X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפגישה מתקיימת בשארם א-שייח'; מופז ייפגש בנוסף עם שר המודיעין המצרי, עומר סולימאן, ושר ההגנה, מוחמד טנטאווי; השיחות יעסקו בעתיד ציר פילדלפי; ישראל והרש"פ נכשלו בהשגת הבנות על העברת השליטה ביריחו
▪  ▪  ▪

פגישת שר הביטחון, שאול מופז (ה', 10.3.05) בשארם א-שיח' עם נשיא מצרים, חוסני מובארק החלה מעט אחרי 12:00. מופז עומד להיוועד גם עם שר המודיעין המצרי, עומר סולימאן, ועם שר ההגנה, מוחמד טנטאווי. טרם צאתו אמר מופז, כי השיחות יעסקו בפריסה המצרית לאורך גבול רצועת עזה ובעיקר בסוגיית השליטה בציר פילדלפי לאחר הנסיגה הישראלית.
ישראל מבקשת ביטחונות ממצרים כי זו תעשה ככל יכולתה כדי למנוע הברחת נשק לרצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית. במידה ומצרים לא תוכל להבטיח זאת, ישאר צה"ל לאורך גבול מצרים - רצועת עזה גם לאחר יישום תוכנית ההינתקות.
טרם ביקורו של מופז הגיע לקהיר אמש (ד') שר החוץ הפלשתיני, נאסר אל-קידווה. בתום פגישתו עם עמיתו המצרי אמר אל-קידווה, כי להערכתו לא ניתן יהיה להגיע לשלום עם ישראל, אם זאת תמשיך "לבנות את חומת ההפרדה".
בשבוע הבא יגיעו לקהיר ראשי הארגונים הפלשתינים, כולל ראשי החמאס והג'יהאד האיסלמי, כדי לדון בצירופם לאש"פ ולרשות הפלשתינית בתמורה להסכמתם להפסקת הטרור נגד ישראל בתוך תחומי הקו הירוק.
היועץ לביטחון לאומי ברשות הפלשתינית, ג'יבריל רג'וב, אמר (ד') כי למעשה כבר הושגה הבנה עם החמאס והג'יהאד להפסקת "הפעולות בשטח ישראל, אולם אין הפלשתינים יכולים להתחייב כי לא יהיו כאלה שיפרו את ההתחיבויות ויבצעו פעולות על-דעת עצמם". דברים דומים אמר ביום ד' יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן).
העברת יריחו נדחתה
אמש (ד') בשעות הצהריים נפגשו קצינים ישראלים בראשותו של מפקד אוגדת הבקעה, תת-אלוף טל רוסו, ומפקד כוחות הביטחון הפלשתיני ביהודה שומרון והבקעה, חאג' איסמעיל. הפגישה 'התפוצצה' לאחר זמן קצר. לבקשת הפלשתינים חודשה הפגישה בשעות הערב, אך הסתיימה גם היא ללא תוצאות.
הפגישה התקיימה במנהלת התיאום והקישור (DCO) בסמוך למחסום ורד יריחו. המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב דרישת הפלשתינים להסיר מחסומים מסביב לעיר ולהעביר לשליטתם כפרים ושטחים חקלאיים הסמוכים ליריחו.
ההחלטה על העברת הערים התקבלה ביום ג' בפגישה שהתקיימה בין שר הביטחון, שאול מופז, ליו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). השניים סיכמו כי הערים יועברו בהקדם. השר מופז אמר: "אני יכול לומר שסיכמנו מספר נושאים שנוכל לקדם אותם בקרוב". והוסיף, כי "בימים הקרובים נעביר את יריחו וטולכרם".
בתום הפגישה אמר עבאס, כי סוגיית העברת האחריות הביטחונית על הכפרים תידון בוועדות המשותפות לישראל ולפלשתינים. "אנו בטוחים שכל הסיכומים שהיו בפיסגת שארם א-שייח' יתבצעו בהקדם האפשרי", אמר.
שרידי קסאם נמצאו בשטח הישוב גדיד
זמן קצר אחרי פגישת האישים נחתה רקטת קסאם בשטח הישוב גדיד שבגוש קטיף. בתחילה סברו כי מדובר בנפילת פצצת מרגמה, אך הבוקר נמצאו שרידי הרקטה. לא היו נפגעים.
בצה"ל רואים זאת בחומרה, שכן מדובר בהפרה חמורה של ההבנות וההבטחות שניתנו מצד הרשות הפלשתינית. כמו כן רואים בזאת התגרות מצד ארגוני הטרור, שירו את הרקטה זמן קצר לאחר פגישת מופז-אבו מאזן.

תאריך:  09/03/2005   |   עודכן:  10/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
נשיא התאחדות התעשיניים: מדובר בהשקעות במו"פ בהיקף כולל של יותר מ-500 מיליוני שקלים; קורא לממשלה ולכנסת לפעול בהקדם לאישור התקציב
אורלי ממן
ועדת הכספים של הכנסת נענתה לפניית התאחדות התעשיינים ואישרה לעובדי משמרות בתעשיה, הארכת זיכוי מס של 15% עד סוף 2005; בליזובסקי: אי אישור התקנות, היה עולה לעובדי התעשייה 150 מיליוני שקלים בשנה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
שני מטפסי הרים היו קשורים אחד לשני ולמדריכה מקומית - אחת מהמקצועיות ביותר בניו זילנד; אחד מהמטפסים מעד ומשך עמו את השלושה למותם
מירב לוי
כך עולה מנתונים שהציגה פרופ' זמירה מברך, סגנית רקטור אוניברסיטת בר-אילן, במפגש מיוחד, לרגל יום האשה הבינלאומי, בנושא "נשים באקדמיה"; גורמים מעריכים כי הסיבה לכך היא הזמן הקצוב לקבלת קידום באוניברסיטאות, שאיננו מתחשב בצרכים המיוחדים של אמהות ואבות חד-הוריים לילדים קטנים
אורלי ממן
זאת, לעומת 104% בשנת 2003, ו-88% בשנת 2000; עדיין, מדובר בשיעור גבוה משמעותית לעומת הממוצע של 77% במדינות המפותחות (OECD) והממוצע במדינות האיחוד האירופי - 78%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il