X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שליט לוב בנאום בפרלמנט: "אין לנו כעת אויבים בזירה הבינ"ל"; "אני באפריקה - מה יש לי מהישראלים?"; דיווח: משלחת ישראלית תבקר בלוב בחודשיים הקרובים
▪  ▪  ▪

שליט לוב, מועמר קדאפי, אמר בנאום מיוחד בפרלמנט (ה', 4.3.05), כי לארצו אין כעת אויבים בזירה הבינ"ל - אפילו לא ישראל. "אני באפריקה - מה יש לי מהישראלים?", שאל קדאפי.
שעות אחדות קודם לכן התפרסמו ידיעות, לפיהן משלחת ישראלית ראשונה עומדת לבקר בלוב במהלך החודשיים הקרובים. במשלחת מארגון יהודי הגג של יהודי לוב, 15-20 חברים, חבריה ידונו בלוב על פיצוי ליהודים שנטשו את רכושם במדינה. כ-30 אלף מיהודי לוב עלו לישראל מאז שנת 1948.
בנאום חגיגי וארוך מאוד (כהרגלו של השליט הלובי), אמר קדאפי, בין השאר: "פתרנו את כל הבעיות שהיו לנו עם ארה"ב ואירופה. איננו אומרים שאנו אוהבים את האמריקנים. אנחנו לא אויבים ולא בעלי ברית. אני מקווה שיום אחד נהיה חברים".
"לוב לוקחת חלק פעיל במאבק נגד הטרור העולמי והפשע המאורגן. מי שאינו נוטל חלק במאבק הזה פוגע בקהילה הבינ"ל", אמר קדאפי שקרא לרפורמות פוליטיות בארצו ולעריכת בחירות. וכן, תקף את מועצת הביטחון של האו"ם על כך שאינה יעילה.
כידוע, מאז שנת 1969 נשלטת לוב בידי הקולונל מועמר קדאפי שעלה לשלטון בהפיכה צבאית. ב־14 באפריל 1986 הפציצה ארה"ב את ארמונו של קדאפי כתגובה לחסות שנתנה לוב לפעולות טרור כנגד אזרחים אמריקנים.
האו"ם הטיל סנקציות על לוב בשנת 1992 בעקבות פיצוץ מטוס פאן-אם מעל שמי לוקרבי שבסקוטלנד. 270 בני אדם נרצחו. אחד מהנרצחים - האזרח ישראלי, דניאל בראונר, מקיבוץ פרוד.
לפני כשנתיים החליטה לוב לשתף פעולה עם ארה"ב ובריטניה והסכימה לחסל את הפרויקטים לנשק השמדה המונית בהם היתה מעורבת. לפני כשנה הודיע קדאפי כי הוא מוכן לפצות אזרחים, ביניהם יהודים, שרכושם הופקע בעקבות "המהפכה הסוציאליסטית" בלוב, בשנת 1969. קדאפי אף קרא להעמיד למשפט "כל אדם אשר השתלט על רכושו של אדם אחר, בשם המהפכה".
קדאפי אמא אז: "דלתותיה של לוב פתוחות בפני כל מי שרוצה להגר ממנה, או לנסוע לארץ אחרת, אפילו לישראל".
על-פי דיווחים שונים, נציגים דיפלומטיים לובים ביקרו בישראל בשנה האחרונה. נציגי שתי המדינות מגששים לקראת כינון קשרים דיפלומטיים או כלכליים כלשהם.

תאריך:  04/03/2005   |   עודכן:  04/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
פריז חוזרת בגדול בימים אלו למרכז הבימה של עסקי האופנה, כאשר מיטב המעצבים מציגים בקארוסל דה-לובר את הבגדים היפים ביותר של סתיו-חורף 2005-2006
עומר כרמון
הודעתו הצפויה היום של הנשיא הסורי מנוגדת להחלטת האו"ם 1559, הקובעת כי על סוריה להוציא את כל כוחותיה מלבנון; בוש מזהיר שוב את אסד; מטען חבלה הושלך על עמדה סורית בבקעת הלבנון
הדר פרבר
הנסיך הגיע לביקור במדינה ונתקל בקהל מעריצים אך בהם שני אוסטרלים שהגיעו עם שלטים: "בושה"
עומר שיקלר
המיליונר וההרפתקן סטיבן פוסאט שבר את שיא העולם בהקפת כדור הארץ; הוא עבר 37,000 ק"מ ללא עצירה ב-67 שעות; לאחר שנחת אמר: "טוב להיות חזרה על הקרקע"
מחלקה ראשונה
תחת הכותרת "זוכרים את העבר מבטיחים את העתיד" יתקיים מושב מיוחד שממנו ייצא מסר בדבר מחויבות בין לאומית לקיום זיכרון השואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il