X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התרופה, הניתנת בארה"ב באופן שגרתי משנת 1996, ניתנת דרך הווריד, תוך 3 שעות מתחילת התסמינים ולאחר שנשלל דמם תוך מוחי; בבית החולים סורוקה החלו בשנה האחרונה להשתמש בשיטה זו
▪  ▪  ▪

תרופת TPA הממיסה קרישי דם זמן קצר מרגע התקף שבץ מוחי, עשויה לשפר באופן משמעותי את הסיכוי להיחלץ מן השבץ - ללא פגיעות נוירולוגיות משמעותיות. כך נמסר לאחרונה מבית החולים 'סורוקה'.
מדובר בטיפול תרופתי הניתן לחולים עם שבץ איסכמי. התרופה ניתנת דרך הווריד, תוך 3 שעות מתחילת התסמינים ולאחר שנשלל דמם תוך מוחי. הטיפול מבוסס על ההנחה כי השבץ המוחי האיסכמי (הנגרם עקב פגיעה בזרימת הדם אל רקמת המוח) נגרם מקריש דם שחוסם את אחד מעורקי המוח.
מתן טיפול הגורם להמסת הקריש ופתיחת כלי הדם בטרם נגרם נזק בלתי הפיך לרקמת המוח מהווה טיפול בגורם לשבץ, בדומה לטיפול באוטם שריר הלב.
הטיפול ב-TPA מאושר על-ידי ארגון הבריאות העולמי (FDA) וניתן בארה"ב באופן שגרתי משנת 1996. בשנה האחרונה טופלו בבית החולים 'סורוקה' בצורה זו 10 חולים, שהראו תוצאות טובות, בדומה למדווח ממרכזים אחרים בעולם עם נסיון רב יותר בטיפול.
מסורוקה נמסר, כי הטיפול כרוך בהירתמות משותפת של כלל הגורמים המטפלים: פינוי מהיר על-ידי מד"א, זיהוי ואבחון מהיר על-ידי צוות חדר המיון, ביצוע CT מוח במהירות על-ידי צוות הרנטגן ומתן הטיפול במחלקה הנוירולוגית או ביחידה לטיפול נמרץ פנימי.
בשנת 1995 התפרסם מחקר שהיווה פריצת דרך בתחום זה. המחקר בדק טיפול ב-TPA שניתן לחולים עם שבץ איסכמי. ממצאי המחקר הציגו שיפור משמעותי בתוצאה התפקודית של החולים שנמדדה 3 חודשים לאחר האירוע, שיפור שנמשך גם לאחר מכן.
במחקר נצפתה עלייה במספר הדימומים התוך מוחיים בחולים שטופלו, אולם עלייה זו לא שינתה את התוצאה הכללית שהיתה במובהק לטובת הטיפול ממיס הקרישים. ב-1996, אושר כאמור הטיפול על-ידי ה-FDA.
מחקרי המשך שבדקו את היעילות של הטיפול ובטיחותו מחוץ למסגרת המחקר הדגימו יעילות ושיעור סיבוכים דומה, כאשר הגורם הקובע בשמירה על שיעור סיבוכים נמוך הינו היצמדות לפרוטוקול המחקר לצורך בחירת החולים וניטורם בזמן מתן הטיפול ולאחריו. מאז 1996 אושר הטיפול בארצות רבות באירופה וכן באוסטרליה. גם בישראל ניתן הטיפול זה זמן במסגרת ניסוי קליני בבית החולים 'תל השומר'.

תאריך:  07/03/2005   |   עודכן:  07/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הקונצרטים הקרובים בסדרות קולות, בניהולו האמנותי של אלי עדות, מארחים את המקהלה הקאמרית עטורת הפרסים -
, Ivan Filipovic קרואטיה
רנית נחום-הלוי
הודיע כי הפריימריז יתקיימו ביוני ובכך קיבל פרס את הצעת הפשרה שהעלתה דליה איציק ומנע מלחמה פנימית בעבודה; חברי הכנסת המתמודדים לראשות המפלגה וילנאי ופרץ מברכים על ההחלטה ואומרים: "התפזרה עננה כבדה"; גם אהוד ברק יתמודד על ראשות המפלגה
ארי סירקין
היועץ המשפטי לממשלה מגיב היום לראשונה להצעת החוק למינוי "משרות אמון"; מני מזוז: המשרות הבכירות המקצועיות בשירות המדינה אינן "משרות אמון" אלא משרות מקצועיות שהנושא בהן הוא עובד המדינה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בתוך כך הודיע הפרלמנט כי יתכנס ב-16 במרס לראשונה; באותו היום תתכנס גם האסיפה הלאומית הכורדית
עומר שיקלר
אמר את הדברים בכנס צבאי; הוסיף כי גדר ההפרדה הצליחה להביא לצמצום הפיגועים באזורים בהם נבנתה; האלוף יפתח רון טל, מפקד מז"י: לראשונה לאחר ארבע שנים וחצי רואים סיכוי לסיום העימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il