X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד דרור ברנדויין "מושך" את השטיח מתחת לרגלי פרי-יונס-וייס; מאשים: לא מסרו לי על ההסכמות והשיחות שהיו קודם לכן; דובר בנק המזרחי דוחה את הטענות
▪  ▪  ▪

עו"ד דרור ברנדויין, הפרקליט שעל חוות דעתו כביכול הסתמכו בכירי בנק המזרחי - ובראשם יעקב פרי (יו"ר) ואלי יונס (מנכ"ל), ונמנעו ממסירת דיווח מיידי לבורסה ולרשות ניירות ערך בדבר המענק בסכום של כ-13 מיליון ש"ח למנכ"ל היוצא, ויקטור מדינה, מפנה עתה "אצבע מאשימה" כלפי בכירי הבנק.
עו"ד ברנדויין שמר על שתיקה, כאשר פרי ויונס טענו לכשרות מעשיהם, בנימוק שהסתמכו על חוות דעתו. עתה הוא טוען, למעשה, כי בכירי הבנק, ובהם פרי, יונס, והיועץ המשפטי של הבנק, ד"ר שמעון וייס, לא הציגו בפניו מידע הנוגע לעניין כשפנו אליו לקבל חוות דעתו. בכך "מושך" ברנדויין את השטיח מתחת לרגלי המנהלים הבכירים. מכתבו מהווה למעשה הסתייגות מחוות דעתו הקודמת - שהכשירה הימנעות ממסירת דיווח מיידי בדבר המענק - שניתנה לבנק המזרחי, ועליה הסתמכה כאמור הנהלת הבנק.
רשות ניירות ערך קיבלה את הודעת ההבהרה של בנק המזרחי מיום 17.1.05, שתואמה מראש עם יו"ר מליאת רשות ניירות ערך, משה טרי. ואולם עתה, נוכח מכתבו של עו"ד ברנדווין, צפויה הרשות לבחון מחדש נושא זה, ולשקול צעדיה בהתאם. נזכיר, כי הרשות שקלה פתיחת חקירה פלילית נגד כל המעורבים, ובסופו של דבר הסתפקה בהודעת הבהרה שכללה התקפלות בכירי בנק המזרחי והתחייבות שנושא כזה לא יישנה; עתה, נוכח הגילויים החדשים, יידרש טרי לבחון עמדתו מחדש.
נודע, כי הנהלת בנק המזרחי, שקיבלה את המכתב כבר ביום 17.1.05 - ארבעה ימים לאחר שמסר בנק המזרחי דיווח לפי דרישת רשות ניירות ערך, לא העבירה מכתב זה לחברי הדירקטוריון, על-אף שיש לו, כמובן, השלכה על החלטתם של הדירקטורים מיום 13.1.05. באותה החלטה קובע הדירקטוריון, כי ההימנעות ממסירת דיווח מיידי על התשלום לויקטור מדינה, נעשה בהתבסס על חוות דעתו של עו"ד ברנדווין. עתה, כאמור, מגלה ברנדויין, כי חלק מהמידע הרלוונטי לא נמסר לו. במכתבו של ברנדווין אל פרי, יונס ווייס, הוא כותב את הדברים הבאים (ציטוט):
בהתייחס לדוח המיידי אני מבקש להסב את תשומת ליבכם לעובדות הבאות (ציטוט):
1. "ההסכמה מחודש מרס 2004" ו-"המכתב מיום 29.3.04", כמו גם "השיחות שהתנהלו בבנק קודם לאישור המענק המיוחד בדירקטוריון הבנק" (סעיפים 2(א), (ב) ו-(ד) לדוח המיידי) לא הובאו לידיעתי עובר למתן חוות הדעת שלי מהימים 28 באפריל ו-23 במאי 2004 בעניין הדיווח המיידי בדבר תשלום מענק פרישה למנכ"ל [עו"ד ברנדויין מתייחס להסכמות שהיו במרס 2004, שאז מדינה היה עדיין מנכ"ל בנק המזרחי, ובעל עניין, ולכן ברור כי כל תשלום היה מחוייב בדיווח מיידי. בדיונים/הסכמות אלה נטלו חלק גם משה ורטהין, עידן עופר, יעקב פרי ואחרים, י.י.].
2. לא הובאו לידיעתי עובר למתן חוות הדעת הנ"ל "עמדתו הראשונית של ד"ר וייס (סעיף 2(ו)(1) לדוח המיידי), וכן עצם הפניה לעו"ד עודד ערן וממילא עמדתו (סעיף 2(ז) לדוח המיידי) וכלל לא היה ידוע לי כי הבנק פנה לעורך דין אחר או נוסף בעניין הנדון [עו"ד ברנדווין מתייחס בסעיף זה לכך שעמדתו המקורית של וייס, שחייבה מתן דיווח מיידי, והמידע הבסיסי עליו הסתמך גם וייס, הוסתרה ממנו, י.י.].
דובר בנק המזרחי מסר בתגובה:
- הכל מפורט בדוח המיידי שהוצאנו ב-13 בינואר השנה. ברור שמידע שלא היה בידי מי שפנה אליו, ממילא לא היה יכול להימסר לו.
- הכוונה היתה לקבל ממנו חוות דעת אותנטית בלא ניסיון להשפיע עליו או להטות את חוות הדעת בעצם איזכור חוות הדעת הקודמות. רק טיבעי שכך עושים כשפונים למומחה.
- כיוון שהמכתב של עו"ד ברנדווין אין בו חדש, ואותו דוח מיידי ממילא הוצג בפני דירקטוריון הבנק שסמך עליו את ידיו, לא היה כל צורך להציג לפני הדירקטוריון את אותו מכתב.

תאריך:  03/03/2005   |   עודכן:  08/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ויקטור מדינה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
בעל מועדון בירושלים חשוד שהשקה נערה באלכוהול ולאחר מכן אנס אותה
גל ברגר
ברשות הפלשתינית זוכרים היטב את הביקורת הקשה שהוטחה בהם עת הוציאו להורג שני משת"פים בבוקר אחד, בינואר 2001; לפיכך אבו מאזן, כמי שאמור לחתום על צווי הוצאה להורג שהוריש לו יאסר ערפאת, גלגל את הכדור בעניין רגיש זה אל המופתי; כעת יש להמתין ולראות כיצד יגיב העולם
גלית יצחק
כך אמרה ד"ר אביבית נוימן בכנס חירום שנערך בשל הסרת תרופה לסרטן הערמונית מסל הבריאות; ד"ר מנחם לאופר: "החלטה שלא להכניס את הטקסוטר תשאיר את ישראל כמדינה המתקדמת היחידה שאינה נותנת את התרופה"
שלומי דיאז
אבי מלכה מקבוצת טירת הכרמל חשוד שביחד עם שניים מחבריו אנסו צעירה בת 20 מחיפה; מעצרו הוארך בחמישה ימים
שלומי דיאז
שמונת החשודים חיו בחושה מוסתרת היטב, מתחת לאדמה, בפאתי העיר טירה ומשם ניהלו את פעילותם העבריינית; מידע מודיעיני הביא למעצרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il