X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד לאיכות הסביבה הוציא צו הפסקה מנהלי למפעל ספן; בצו ההפסקה שנשלח מוסבר כי הצו הוצא נוכח החשש המיידי כי המשך פעילות המפעל מהווה סכנה לסביבה ולשלום הציבור
▪  ▪  ▪

מנהל מחוז צפון במשרד לאיכות הסביבה, שלמה כץ הוציא צו הפסקה מנהלי למפעל ספן למשך 30 יום החל מיום ראשון 6.3.05.
בצו ההפסקה שנשלח למנכ"ל המפעל מיכאל קרמרמן מציין מנהל המחוז כי לאור החשש המיידי כי משך פעילות המפעל מהווה סכנה לסביבה ולשלום הציבור, החליט להורות על הפסקת כל פעילות או עיסוק במפעל לתקופה של 30 יום.
מפעל ספן הינו מפעל לייצור לוחות פורמייקה אשר תהליך היצור שלו כולל שימוש בחומרים מסוכנים, שחלקם ידועים כרעילים (פנול) ומסרטנים (פורמלדהיד). במהלך הייצור נמצא שנוצרים גזי פליטה ושפכים מסוכנים לבריאות האדם, המהווים סכנה לשלום הציבור.
המפעל ממוקם בעמק הירדן בסמוך לכביש צמח - בית שאן. כ-500 מטר (קו אוירי) ממזרח למפעל ממוקם קיבוץ אשדות יעקב איחוד, כ- 1,500 מ' מצפון למפעל ממוקם קיבוץ אפיקים. מסביב למפעל בסמיכות גבוהה נמצאים שטחים חקלאיים של קיבוצי הסביבה.
ביום 4.4.04 נשלח למפעל צו פינוי רעלים על החזקת פסולת חומרים מסוכנים בניגוד לתנאי היתר הרעלים ובאופן המסכן את האדם והסביבה, ביום 21.4.04 נשלחה התראה על אי עמידה בתנאים ברשיון העסק בשל חדירת מזוט ומזהמים תעשייתיים נוספים לזרם השפכים הסניטרי והזרמת שפכים לבריכת אידוי, שהייתה אמורה להיות מחוסלת, וביום 25.4.04 נשלח למפעל צו פינוי רעלים בו הוא נדרש לנקות את הזיהום שגרם בבריכות השיקוע של המועצה האזורית ומסביבן.
ביום 19.1.05 נשלחה למפעל התראה וזימון לשימוע בגין שתי תקריות בהן היו מעורבים חומרים מסוכנים (בתאריך 11.1.05 נפלטו אדים רעילים כתוצאה מחימום יתר של שמן תרמי במתקן הפורמלין, אשר הגיעו לקיבוץ אשדות יעקב, וב-18.1.05 שריפה בצמוד לדוד הקיטור וכתוצאה, עשן כבד כיסה את הסביבה והתקבלו תלונות תושבים). בשני הארועים נגרם זיהום אוויר בלתי סביר בסביבה.
בתאריך 28.2.04 פרצה במפעל פעם נוספת שריפה בה היו מעורבים חומרים מסוכנים. השרפה פרצה באזור בו אוחסנו משטחי עץ ובעת הדיווח עד לכיבוי השרפה ולהופעת כונן חומרים מסוכנים של המשרד במקום נמסר בודאות מנציג המפעל כי לא מעורבים חומרים מסוכנים.
התברר כי מאחורי משטחי העץ אוחסנו אריזות שהכילו חומרים מסוכנים וכי חומרים אלו, שהכילו שאריות דבק היו מעורבים בשרפה. שרפתם חשפה את אנשי המפעל, אנשי הכיבוי ואזרחים לפליטות של פנול ופורמאלדהיד וחומרים מסוכנים אחרים.
רצף ארועי החומרים המסוכנים בשקלול פוטנציאל הסיכון של החומרים הוביל למתן הצו.
יצוין כי מעמותת 'צלול' לאיכות הסביבה נמסר, כי העמותה קבלה במהלך החודשים האחרונים פניות רבות, באמצעות האי מייל הירוק מתושבים הגרים בסמוך למפעל ספן, על המפגעים הקשים שגורם המפעל לסביבה. לדבריה, 'צלול' יזמה בדיקה עצמאית של התלונות וגילתה כי אכן המפעל גורם לפגיעה קשה ביותר והיא שהובילה לפתיחת החקירה של המשרד לאיכות הסביבה שבסופה הוצא צו הסגירה למפעל.
ליעד אורתר, רכז 'צלול' בחיפה והצפון, מסר: "אנו בעמותת
'צלול' חרטנו על דגלנו את המאבק על שמירת איכות הסביבה בישראל ובכוונתנו להיאבק ללא לאות בכל מזהם, קטן כגדול, רחוקים וקרובים. תושבי עמק הירדן סבלו שנים ארוכות מהזיהום החמור של המפעל ובמשך שנים לא נעשה דבר על מנת להפסיק סבל זה. אנו שמחים כי התושבים לא חששו ופנו אלינו בבקשה לסיוע והיום הדבר ברור מדוע".
עו"ד יריב אברמוביץ, מנכ"ל 'צלול', הוסיף כי: "הוצאת צו הסגירה היא תקדים חשוב ביותר ואנו מקווים כי מעתה ואילך איום חמור זה יהווה חלק בלתי נפרד מכלי האכיפה של המשרד לאיכות הסביבה וכל המפעלים המזהמים יתחילו להרגיש את חרב הסגירה המאיימת מעל צווארם. אנו בצלול קוראים לכל שיש בידו מידע בנושאים המסכנים את הסביבה לא לחשוש ולפנות אלינו".

תאריך:  08/03/2005   |   עודכן:  08/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
בעל עסק ואחיו נורו למוות; היורה נלכד
אורלי ממן
הנפיק אגרות חוב בשתי סדרות ל-9 ול-5 שנים; התשואות - 4.4% ל-9 שנים ו-3.6% ל-5 שנים, גבוהות בכ-0.7% בלבד מאג"ח ממשלתיות בטווח פדיון זהה
מירב לוי
ברשות החשודים התגלו כלי חפירה רבים ומכשיר לגילוי מתכות; כנגד שניים מהם תלוי ועומד עונש מאסר על תנאי בגין עבירות דומות
יפעת גדות
המרשם של החוקרים: שלושים דקות, שלוש פעמים בשבוע ו-15 דקות של צחוק על בסיס יומי טובים מאד למערכת הקרדיו-וסקולרית
אורלי ממן
הסיבה: חוסר הוודאות סביב תהליך ההפרטה והאפשרות שמשקיע אסטרטגי חדש ישנה את האסטרטגיה הפיננסית של החברה; בבית השקעות לידר ושות' לא מסכימים עם הורדת הדירוג של מודיס, שלדעת כלכלני לידר הינה "נחפזת".
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il