X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברשות הפלשתינית זוכרים היטב את הביקורת הקשה שהוטחה בהם עת הוציאו להורג שני משת"פים בבוקר אחד, בינואר 2001; לפיכך אבו מאזן, כמי שאמור לחתום על צווי הוצאה להורג שהוריש לו יאסר ערפאת, גלגל את הכדור בעניין רגיש זה אל המופתי; כעת יש להמתין ולראות כיצד יגיב העולם
▪  ▪  ▪

המופתי של ירושלים, עכרמה סברי, אישר הוצאתם להורג של חמישה מתוך 15 פלשתינים שנידונו בעבר לגזר דין מוות בנסיבות שונות, חלקם באשמת שיתוף פעולה עם ישראל, ואחרים בגין עבירות פליליות. לדברי אנשי דת ברמאללה, סברי בוחן כעת את המשך הטיפול ביתר התיקים.
תיקים אלה הועברו לאיש הדת הבכיר על-ידי יו"ר הרשות, אבו מאזן, כבר לפני שבועיים-שלושה. אבו מאזן ביקש לקבל בכך חוות דעת הלכתית לכל סוגיית ההוצאות להורג ברשות, יש מי שסבור מתוך ניסיון לגלגל את הכדור ולא "להתלכלך" בחותמת השחורה שגוזרת דינו של אדם למיתה. מה שהטיבו להבין ערפאת ואנשיו - כי ההוצאות להורג אינן תורמות בלשון המעטה לתדמית הפלשתינית במערב - אבו מאזן וודאי מבין.
סוגיית ההוצאות להורג ברשות הנה סוגיה רגישה ביותר. בעקבות שתי הוצאות להורג שביצעה הרשות הפלשתינית כבר בחודשים הראשונים לאינתיפאדה, ואשר גררו תגובות נזעמות וביקורת חריפה בעיקר מצד וושינגטון אך גם פנים-פלשתינית, הוחלט לשנות כיוון בכל הנוגע לעונש חמור זה.
הרשות חדלה בפועל מהוצאות להורג ועל אף שהתקבלו במערכת המשפט גזרי דין מוות, בעיקר בעבירות ביטחוניות, ערפאת, שפסק הדין טעון היה את אישורו, התחמק מלחתום על הצווים. הרשות מצדה גילתה "יצירתיות" במצב החדש. כך למשל, משת"פים חוסלו על-ידי שוטרים פלשתינים "לאחר שניסו להימלט". לעיתים חמושים רעולי פנים היו פורצים אל בתי המעצר ומחסלים משת"פים וכו'.
ארגוני הטרור הפלשתיניים פירשו בשעתו את אוזלת היד שגילתה הרשות בעניין ההוצאות להורג כ'אור ירוק' לבצע משפטי שדה ברחובות הערים, לרבות לעיני ילדים. כך יצא, שבעוד הרשות הוציאה מתחילת האינתיפאדה להורג רק שני משת"פים, ברחובות חוסלו למעלה מ-100. את ההובלה על מצעד החיסולים נטלו החמאס והפת"ח. ההוצאות להורג נגד אלה שנשפטו לגזר דין מוות יתבצעו אם כן כאמצעי הרתעה שיאפשר לאבו מאזן להשליט חוק וסדר ברחובות. ההערכה היא, שלא יהיה גל הוצאות להורג מסיבי, אלא במקרים בודדים, כאמור לשם הרתעה.

תאריך:  03/03/2005   |   עודכן:  03/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך אמרה ד"ר אביבית נוימן בכנס חירום שנערך בשל הסרת תרופה לסרטן הערמונית מסל הבריאות; ד"ר מנחם לאופר: "החלטה שלא להכניס את הטקסוטר תשאיר את ישראל כמדינה המתקדמת היחידה שאינה נותנת את התרופה"
שלומי דיאז
אבי מלכה מקבוצת טירת הכרמל חשוד שביחד עם שניים מחבריו אנסו צעירה בת 20 מחיפה; מעצרו הוארך בחמישה ימים
שלומי דיאז
שמונת החשודים חיו בחושה מוסתרת היטב, מתחת לאדמה, בפאתי העיר טירה ומשם ניהלו את פעילותם העבריינית; מידע מודיעיני הביא למעצרם
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בחקירתה על דוכן העדים אמרה קייט כי בזמן שעבדה אצל ג'קסון חששה כי ג'קסון הפך לקורבן של צוותו, במעגל המצומצם הפנימי אשר קלקל את יחסי הציבור של הזמר או אף ניסה במכוון להזיק לשמו
שלומי דיאז
אב ובנו מאור עקיבא חשודים ברציחת אישה, חברתו לשעבר של הבן; המשטרה מחפשת אחר האישה הנעדרת מזה שלושה ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il