X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יונס מסר עדות בפרשת הלבנת ההון; בכירים נוספים יזומנו. שמו של מיכאל צרנוי עלה בחקירה
▪  ▪  ▪

גורם משטרתי מסר לגבי החקירה המתנהלת בחשד להלבנת הון באמצעות בנק הפועלים, כי "ככל הנראה לא יהיה מנוס מלהזמין לתחקור או מתן עדות גורמים בכירים בהנהלת בנק הפועלים". יתכן והזימונים ימסרו כבר היום (יום ג, 8.3.05).
נודע, כי הפרקליטות, המלווה את החקירה הרגישה, והמשטרה, מנהלים מגעים עם בכיר בסניף במטרה לגייסו כדי שישמש כעד מדינה. במשטרה סירבו להתייחס לידיעה או לומר האם אותו בכיר שיתף פעולה של החוקרים במהלך השנה האחרונה.
המנכ"ל לשעבר של בנק הפועלים, אלי יונס, המכהן כיום כמנכ"ל בנק המזרחי, העיד בערב (יום בי, 7.3.05) בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים. יונס זומן למסור עדות במשרדי היחידה לחקירות בינלאומיות במשטרה בפ"ת. המשטרה מבקשת ללמוד מדבריו על דפוסי העבודה בבנק הפועלים, ועל שרשרת הניהול בקבוצה.
לדברי גורם משטרתי, יונס נחקר כעד ולא כחשוד. יונס הוא הבכיר ביותר עד כה מקרב אנשי בנק הפועלים באותה עת, שזומן לעת עתה למשטרה.
על-פי מידע חדש שהגיע לחוקרים, יתכן וחלק מהחשבונות בהן התנהלה פעילות של הלבנת הון שייכים לאיש העסקים מיכאל צ'רנוי. ביממה האחרונה קשרו החוקרים חלק מהחשבונות גם לאיש העסקים ולדימיר גוסינסקי ולשני אנשי עסקים נוספים: ליאוניד נבזלין, מיליונר שחי בארץ, וארקדי גיידמך, אחד מחמשת הישראלים העשירים בעולם שעזב את הארץ באחרונה וחזר לרוסיה.
גורם משטרתי הוסיף כי נמצאו מספר חשבונות שנפתחו ככל הנראה על ידי אנשי קש ששירתו את איש העסקים ולדימיר גוסינסקי. המשטרה בודקת את החשבונות וכן בוחנת רשימה של אנשים נוספים, שיתכן וגם כן פעלו כאנשי קש ויש צורך לקשר בין החשבונות שפתחו לבין אנשי עסקים להם סייעו בהלבנה.
כפי שחשפנו שלשום, המשטרה בודקת גם מידע לפיו סניף של בנק אחר פעל באותה מתכונת כמו של סניף בנק הפועלים ברחוב הירקון ויתכן וגם בסניף האחר, כאמור של בנק אחר, בוצעה פעילות ששירתה אנשי עסקים מחבר העמים.
בית משפט השלום בפ"ת האריך אתמול (יום ב') בארבעה ימים את מעצרה של קרן ללום, ראש דסק צרפת בסניף 535 ברחוב הירקון. ללום נעצרה לפנות בוקר כששבה לארץ מחופשה בחו"ל. היא נחקרה במשך שעות, ואחר-הצהריים הוחלט במשטרה לבקש את הארכת מעצרה בחשד כי היתה מעורבת בפרשיית הלבנת ההון ואף ביצעה פעולות לשיבוש חקירה.
לדברי נציג המשטרה בדיון, עו"ד דנה עמית, ללום תוחקרה על חוק איסור הלבנת הון והשיבה שהיא יודעת את משמעותו ואת הצורך בדיווח אולם לא פעלה בנושא. "על החשודה מתוקף תפקידה הוטלה חובת הדיווח ולא עשתה כן. על-פי חקירתנו, נוצל כאן מיחשוב של מערכת פיננסית עולמית להפקדה והעברה של כספים תוך הסוואת זהות של בעלי הזכויות ומקור הכספים".
סניגורה, עו"ד יהודה ויינשטיין, טען בפני השופטת ליה לב-און כי מרשתו "דיווחה על עיסקות שבוצעו לפחות לשני ממונים. אינני רואה מטרה חקירתית אמיתית המצריכה המשך מעצר מה עוד שמרשתי שיתפה פעולה וענתה על השאלות".
השופטת לב-און קבעה בהחלטתה, כי על-פי החומר שהוצג לה עולה חשד לניסיון לשבש חקירה. "נאספו ראיות אובייקטיביות המעידות שלא רק ידעה והיתה מעורבת בהעברות כספים שלא כדין, אלא גם פעלה בקידום שיבושים ודיווחים לא נכונים".
נזכיר, כי 12 עובדים מתוך הסגל הבכיר של הסניף נעצרו ביום א' בהוראת בית המשפט לתקופות של שלושה עד שישה ימים [ראה קישור].
גורם משטרתי אמר אמש כי היום, יום ג, ימשכו הזימונים, למתן עדויות או לחקירה, של לקוחות סניף הירקון. בסה"כ מבקשת המשטרה לחקור כ-200 לקוחות ביניהם 45 אנשי עסקים בכירים. בנוסף המשטרה פנתה למשטרות בחו"ל, בעיקר בצרפת ורוסיה, כדי לבצע שם תחקור דין לאנשי עסקים המעורבים על פי החשד בפרשה.

תאריך:  07/03/2005   |   עודכן:  08/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
בתמונה מימין לשמאל: כוכבי התכנית אקזיט - מלי לוי גרשון, מיכאל מושונוב, שירי מימון זוכת הקדם אירוויזיון, אסי עזר, יעל גולדמן ועופר שכטר
מיכאל דבורין
כך דורשת "התנועה לחופש המידע" בעתירה שהגישה לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב; לטענת התנועה התוצאה של אי חשיפת ההסדרים, היא שהעבריינים יוצאים נשכרים פעמיים-גם בעצם ההגעה להסדר כופר, וגם באי חשיפתו לעיני הציבור
מירב לוי וסוכנות AP
הארי סטונציפר בן 69 כיהן בתפקיד 15 חודשים בלבד והינו היו"ר השני אשר עוזב את ניהול החברה בבושת פנים
הדר פרבר
תומך בהצעת חוק של סנאטורית דמוקרטית שאוסרת מכירת משקאות קלים בבתי ספר ציבוריים
רנית נחום-הלוי
לישיבת סיעת העבודה הגיעו חיילי מילואים שקראו לפעול נגד הקיצוניים שבמתנחלים לפני שיהיה מאוחר; רמון: מערכת אכיפת החוק מתנהלת היום כאילו היא אי קאריבי; אהוד ברק: נשק שלא ייאסף הופך את אחזקתו למסוכנת; ח"כ תמיר היחידה שהביעה עמדה מנוגדת אמרה: בשלב איסוף הנשק האלימות תגבר, הרבה יותר מיום הפינוי עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il