X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טולכרם ויריחו יועברו תוך ימים לאחריות הפלשתינים; כך סוכם במהלך פגישה בין מופז ואבו מאזן שהתקיימה במחסום ארז; אבו מאזן: שני העמים רוצים לחיות בשלום ובשלווה; אבו מאזן דרש לפעול לשחרור אסירים פלשתינים נוספים ולהעביר גם כפרים מסביב לערים
▪  ▪  ▪
השניים במסיבת העיתונאים בסיום הפגישה

עומר כרמון
העיר טול-כרם תעבור הלילה לשליטה פלשתינית

שר הביטחון שאול מופז, ויו"ר הרשות הפלשתינית אבו עבאס (אבו מאזן), הסכימו בפגישה שקיימו, על העברת שתי ערים - יריחו וטולכרם, לאחריות של הרשות הפלשתינית. השניים נפגשו בערב (יום ג', 8.3.05) במחסום ארז.
בתום הפגישה אמר שר הביטחון מופז, כי הפגישה התקיימה באווירה חיובית. "אני יכול לומר שסיכמנו מספר נושאים שנוכל לקדם אותם בקרוב". מופז הוסיף: "בימים הקרובים נעביר את יריחו וטולכרם". הוא ציין, כי המועד המדוייק יקבע במהלך פגישה של קצינים משני הצדדים שתתקיים ביום ד'.
מופז הדגיש, כי המדיניות שתנחה את הפעולה הינה מדיניות של "צעד אחר צעד". ישראל תבצע הקלות נוספות למען האוכלוסיה הפלשתינית.
יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר כי סוגיית העברת האחריות הביטחונית על הכפרים סביב הערים תידון בוועדות המשותפות לישראל ולפלשתינים. "אנו בטוחים שכל הסיכומים שהיו בפיסגת שארם א-שייח' יתבצעו בהקדם האפשרי", והדגיש: "שני העמים רוצים לחיות בשלום ובשלווה".
מיד עם פתיחת הפגישה התגלו חילוקי דעות בין הצדדים. אבו מאזן דרש, כי ישוחררו עוד מאות אסירים וכי ישראל לא תסתפק בהעברת האחריות לערים עצמן אלה גם את הכפרים שבסביבת הערים.
הפגישה בין מופז ואבו מאזן נועדה לסייע להחזיר למסלולו את התהליך המדיני, אשר נתקע בעקבות הפיגוע בתל אביב בחודש פברואר בו נהרגו חמישה ישראלים.
מוקדם יותר (ג') דיווחה סוכנות הידיעות AP מפי גורם ישראלי בכיר, כי יריחו תהיה העיר הראשונה שתועבר לפלשתינים. דווח, כי שרון ביקש ממופז להדגיש בפני אבו מאזן את הצורך של הרשות לפעול נגד אירגוני הטרור.
זמן קצר אחרי פגישת מופז-אבו מאזן (יום ג'), סמוך ל-22:30, נרשמה נפילה בגוש קטיף. ההערכה היתה כי מדובר בפצצת מרגמה. בבוקר (יום ד') התברר כי מדובר ברקטת קסאם שנורתה לעבר הישוב גדיד שבדרום הרצועה. הרקאטה נפלה בין שני בתים ולא גרמה נזק.
בצה"ל רואים זאת בחומרה, שכן מדובר בהפרה חמורה של ההבנות וההבטחות שניתנו מצד הרשות הפלשתינית. כמו כן רואים בזאת התגרות מצד ארגוני הטרור, שירו את הרקטה זמן קצר לאחר פגישת מופז-אבו מאזן.

תאריך:  08/03/2005   |   עודכן:  09/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המנהיג חוסל במהלך "מבצע מיוחד של הצבא הרוסי; מסחאדוב הוביל את המורדים הצ'צ'ניים אשר לוחמים בכוחות הרוסים
מחלקה ראשונה
עדלוידע העשויה כולה מגרוטאות וחומרים בשימוש חוזר כגון בקבוקי פלסטיק עיתונים ישנים אריזות קרטון, צינורות השקיה ישנים מסגרות ברזל שנזרקו ועוד מכל הבא ליד
הדר פרבר וסוכנות איי. פי
כך דברי בוש בנאום באוניברסיטה לביטחון לאומי; דובר הבית הלבן, סקוט מק'ללן, אמר כי הנשיא מתכנן "לעדכן את העם האמריקני בהתקדמות שאנחנו עושים במלחמה בטרור ולדבר על ההתפתחויות המדהימות שמתרחשות במזרח-התיכון"
הדר פרבר
רה"מ יטוס להולנד, שם יועמד למשפט על פשעי מלחמה בבית הדין בהאג; חשוד שהנהיג בעבר את המורדים האלבנים במלחמה מול הסרבים
הדר פרבר
בדיקות CT שנעשו למומייה של תות ענח' אמון מעלות את הסברה כי המלך לא נרצח; צוות האירכיאולוגי שיער כי בטרם מותו, נפצע המלך ברגלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il