X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צמיחה חזקה ברבעון הרביעי גרמה לכך שמכירות הטלפונים הניידים בעולם יעלו על 674 מיליון יחידות ב-2004; צופים כי יותר מ-730 מליון יחידות טלפונים ניידים יימכרו בעולם ב-2005
▪  ▪  ▪

צמיחה חזקה ברבעון הרביעי גרמה לכך שמכירות הטלפונים הניידים בעולם יעלו על 674 מיליון יחידות ב-2004, גידול של 30% משנת 2003. כך מוסרת גרטנר, חברת המחקר והייעוץ העולמית. מכירות הטלפונים הניידים בעולם צמחו ב-24% ברבעון הרביעי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
"השוק עבר אפילו את התחזיות האופטימיות ביותר לשנת 2004. מכירות חזקות הנובעות מהחלפות, דינאמיקה עונתית וצמיחה מתמשכת בשווקים מתפתחים, בעיקר באמריקה הלטינית, הובילו לנפח המכירות הגבוה ביותר שנרשם אי פעם", אמר בן ווד, אנליסט בכיר בגרטנר בתחום טלפונים ניידים.
לאחר פתיחה קשה של השנה, חזרה נוקיה לנתח שוק של 33% ברבעון הרביעי של 2004. "נוקיה ייצבה את נתח השוק שלה בסוף 2004 לאחר האתגרים שהציבו שני הרבעונים הראשונים, כשנתח השוק שלה צנח ל-28.8%", אמר ווד.
"היצע המכשירים הרחב של החברה בשילוב הרווחיות הגבוהה ממכירות רבות של מכשירים פשוטים יותר, יסייעו לחברה לשמור על עמדתה גם בשנת 2005, אולם היא חייבת להשיג מחדש את ראשוניותה במונחים של מובילות במותג ובטכנולוגיה מול התחרות החזקה מצד חמשת הספקים האחרים".
ברבעון הרביעי, מוטורולה השיגה מחדש את המקום השני ועקפה את סמסונג עם צמיחה גבוהה מהצפוי. "החייאת" המותג מוטורולה, תואמת במידה רבה לביקורות החיוביות שקיבל מכשיר ה-RAZR V3, אשר תרם בהובלת מכירות חזקות באירופה ובצפון אמריקה. זאת, בשילוב עם תמחור אגרסיבי בשווקים מתפתחים, בעיקר באסיה פסיפיק ובאמריקה הלטינית.
סמסונג הגבירה את המודעות למותג שלה ב-2004, בעיקר בסין, וגם הובילה את השוק במספר תחומים, כגון טלפונים עם מצלמת מולטי מגה פיקסל. כדי להתמודד עם מוטורולה ונוקיה, אנליסטים בגרטנר אומרים, כי סמסונג תצטרך לשנות את האסטרטגיה שלה ולהרחיב את מגוון מוצריה לפלח בעל נפח המכירות הגדול יותר ושולי הרווח הנמוכים יותר.
המומנטום שנבנה ב-2004 ימשיך לתוך 2005 כאשר בגרטנר צופים כי יותר מ-730 מליון יחידות טלפונים ניידים יימכרו בעולם. שוק הטלפונים הניידים יוסיף לצמוח, ולדברי האנליסטים בגרטנר הספקים יעמדו בפני אתגרים ב-2005.
"בשווקים בוגרים, נותר להיווכח האם ניתן יהיה לשבור את רמות השיא שנקבעו במכירות החלפה", אומר הוגואס דה לה ורג'נה, אנליסט בכיר בגרטנר לתחום טלפונים ניידים באמריקה. "בשווקים מתפתחים, זירת המאבק העיקרית ב-2005 תהיה סביב טלפונים שעולים פחות מ-50 דולר למכשיר".

תאריך:  03/03/2005   |   עודכן:  03/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
יצחק זוזיאשוילי ורפי נחמני נאשמים בבימ"ש המחוזי בירושלים ברצח השופט, לפני שמונה חודשים
אורלי ממן
יו"ר השלטון המקומי מבקש להביא לממשלה בקשה לתוספת של מיליארד וחצי ש"ח לתקציבי הרשויות המקומיות בעקבות כשלון משרד האוצר במו"מ עם הבנקים; שר הפנים: הממשלה צריכה לשלם ארנונה על נכסיה כמו כל גוף אחר
שלומי דיאז
הארבעה משמשים כמפקחים, כן הורשע קבלן הזיפות שעבד בגג "מרכול חביב" וגרם לשריפה; בעל הקרקע זוכה; 4 עובדות נהרגו בדליקה
יפעת גדות
מוסיקאית מסוגלת להבחין בטעמים דווקא כשהיא שומעת צלילים; לתו דו יש גם צבע - אדום
רנית נחום-הלוי, עומר שיקלר
אמר גם כי החלטות הממשלה והכנסת יבוצעו כפי שהוחלט; נתניהו: אסור שתהיה מלחמת אחים; השר שלום: הצעתי משאל עם למטרה אחת - מניעת מלחמת אחים; לנדאו: חשוב שעמדת הליכוד בנושא משאל העם תהיה ברורה; ועידת הליכוד החליטה לאשר את ההצעה לקיים משאל עם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il