X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסיבה: חוסר הוודאות סביב תהליך ההפרטה והאפשרות שמשקיע אסטרטגי חדש ישנה את האסטרטגיה הפיננסית של החברה; בבית השקעות לידר ושות' לא מסכימים עם הורדת הדירוג של מודיס, שלדעת כלכלני לידר הינה "נחפזת".
▪  ▪  ▪

למרות הדוחות המצויינים שהציגה חברת התקשורת הישראלית בזק בסוף השבוע שעבר, חברת הדירוג הבינלאומית מודיס הורידה את דירוג האג"ח של החברה, מיציבה לשלילית. הרקע: אי הוודאות הנובעת מהליך ההפרטה הצפוי לחברה, והאפשרות שמשקיע אסטרטגי חדש ישנה את האסטרטגיה הפיננסית של החברה.
בחברת מודיס מציינים, כי קיימת אפשרות שבעלי השליטה החדשים בחברה, לכשיושלם תהליך המכירה, ישנו את המבנה הפיננסי של החברה תוך הגדלת המינוף של בזק במידה מהותית. במצב כזה, אומרים כלכלני מודיס, יכול דירוג החוב של החברה, המורכב מאגרות חוב לטווח ארוך לצד הלוואות נוספות, לרדת.
במודיס מציינים בנוסף, כי התחרות הגוברת בשוק הטלקום הישראלי שחקה את נתח השוק של בזק בהדרגה. עם זאת, בחסרת הדירוג לא מתעלמים מתזרים המזומנים החיובי והאיתן של בזק שסייע לחברה בהפחתת חובה בשנתיים האחרונות, נתון שתורם לדירוג למול ההשפעה השלילית של תחרותיות הגוברת בשוק הישראלי.
בבית ההשקעות הישראלי, המסקר את בזק באופן קבוע, מציינים כי בשלב הנוכחי, לפני תחילת המכרז, הם לא מסכימים עם החיפזון להוריד תחזיות לדירוג בזק וזאת, מכמה סיבות.
הראשונה, מאחר וזהות הזוכים במכרז, אינה ברורה כלל כעת מאחר ויש מספר קבוצות הנראות מאד נחושות, כיצד ניתן לדעת מה תהיה האסטרטגיה הפיננסית של הזוכים לגבי בזק?השניה, אין לשכוח כי גם רגולציה וגם ועד עובדים חזק, לא בהכרח יתנו לשנות באופן קיצוני לגמרי את האסטרטגיה הפיננסית של בזק והאמת היא שמודי'ס מציינת נקודה זו בפרסום שלה.
שלישית, "למרות הרגולציה וועד העובדים, ציינו מספר פעמים בעבר כי אנו משוכנעים שמונופול שהינו קבוצת התקשורת המלאה היחידה בישראל, יפעל טוב יותר ויהיה חזק יותר גם פיננסית וגם תפעולית תחת בעלות פרטית. אנו מאמינים כי מבחינת תחרות הרגולציה לקראת/לאחר ההפרטה תקל על כושר התחרות של בזק, כאשר ההפרטה צפויה לחשוף את מלוא או את רוב עוצמתה של בזק כקבוצת תקשורת.", אומרים בלידר.

תאריך:  08/03/2005   |   עודכן:  08/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תערוכה מטעם הוועדה לקידום מעמד האשה; מחווה לנשים שרובן נשכחו
רונן הלל, יחסי ציבור
- הודעה מטעם הבצפר
אורלי ממן
הערכה: יותר מ-5,000 עובדים מקצועיים חסרים בתעשיה; בעקבות המצוקה המתמשכת - נשיא התאחדות התעשיינים יזם ניהול מרכז הכשרה מקצועית שיכשיר עובדים למקצועות נדרשים בתעשיה
גלית יצחק
כך אמר ח"כ יהלום בשל החובות הנאמדים על כ-300 מיליון ש"ח; לדבריו, כך הם יוכלו להמנוע את האפשרות שבתי החולים יפנו אל ספקים חלופיים להשגת הציודים
ענבל אביב
התקנות קובעות כי מבנים חדשים שייבנו בשיטת הפל-קל, יהרסו לאלתר וכי בנייה של מבנים בשיטה זאת תגרור אחריה העמדה לדין ועונשי מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il