X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צריכה עשירה בחיטה מלאה נמצאה קשורה במספר מחקרים לשיעורם של מקרי מוות הן ממחלות לב והן מסרטן; ההגנה מפני מחלות לב נובעת כפי הנראה מהוויטמינים נוגדי החמצון שבחיטה המלאה
▪  ▪  ▪

מזה זמן רב, אנו שומעים כי חיטה מלאה טובה לבריאותנו. למרות זאת, אנשים רבים עדיין מסתכלים על מוצרים אלו בחשדנות ומתייחסים אליהם כ"מזון בריאות" שאנשים 'אמיתיים' אוכלים רק לעיתים רחוקות. בארצות הברית לפחות נראה כי גישה זאת תשתנה בקרוב מאחר ובמהדורה האחרונה של 'הקווים המנחים לתזונה בארצות הברית' דווח כי כל אדם בוגר צריך לאכול לפחות שלוש מנות של חיטה מלאה בכל יום.
צריכה עשירה בחיטה מלאה נמצאה קשורה במספר מחקרים לשיעור נמטך של מקרי מוות הן ממחלות לב והן מסרטן. בנוסף לשמירה על משקל תקין, התעמלות והרגלי בריאות אחרים צריכה של חיטה מלאה יכולה להסתכם בשיעור נמוך ב-17%-35% של מקרי מוות ממחלות אלו.
ההגנה מפני מחלות לב נובעת כפי הנראה מהוויטמינים נוגדי החמצון שבחיטה המלאה ומהפוטוכימיקלים, הסיבים או המינרלים. לכאורה, על-ידי שיפור הרגישות לאינסולין וצמצום בתפקוד לקוי של אינסולין, אצל אנשים הסובלים מסינדרום מטבולי (בעייה בחילוףהחומרים) חיטה מלאה מסייעת גם במניעת סוכרת. ישנם חוקרים שמציעים כי שיפור זה בסינדרום מטבולי הוא הגנה נוספת נגד מחלות לב.
רמות גבוהות של חומרים נוגדי חמצון
אותם מרכיבים בחיטה המלאה המגנים מפני מחלות לב מסייעים גם במניעת מספר סוגים של סרטן.
סיבים, וסוגים מסויימים של עמילנים, בחיטה מלאה תוססים במעי הגס ויוצרים חומרים שיכולים לחסום את ההשפעות המדרבנות את הסרטן. מחקר חדש שהוצג בוועידה האחרונה של המוסד האמריקני לחקר הסרטן הראה גם כי מזונות אלו מכילים רמות גבוהות הרבה יותר ממה שסברו עד כה של פוטוכימיקלים נוגדי חמצון הנקראים חומצה קארבולית.
פוטוכימיקלים אלו וחומרים נוגדי חמצון אחרים בחיטה מלאה יכולים למנוע ולפעמים אף לתקן את הנזק לתאים הנגרם ממולקולות מגיבות הנקראות רדיקלים חופשיים. בנוסף, מדענים מאמינים כי חומרים אחרים בחיטה מלאה יכולים להשפיע על רמות הורמונים ואף להוריד את הסיכון של סרטן הקשור לרמות הורמונים כמו סרטן השד.
שמירה על המשקל היא יתרון נוסף באכילת חיטה מלאה. באחד המחקרים שנעשו דווח כי נשים שאכלו מזונות מחיטה מלאה שקלו פחות ועלו פחות במשקל במהלך 12 שנים מאשר אלו שצרכו פחות חיטה מלאה.
על-ידי צמצום רמות הורמון האינסולין החיטה המלאה מונעת את אחסון השומן בגוף. חיטה מלאה גורמת לצמצום רמת הורמון האינסולין המקדם אחסון שומן. חיטה מלאה גם גורמת לתחושת שובע לאורך זמן המאפשרת לאנשים לאכול פחות.
חברות לייצור מזון מגיבות למידע ולמחקרים ולאור התעניינות הגוברת בציבור שיווק הדגנים מחיטה מלאה יוכפל בקרוב. חוקרים רבים ממליצים כי לארוחת הבוקר כדאי לבחור דגנים מחיטה מלאה או שיבולת שועל כמרכיב ראשון.

תאריך:  05/03/2005   |   עודכן:  05/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
אגדת הרוק, מרק קנופלר, מנהיג להקת הדייר סטרייטס, הגיע לשתי הופעות בהודו ומעורר שם התרגשות רבה מאוד; הכוכב נפגש הבוקר עם כוכבי המוסיקה והקריקט הגדולים במדינה
עומר כרמון
נשיא סוריה בנאום בוטח בפרלמנט: "ניסוג על-פי הסכם טאיף - קודם לבקעה ואח"כ לגבול"; הבית הלבן: "אסד חייב להכריז על נסיגה מלאה ולא חלקית"; האופוזיציה בלבנון דורשת לוח זמנים; אסד ייפגש ביום שני עם הנשיא לאחוד לתאם הנסיגה
קריות באינטרנט
שני חיילים מקריית חיים וחיפה נעצרו בחשד שירו במאבטח שערב קודם לכן הסתכסכו עימו במועדון בצפון
שלומי דיאז
מצבו בינוני; המשטרה הורתה לסגור את המועדון
שלומי דיאז
הטייס והנוסע נפצעו קל עד בינוני; נראה כי עקב תקלה לא הצליח הטרקטורון להמריא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il