X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לישיבת סיעת העבודה הגיעו חיילי מילואים שקראו לפעול נגד הקיצוניים שבמתנחלים לפני שיהיה מאוחר; רמון: מערכת אכיפת החוק מתנהלת היום כאילו היא אי קאריבי; אהוד ברק: נשק שלא ייאסף הופך את אחזקתו למסוכנת; ח"כ תמיר היחידה שהביעה עמדה מנוגדת אמרה: בשלב איסוף הנשק האלימות תגבר, הרבה יותר מיום הפינוי עצמו
▪  ▪  ▪

חברי סיעת העבודה קוראים היום פה אחד לאיסוף כלי הנשק מהמתנחלים, קודם ליישום תוכנית ההינתקות. לישיבת הסיעה הגיעו שלושה חיילי צנחנים במילואים שקראו לפעול נגד הקיצוניים שבמתנחלים לפני שיהיה מאוחר.
שי שגיא, חייל משוחרר המתעתד לשרת במילואים בזמן ההינתקות, העיד כי בעת האחרונה גוברת האלימות בקרב מתנחלים קיצונים המתבטאת בתקיפות חיילים ושוטרים, כך גם הסתה על אישי ציבור. שגיא ציין, כי החתים עשרות חיילים מהימין והשמאל החוששים ממלחמת אחים, וקרא לחברי הכנסת לפעול כבר עכשיו.
לדבריו, "ההתבטאויות ומעשי האלימות מזכירים לנו את האירועים שקדמו לרצח רבין ומעוררים בנו חשש אמיתי מפני ניסיון של הקיצונים לחבל בכוח בתוכנית ההינתקות. אנחנו כרגע לקראת מלחמה ובידיכם קיים כוח עצום לקחת את הנשק מאותם קיצונים המשתמשים בו כדי לפגוע בנו. אנו חשים כרגע שאינכם עושים מספיק".
דני בנדל, ששימש כסמ"פ בפלוגה שפינתה את המאחז "גבעת שלהבת" הסמוך ליצהר, תיאר כיצד היה עד לתקרית בה הותקף חייל על-ידי מתנחל. לדבריו, מתנחלים ניסו לחטוף את הנשק שבידי החייל, זה הרגיש בסכנה וירה באוויר. בהמשך הגיע מתנחל נוסף שכיוון עליו את הנשק, בטענה שחשב שהחייל הוא פלשתיני, על אף שלבש מדים. "עד לפני האירוע הזה לא תיארתי לעצמי שנהיה מותקפים על-ידי אחים מבית בנשק. היום אני חושש", אמר.
יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל אמר בתגובה, "למה לא לקחת מהם את הרובים? אני לא רוצה שתוקם ועדת חקירה אחר כך. לפי הפרסומים, יש פוטנציאל לא קטן שגורמים קיצוניים יפגעו בחיילים שיגיעו לפנותם, יש גם חשש שהמצב יתלקח". ח"כ יולי תמיר השיבה לדבריו ואמרה, "בשלב איסוף הנשק האלימות תגבר, הרבה יותר מיום הפינוי עצמו".
לעניין זה ציין ח"כ עמיר פרץ את הצעת החוק שהגיש ועברה בשבוע שעבר בקריאה טרומית. השר חיים רמון ביקר את רשויות אכיפת החוק ואמר, "מערכת אכיפת החוק מתנהלת היום כאילו היא אי קאריבי".
ח"כ אפרים סנה שביקר היום בחברון הצטרף לקריאה לאיסוף הנשק ואמר כי התחושה היא שיש חוק אחד לאזרחים ישראלים וחוק אחר למתנחלים.
ח"כ דני יתום פנה לחברי סיעתו, "משרתי הממשלה", לעשות מאמץ עילאי לאיסוף כלי הנשק. אחרון הדוברים, ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק ציין כי איסוף הנשק באיזורים המיועדים לפינוי הוא דבר נכון וראוי, "נשק שלא ייאסף הופך את אחזקתו למסוכנת", אמר ברק, עם זאת הוסיף כי צריך לזכור שלא ניתן לבצע את האיסוף בשלב זה, כיוון שהמתנחלים זקוקים לנשק לביטחונם האישי.

תאריך:  07/03/2005   |   עודכן:  07/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
עצמון ראש, מנכ"ל סלטי שמיר, בכנס השקת שיתוף פעולה עם תנובה :"אנו צופים להגיע לגידול של 50% במכירות שמיר בחו"ל. שילוב המערכות האנושיות והלוגיסטיות של תנובה ושמיר יאפשרו לנו להפוך למספר שלוש דומיננטי בשוק הסלטים"
אורלי ממן
מכחישה בכך שמועות על פרישת אונגר בשל הסכסוך בין השותפים ברונפמן וויסמן
מירב לוי
49 היאכטות, רובן ישראליות, התקבלו בפורט סעיד בקבלת פנים חגיגית שערך לכבוד הישראלים מושל סיני; במשט משתתפים 500 איש ומטרתו לקדם את המודעות לתהליך השלום ולהפוך את הים האדום, ליעד אטרקטיבי לתיירות ימית
הדר פרבר
נגיד הבנק, וולפנסון, עוזב את התפקיד ב-1 ביוני ובאוצר מעריכים, כי לבונו יש רקע מתאים למשרה מסוג זה
מיכאל דבורין
כך נטען במסגרת עתירה לדיון נוסף שהוגשה בבית המשפט העליון על-ידי ארגון מגדלי הירקות בעקבות החלטת ביהמ"ש העליון הדוחה את דרישת מגדלי תפוחי האדמה מהמדינה, למלא אחר ההסכם שחתמה עליו ולפצותם על ביטול מכסות הגידול שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il