X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת בעקבות התמשכות "החרם" שהטיל ועד השופטים על לשכת עורכי הדין בעקבות משבר "משוב השופטים" וסירובו של מנהל בתי המשפט השופט בועז אוקון להשתתף בכנס מקצועי שתערוך הלשכה באילת בחודש מאי
▪  ▪  ▪

ראש לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, פנה (4.3.05) למנהל בתי המשפט, השופט בועז אוקון, בעקבות סירובו להשתתף בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת בחודש מאי הקרוב.
מנהל בתי המשפט נימק את סירובו בכך שנוכחותו איננה מתיישבת עם החרם שהטיל ועד השופטים על הלשכה בעקבות המשבר שפרץ סביב משוב השופטים שעורכת הלשכה. משוב זה העלה את חמת ועד השופטים והביא לסכסוך גלוי וחסר תקדים בין ועד השופטים ללשכת עורכי הדין.
השבוע הודיעה הלשכה, כי משוב השופטים לשנת 2005 יצא לדרך וזאת בעקבות כישלון המשא-מתן בין הלשכה לוועד השופטים בניסיון למצוא פתרון מניח את הדעת. הלשכה תלתה את האשמה בכישלון השיחות בשופטים, ואילו האחרונים דווקא טוענים כי האשם נעוץ במלואו בלשכת עורכי הדין.
ראש הלשכה ציין בפנייתו לאוקון, שסירובו של מנהל בתי המשפט להופיע בכנס השנתי במושב מקצועי המציג את מערכת המחשוב החדשה של הנהלת בתי המשפט אינו ראוי ואינו תקין.
עוד ציין ראש הלשכה, שההתנהלות של חלק מהשופטים במסגרת החרם שיזם ועד השופטים איננה בדין. לדבריו, עובדי ציבור, משרתי ציבור, בוודאי שופטים, אינם רשאים לסרב לשתף פעולה עם בעלי המקצוע שמולם הם אמורים לתפקד, ועם הגוף הממלכתי הסטטוטורי המייצג אותם בנושאים מקצועיים.
"לכן, לא נותרה ללשכת עורכי הדין ברירה והיא שוקלת לנקוט הצעדים המשפטיים המתחייבים על-מנת לגרום לכך שאותם שופטים אשר פועלים, לפי הבנתנו, באופן שאיננו מתיישב עם חובותיהם - יעשו כן", ציין ראש הלשכה.
ראש הלשכה ציין בפנייתו מספר דוגמאות של התנהלות בלתי ראויה וספק חוקית של כמה שופטים במסגרת החרם שהכריזו על הלשכה. שופטים המוכנים להרצות במסגרות מקצועיות שונות, על נושאים שבהם הם עוסקים כשופטים, אך מסרבים לעשות כן במסגרת הלשכה; שופטת מסוימת שביטלה הרצאה שעמדה לתת בהשתלמות של הסנגוריה הציבורית, מכיון שההרצאה נועדה להתקיים בבנין הלשכה; מספר נשיאים, לרבות יו"ר ועד השופטים נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, מיכאל לינדנשטראוס, שתפקידם כמובן גם ניהולי, המסרבים להיפגש ולהידבר עם נציגי הלשכה על בעיות תפקודיות בבתי המשפט שבראשם הם עומדים ועוד.
לדברי ראש הלשכה, "שיפוט הוא מקצוע ייחודי שבו ניתן בידי אדם כוח רב, ומוקנות לו עצמאות וחסינות על-מנת להבטיח שיפעיל שיקול דעת עצמאי. כמנהל בתי המשפט, האם אינך מודאג מהעובדה שמאות שופטים מתיישרים על-פי הוראות הוועד שלהם ופועלים באותו אופן (כאשר רבים מהם סבורים שאיננו ראוי) כאילו אין להם דעה משלהם?. כמי שבתוקף תפקידו והשקפותיו מחויב לעצמאות מוחלטת של השופט בישראל, אני מודאג מאוד".

תאריך:  04/03/2005   |   עודכן:  05/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שליט לוב בנאום בפרלמנט: "אין לנו כעת אויבים בזירה הבינ"ל"; "אני באפריקה - מה יש לי מהישראלים?"; דיווח: משלחת ישראלית תבקר בלוב בחודשיים הקרובים
עומר כרמון
פריז חוזרת בגדול בימים אלו למרכז הבימה של עסקי האופנה, כאשר מיטב המעצבים מציגים בקארוסל דה-לובר את הבגדים היפים ביותר של סתיו-חורף 2005-2006
עומר כרמון
הודעתו הצפויה היום של הנשיא הסורי מנוגדת להחלטת האו"ם 1559, הקובעת כי על סוריה להוציא את כל כוחותיה מלבנון; בוש מזהיר שוב את אסד; מטען חבלה הושלך על עמדה סורית בבקעת הלבנון
הדר פרבר
הנסיך הגיע לביקור במדינה ונתקל בקהל מעריצים אך בהם שני אוסטרלים שהגיעו עם שלטים: "בושה"
עומר שיקלר
המיליונר וההרפתקן סטיבן פוסאט שבר את שיא העולם בהקפת כדור הארץ; הוא עבר 37,000 ק"מ ללא עצירה ב-67 שעות; לאחר שנחת אמר: "טוב להיות חזרה על הקרקע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il