X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לעומת גברים, נטילת האספירין לא הורידה את הסיכון להתקפי לב קטלניים ולהתקפי לב לא קטלניים אצל נשים בכל הגילאים אך כן הורידה אותו בנשים מעל גיל 65; למרות זאת, דימום בטני או דימום של המעיים שדרשו עירוי דם הופיעו אצל 127 נשים שנטלו אספירין
▪  ▪  ▪

נשים בגיל העמידה יכולות לצמצם את הסיכון לשבץ, אך לא להתקפי לב, על-ידי נטילה של מנות נמוכות של אספירין בקביעות. בקרב נשים בגילאי 65 ומעלה, הגלולה מסייעת למנוע את שתי הבעיות, כך עולה ממחקר מקיף.
תוצאות המחקר מנוגדות למה שהיה ידוע עד-כה לגבי השפעתו של האספירין על גברים, להם יתרונותיו במניעת שבץ הן מוגבלות ויכולתו למנוע בעיות לב, לדברי מומחים, היא אגדה. מאחר ונשים באופן יחסי סובלות יותר משבץ וגברים יותר מהתקפי לב, אלו למעשה חדשות טובות, אומרים המומחים.
החוקרים גילו גם כי נטילת ויטמין E לא מועילה לנשים באף גיל, מאשרים בכך מחקר שנעשה בסתיו האחרון ושהגיע למסקנה כי תוספות של חומר מזין זה עלולות אף להיות מזיקות.
המידע החדש מגיע ממחקר בבריאות נשים, המחקר הראשון הקפדני שנעשה לגבי השאלה האם השימוש באספירין ובוויטמין E גורמים לשינוי בסיכון הקרדיו-וסקולרי אצל נשים. מחקר קודם שנעשה בחן כמעט רק גברים.
הממצאים דווחו ביום שני (7.3.05) בוועידת הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה באורלנדו. הם פורסמו גם בעיתון הרפואה המקוון של ניו אינגלנד.
יתרונות מרובים לנשים מבוגרות
לעומת גברים, נטילת האספירין לא הורידה את הסיכון להתקפי לב קטלניים ולהתקפי לב לא קטלניים אצל נשים בכל הגילאים, אך כן הורידה אותו בנשים מעל גיל 65.
במחקר, 40,000 נשים מתחום הרפואה, בגיל 45 למעלה, נבחרו באופן אקראי ליטול או גלולות מזוייפות או 81-100 מיליגרם של אספירין - מעט יותר מגלולות "baby aspirin" שבדרך כלל נמכרות - בכל יום.
לאחר 10 שנים, אלו שהשתמשמו באספירין היו בסיכון נמוך ב-17% לשבץ, ו-24% בסיכון נמוך לשבץ שנגרם מקרישי דם, הודות, כך מאמינים החוקרים, לתכונות הידועות הנוגדות קרישים של האספירין. נשים בגיל 65 ומעלה נהנו אף מיתרונות מרובים יותר: הן היו בסיכון נמוך ב-30% לשבץ הנגרם מקרישי דם ולסיכון נמוך ב-34% לסבול מהתקפי לב.
יתרונות האספירין היו רבים במיוחד עבור אנשים שלא עישנו ואנשים שעישנו בעבר. לא נמצא שוני בקרב נשים שהשתמשו בהורמונים לאחר גיל הבלות.
שוני בין המינים
למרות זאת, ליתרונות יש גם מחיר. דימום בטני או דימום של המעיים שדרשו עירוי דם הופיעו אצל 127 נשים שנטלו אספירין ואצל 91 נשים שנטלו גלולות דמה.
בשנת 2002, איגוד הלב האמריקני המליץ על אספירין למבוגרים שהיו בעלי גורמי סיכון גבוהים לפתח בעיות לב, אך עורכי המחקר אומרים כי המחקר הנוכחי משאיר המלצה זו בגדר סימן שאלה לנשים.

תאריך:  08/03/2005   |   עודכן:  08/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
בימים אלה מגובשת טיוטת חוק להרחבת הוראות ההגנה על נשים מפני פגיעה בהן על-ידי המעבידים
ארי סירקין
ההסתדרות הגישה לבית-הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע בקשה למתן צו זמני האוסר על בעלי "פולגת" לבצע כל פעולה הנוגעת לשינוי מבני ולהעברת בעלות בחברה
רנית נחום-הלוי
מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק החברות שהגיש ח"כ חן רשף; בהצעת חוק זו מוזגה הצעת חוק פרטית 'כשירות הדירקטורים' שהגיש ח"כ אהוד רצאבי; על-פי החוק, ימונו דירקטורים חיצוניים בעלי הכשרה מתאימה בלבד
ארי סירקין
בעקבות תביעת המשרד לאיכות הסביבה הוטל קנס בגובה 45,000 ש"ח על עיריית עפולה בגין עבירה על חוק למניעת מפגעים; ראש העיר נקנס ב-5,000 ש"ח ומנהל מחלקת התחבורה ב-10,000 ש"ח
שלומי דיאז
זאת על-פי דוח של ארגון אמנסטי; 10 נשים נרצחו בשנה האחרונה; כ-200 אלף נשים מעל גיל 21 חוו הטרדה מינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il