X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשנת 1991 עמד ג'ון בולטון מאחורי החלטת האו"ם המבטלת החלטה קודמת המשווה בין הציונות לגזענות; נקט בקו קשוח במיוחד נגד אירן, קוריאה הצפונית וסין; אישור מינויו בסנאט צפוי להיתקל בקשיים
▪  ▪  ▪
ג'ון בולטון [AP]

מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, הודיעה הלילה (ג', 8.3.05), כי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בחר בג'ון בולטון (56), ידיד אמת של ישראל, כשגרירה הבא של ארה"ב באו"ם.
מינויו של בולטון כפוף לאישור הסנאט. מנהיג המפלגה הדמוקרטית, ג'ון קרי, כבר הביע את התנגדותו למינוי: "זה לא מקובל עלינו שבשעה שהנשיא מדבר על התקרבות לעולם, הוא מחליט למנות כשגריר באו"ם, אדם המעורר תחושות שליליות בקרב רבות מבעלות בריתנו", אמר קרי.
בולטון גאה במיוחד בפרויקט הגדול בו השקיע הרבה ממרצו. בשנת 1991 עמד מאחורי החלטת האו"ם המבטלת החלטה קודמת המשווה בין הציונות לגזענות.
בשנים האחרונות שימש כאחראי במחלקת המדינה על בקרת נשק וביטחון בינ"ל. במסגרת תפקידו נקט בקו קשוח במיוחד נגד אירן, קוריאה הצפונית וסין. קוריאה הצפונית אף אסרה את כניסתו לתחומה.
מינויו של בולטון מפתיע במיוחד בשל עמדותיו נגד ארגון האומות המאוחדות. בשנת 1994 אמר: "אין דבר כזה האומות המאוחדות. אם בניין האו"ם בניו-יורק היה מאבד 10 קומות, זה לא היה משנה שום דבר". בשנת 1998 קרא לארה"ב לא לשלם את חובותיו של האו"ם.
בולטון מזוהה עם הקו הניצי של הנשיא בוש וסגנו דיק צ'ייני, ותמך בהתלהבות ביציאה למלחמה בעירק. יחליף את ג'ון דנפורת' שפרש בסוף השנה לאחר שבעה חודשים בלבד, בשל "בעיות אישיות".

תאריך:  08/03/2005   |   עודכן:  09/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מופז ייפגש הערב עם אבו מאזן; שוטרים פלשתינים כבר החלו אמש בסיורים בעיר; ישראל הסכימה להסיר את המחסום הראשי בדרך טול-כרם - שכם; מלך ירדן: "הפיסגה הערבית הקרובה תחדש את יוזמת השלום עם ישראל"; "נציע שלום מלא מהאוקיינוס ההודי לאוקיינוס האטלנטי"
עומר כרמון
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של שר הבריאות, דני נוה, המאפשרת לרופאים שלא להאריך באופן מלאכותי את חייו של חולה סופני; 77 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, 7 התנגדו ואחד נמנע; חברי הכנסת החרדים התנגדו
גלית יצחק
ישראלים, גברים ונשים כאחד, סובלים מיתר לחץ דם, רמת שומנים גבוהה בדם, השמנה, היעדר פעילות גופנית ועישון יתר - כך עולה מסקר בריאות לאומי שנערך על-ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות
רנית נחום-הלוי
לממשלה לא מובטח רוב לאישור התקציב בוועדת הכספים; בשלב זה 13 מתנגדים ו-6 תומכים; נתניהו לחברי סיעתו: "אם לא תתמכו, נשלם על כך מחיר יקר"; ח"כ בליכוד: "זאת משפחה מאפיונרית"; ח"כ דהמשה לשרון: "הדלת עדיין פתוחה - אבל אנחנו לא פוליסת ביטוח"
עומר כרמון
דוברת צה"ל, תא"ל רות ירון: "היו 2-3 מצבים שהייתי קרובה לקום וללכת בתפקידי הנוכחי"; "אדבר על אחד מהם: קיבלתי פרטים מחיל האוויר. הסתבר לי שאני משתמשת בפרטים לא נכונים ובעצם מספרת סיפור לא מדויק, שבעולם שלנו הוא שקר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il