוע הרחבה של כביש 3 וזאת אחרי תקופה של למעלה משנתיים בהם לא פורסם אף מכרז חדש משמעותי. את הפיגור בהשקעות בכבישים יש להשלים באופן מיידי על-ידי הגדלת תקציב מע"צ ולנצל את תת התפוקה בענף זה והמחירים הנמוכים כדי להשלים את הפיגור בכבישים.
ליבר מוסיף ואומר, כי גם מצבן של הרשויות המקומיות בישראל תרם לירידה בהשקעות בתשתית. המשבר ברשויות המקומיות הביא לכך שגם הרשויות צמצמו את ההשקעות שלהן בתשתיות ויש כיום רשויות שבהן מצב הכבישים הוא איום, אך בשל מחסור בתקציבים, לא יוצאים מכרזים של תיקון ואחזקת כבישים קיימים.

תאריך:  03/03/2005   |   עודכן:  03/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
פעילות המחלקה תקיף מארגנים, מחליטנים ואנשי תקשורת, הפועלים בתחום התיירות הצליינית הנוצרית; השר הירשזון יקדם הקמת מרכז דתי לנוצרים בגליל שיהווה מוקד משיכה תיירותי; שר האוצר: יורחב שדה התעופה במחניים, אילת תהפוך ללאס-וגאס
אורלי ממן
הכנסות של 182 מיליון דולר בשנת 2004, גידול של 25% בהשואה לתקופה המקבילה; רשמה רווח של 47 מיליון דולר בשל רווחי הון ממכירת SDP לקודאק תמורת 250 מיליון דולר
מירב לוי
משרד התיירות מדווח על עליות מרשימות מכל מדינות העולם בחודש ינואר בהשוואה לינואר אשתקד
הדר פרבר
על קשירת קשר לפיגוע בבאלי ב-2002 בו נרצחו 202 בני אדם
ארי סירקין
ראש עיריית ראש העין אמר את הדברים הקשים הללו בישיבת הוועדה לעניני ביקורת המדינה של הכנסת שדנה בדוח מבקר המדינה בנושא רישוי עסקים; נתונים חמורים במיוחד בהתנהלות עסקים בראש העין בה פעלו למעלה מ-70% מהעסקים ללא רישיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il