מנכ"ל משרד התיירות, אהרון דומב (דומפא), מסר כי משרד התיירות יערוך שינויים בפריסת לשכותיו ברחבי העולם, זאת על מנת להתאים את פריסת הלשכות לאסטרטגיה השיווקית החדשה בה נוקט המשרד. כמו כן ברוב הלשכות מצמצמים עובדים, במטרה לחסוך משאבים.
אסטרטגיית השיווק של המשרד, ציין המנכ"ל דומב, הותאמה להתמודד עם המשבר בענף, ומתמקדת בשיווק ישיר וממוקד בפלחי השוק היהודיים, על מגזריו השונים, בפלח השוק של נוצרים אוהבי ישראל וכן בנישות ייחודיות נוספות, בהן קיים לישראל יתרון תיירותי יחסי, כגון תיירות מרפא, צפרות וכד'.
דומב הוסיף, כי בפריסה חדשה תהיה התמקדות בארבע מדינות המקור העיקריות, שהן ארה"ב, בריטניה, צרפת (פאריס ודרום צרפת) וחבר העמים - רוסיה ואוקריאנה.
ממדינות אלה הירידה בהיקף התיירות לישראל היתה בשיעור נמוך יותר משאר המדינות, וכן קיים בהן פוטנציאל למימוש גידול תנועת תיירות לישראל בטווח המיידי, ועל כן יש צורך להשקיע בהן את מירב המאמצים בימים אלה, אמר דומב.
דומב ציין, כי שינוי ההדגשים בא לידי ביטוי בחלוקת משאבי התקציב, בפריסת המשאב האנושי ובשינוי שיטות הפעולה והשיווק.