X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי ח"כ זאב, "אנחנו לא רוצים להיות הגורם שהצעת החוק לא תעלה להכרעת המליאה"; האישור, אם יינתן, יכריע את הכף לטובת קיום משאל עם ואז תעלה ההצעה להכרעת המליאה; ח"כ גלאון: מי שתומך במשאל עם נותן הכשר לקונספציה בשמה יגאל עמיר לחץ על ההדק; ההצבעה על החוק בוועדה: 21.3.05
▪  ▪  ▪

"קיים סיכוי שהרב עובדיה יוסף יאשר לי להצביע בעד חוק יסוד משאל עם בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת". כך אמר ח"כ נסים זאב מש"ס ל-Nfc.
לדבריו, יו"ר התנועה, ח"כ אלי ישי, התבטא קודם לאישור חוק פינוי-פיצוי בכנסת, כי לא נכון יהיה אם ש"ס תמנע מהצעת החוק לעלות להכרעת מליאת הכנסת. "אנחנו לא רוצים להיות הגורם שהצעת החוק לא תעלה להכרעת המליאה", אומר ח"כ זאב.
בתגובה נמסר מדובר ש"ס: "לא יווצר מצב שש"ס תוצג כמזגזגת. לעומת זאת, אם נחשוב שיש אינטרס גדול יותר להפיל החוק במליאה ושם להוכיח את התפלגות הכוחות, ייתכן שהחוק יעלה במליאה, אך נפעל לעצור זאת שם".
חברי הכנסת בוועדת החוקה דרוכים כיצד יפול הפור בהצבעה על חוק משאל עם. נכון להיום, לא קיים רוב לאישור החוק. מתוך 17 חברי כנסת החברים בוועדה, 7 תומכים, 7 מתנגדים ו-3 מתנדנדים: ח"כ אברהם רביץ, ח"כ זאב וח"כ רוני בר-און. יו"ר סיעת שינוי ח"כ חן רשף אמר היום: "בפעם הראשונה מדובר בהפתעה ממש, כיצד יצביע נסים זאב".
בדיון שהתקיים היום, ביקשו חברי הכנסת לקיים בהקדם האפשרי הצבעה כדי לבדוק את יחסי הכוחות. אם הצעת החוק נופלת בוועדה, היא מוקפאת למשך חצי שנה ובהתאם לזאת לא עולה להצבעה במליאת הכנסת. ח"כ בר-און, שנעדר מהדיון אך דאג להעביר להזכיר לחברי הוועדה, כי על אף דעותיו [בעד ההינתקות ונגד משאל עם], בסיעת הליכוד הוא הצביע בעד.
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ מיכאל איתן, קבע כי ההצבעה העקרונית על הצעת החוק תתקיים ביום 21.3.05 - כשבוע בלבד לפני צאת הכנסת לפגרה. הוא הדגיש, כי באם הצעת החוק לא תאושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת עד תום כנס החורף של המושב הנוכחי (עוד שלושה שבועות), אין אפשרות לחוקק את החוק, אלא אם כן יוכנס סעיף שכל הליך הפינוי יידחה לתקופה ארוכה.
בדיון (יום ג') הביעו חברי הכנסת בוועדה את דעתם בעד/נגד קיום משאל עם. ח"כ זהבה גלאון מיח"ד, המתנגדת למהלך אמרה: "מי שתומך במשאל עם נותן הכשר לקונספציה בשמה יגאל עמיר לחץ על ההדק, לכך שממשלה נבחרת ורוב כנסת אין מנדט מהציבור להכריע בוויתור על שטחים ובפינוי יישובים". ח"כ יצחק לוי מהציונות הדתית השיב לה ואמר: "יגאל עמיר הוא מחוץ למחנה של כולם".
הצעת חוק יסוד: משאל עם
הצעת חוק יסוד: משאל עם, נוסחה על-ידי חברי הכנסת מיכאל איתן, גדעון סער וגלעד ארדן מהליכוד, קודם לאישור חוק פינוי-פיצוי. על-פי הצעת החוק, יידרש אישור הכנסת לגבי ויתור על שטחים משני סוגים: שטחים שעליהם חל המשפט, השיפוט והמינהל של מדינת ישראל וכן שטחים בתחומי ארץ ישראל שמוחזקים בידי מדינת ישראל [שטח שנכלל בגבולות המנהדט הבריטי].
על-פי ההצעה, הכנסת היא זו שתקבע את המועד המדויק לקיום משאל עם, שיהיה בין 70-80 ימים אחרי קבלת ההחלטה במליאת הכנסת. ההוראה נועדה להבטיח שיינתן זמן מספיק להיערך לעריכת משאל עם, מבחינה ארגונית ומבחינת היערכותם של מפלגות, תנועות ציבוריות וגופים חוץ-פרלמנטרים המבקשים לנהל תעמולה לקראת המשאל. יחד עם זאת, נקבע כי המועד לא ייקבע זמן רב מדי לאחר קבלת ההחלטה, כדי שתקופת התעמולה לא תהיה ממושכת מאד ושלא יוקפאו ההליכים המדיניים.
כמו-כן מוצע, כי הכנסת תהיה מנועה לאשר החלטת ממשלה או לקבל בקריאה שלישית חוק בעניין שהובא למשאל עם בשנה שלאחר קיום המשאל, אלא אם כן החליטה הכנסת אחרת ברוב של 80 חברי כנסת.

תאריך:  08/03/2005   |   עודכן:  08/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הודה כי היכה את החיילים ודקר אותם בשברי זכוכית; שני חיילי מילואים ישראלים נרצחו בלינץ' אכזרי באוקטובר 2000 בתחנת המשטרה ברמאללה; בעקבות כך החליטו במערכת הביטחון ללכוד ולהעמיד לדין את המוערבים במעשה
שלומי דיאז
בימ"ש האריך גם את מעצרו של חבר מזכירות אגד; השניים חשודים בין היתר בניסיון למתן שוחד ובפעילות בלתי תקינה בכספי החברה
מירב לוי
וולש, המנכ"ל לשעבר של חברת התעופה האירית, אייר לינגוס, יצטרף לחברת התעופה ב-3 במאי, כמנכ"ל
אורלי ממן
רווח שנתי נקי של 165 מיליון דולר; גידול של 31% בהכנסות בשנה החולפת ל-1.5 מיליארד דולר; ינאי: שלמה ינאי, מנכ"ל החברה, מסר עם פרסום הדוחות כי "הביצועים הטובים במיוחד של הרבעון הרביעי של 2004 מסכמים שנה מוצלחת נוספת למכתשים אגן"
יפעת גדות
מרוץ חצי מרתון ירושלים יתקיים ב-31 במרס 2005; תוואי המרוץ מהשנים האחרונות שונה והוא כיום אטרקטיבי יותר; האירוע יכלול 2 מסלולים: 21.1 ק"מ ו-10 ק"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il