X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר הרמטכ"ל בכנס צבאי בגני התערוכה; לדבריו השינוי ברשות הוא איטי ויש להם עוד פעולות רבות לבצע, בינהן את הרפורמות בכוחות הביטחון; ביחס לנסיגת צבא סוריה מלבנון אמר: "בצה"ל עוקבים אחר ההתפתחויות בלבנון"
▪  ▪  ▪
שוטרים פלשתינים חושפים מנהרה ברצועת עזה

חיילים סורים אורזים. "צה"ל עוקבים אחר המתרחש"

הרמטכ"ל בוחן ציוד חדיש בתערוכה

"יש שינוי ברשות הפלשתינית, אך הוא איטי מדי ואינו מספק", כך אמר הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון בכנס LIC 2005 העוסק בעימות המוגבל, ומתקיים בגני התערוכה בתל אביב.
הרמטכ"ל אמר לעיתונאים בסיום הרצאתו בכנס, כי ארגוני הטרור מנצלים את האיטיות של יישום הרפורמות הביטחוניות ברשות כדי לייצר טרור. "החמאס ממשיך לייצר רקטות קסאם ופצצות מרגמה ולחפור מנהרות להברחת אמצעי לחימה", אמר יעלון.
צה"ל עוקב אחר המתרחש בלבנון
ביחס להוצאת הכוחות הסוריים הנמצאים בלבנון אמר: "בצה"ל עוקבים אחר ההתפתחויות בלבנון ובסוריה לקראת הנסיגה וחוששים מפני מצב לא יציב שעשוי להיות מנוצל כנגדינו... ולכן צה"ל עוקב אחר המתרחש".
בהרצאה שנשא בפני קצינים מהארץ ומהעולם שהגיעו להשתתף בכנס ציין: "אני חייב להדגיש שפעילות צבאית לכשעצמה היא לא הפתרון לעימות. זה גם מאבק על תמיכת הקהילה הבינ"ל ושל התקשורת מאחר והן משפיעות על דעת הקהל". יעלון לא התייחס למישור המדיני בדבריו. בהמשך ההרצאה חזר וציין את הנושא: "תגובה צבאית לא יכולה לעמוד בפני עצמה, היא יכולה לסייע ולתמוך באירועים, אבל לא תוכל לשים קץ לאירועים".
יעלון: החלשת החיזבאללה תבוא בעקבות
הכנסת הארגון לרשימת הטרור של האיחוד האירופי
יעלון הדגיש, כי הטרור פועל בכל רחבי העולם וקרא לפעילות בין לאומית כנגדו. ביחס לחיזבאללה אמר כי הדרך להחלישו היא להכניסו לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. "חשוב לתאם בין הצעדים הפוליטיים לצעדים הצבאיים ברמת המדינה וברמת המערכת הבינ"ל. לדוגמה, הדרך הטובה ביותר להחליש את פעולות הטרור של החיזבאללה זה על-ידי הכנסת הארגון לרשימת הטרור של האיחוד האירופי ולהפעיל פעולה כלל עולמית על המנהיגים האידיאולוגיים, המבצעיים והכלכליים של הארגון", אמר.
הרשות צריכה ליישם את עקרון רשות אחת נשק אחד
יעלון התייחס גם לרשות הפלשתינית ואמר, כי "מאז בחירתו של אבו מאזן ארגוני הטרור עובדים בשיתוף פעולה בין ארגוני". הוא ציין, כי מבצע חומת מגן הוא ששינה את התנאים במאבק והעביר את צה"ל מפעולות מגננה לפעולות במישור ההתקפי. "בעקבות המבצע הצלחנו להשיג חופש פעולה בערים הפלשתיניות מרבות התושבים", ציין יעלון כי בעקבות המבצע ירדה כמות פעולות הטרור ומספר ההרוגים הישראליים.
"ההנהגה החדשה של הפלשתינים מאמצת הבנה של מדינה ודוחה את הטרור. היכולת של ההנהגה הפלשתינית להתפתח לתפקיד של גורם אחראי ויעיל תלויה ביכולת שלו ליישם את המדיניות של 'רשות אחת, חוק אחד, ונשק אחד', וכן להפסיק את פעולות הטרור, מעצר של אנשי הארגונים, פרוק התארגנויות הטרור וכן איסוף של הנשק הלא חוקי", אמר יעלון ובהמשך ציין, כי הפעולה הרשות צריכה לבצע את הרפורמות במנגנוני השלטון והביטחון.
הוא הדגיש, כי לכל צבא וגם לצבא מודרני המחזיק בטכנולוגיות מתקדמות יש בעיה להתמודד "עם צינורות מעופפים", זאת על-אף שישראל הצליחה לפתח מערכת הגנה מפני טילים בליסטיים.
יעלון התייחס לאפשרות כי גדודי באדר הירדנים יכנסו לשטחים, ואמר, כי "על גדודי באדר קראתי בעיתונים, אני לא מכיר כל מידע שישראל מוכנה לאפשר לגדודים להיכנס לשטחים". הוא הוסיף: "לפלשתינים יש מספיק אנשי ביטחון משל עצמם, הם לא צריכים עוד אנשים ועוד נשק, יש להם מספיק. אנו מצפים שהם יישמו את הרפורמות במנגנוני הביטחון ויתחילו לפעול".

תאריך:  08/03/2005   |   עודכן:  08/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ביוזמת ראש עיריית טבריה יעוצב פסלו של הרמב"ם ויוצב במרכז העיר טבריה; היוזמה לרגל ציון 800 שנה לפטירתו של הרמב"ם
שלומי דיאז
חשוד בהעלמות מס בהיקף של 600 אלף שקלים; נבדק חשד שחלק מהכספים הופקדו בחשבונו של אחיו, שחקן הכדורגל מוטי קקון
שלומי דיאז
בארי בן-זאב נחקר באזהרה בחשד שקיבל מידע על אי-סדרים וחשד להלבנת הון ולא פעל כנדרש; שוחרר למעצר בית
ארי סירקין
משרד לאיכות הסביבה הוציא צו הפסקה מנהלי למפעל ספן; בצו ההפסקה שנשלח מוסבר כי הצו הוצא נוכח החשש המיידי כי המשך פעילות המפעל מהווה סכנה לסביבה ולשלום הציבור
שלומי דיאז
בעל עסק ואחיו נורו למוות; היורה נלכד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il