X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מזהיר ד"ר ציון חורי - מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי "וולפסון"; לאחר ששתי אחיות בנות 4.5 ו-7.5 הגיעו למחלקה עם חשד למנינגוקוקסמיה
▪  ▪  ▪

אזהרה מפני סכנת חיים לילדים מחיידק אלים השמיע היום ד"ר ציון חורי - מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי "וולפסון", שאליו הובאו אתמול לטיפול שתי אחיות בנות 4.5 ו-7.5 שחייהן ניצלו הודות לעירנותה של ד"ר טפליצקי מקופת חולים מכבי וטיפול מהיר בכל האמצעים בבית החולים "וולפסון".
אתמול (ד', 9.3.05) בשעות הצהריים, התקבלו במיון ילדים של ביה"ח וולפסון, שתי אחיות עם חום גבוה, הקאות, פריחה עורית נקודתית על הגפיים ובמצב של בלבול. החשד העיקרי שבעטיו נשלחו האחיות בדחיפות למיון ילדים בביה"ח, היה מחלה הנקראת "מנינגוקוקסמיה" שנגרמת על-ידי חיידק אלים בשם "מנינגוקוק".
הילדות טופלו על-ידי צוות רופאים ואחיות מהמחלקה לרפואה דחופה ילדים ומהמחלקה לטיפול נמרץ ילדים וכעת הן מאושפזות בטיפול נמרץ ילדים במצב יציב.
ד"ר ציון חורי, מנהל טיפול נמרץ ילדים אומר, שהופעת שני מקרים בו-זמנית, דורשת תשומת לב מירבית ועירנות של רופאים והורים להופעת דימומים נקודתיים בעור בשעת מחלת חום, מה שיכול להעיד על זיהום של חיידק אלים, שדורש פנייה מיידית לביה"ח, להצלת חיים.
ד"ר חורי מסר ל-Nfc, כי המצב "תחת שליטה". הרופאים מקווים כי הילדה הצעירה תצא מטיפול נמרץ היום. הילדה בת ה-7.5 במצב מעט יותר "מטריד", כדבריו, אך הוא אינו מצפה להפתעות.
ד"ר חורי מסביר כי החיידק עובר ברוק וכי בסקר שנערך לפני כשלוש שנים נמצא כי הוא קיים ב-4% מאוכלוסיית הקיבוצים, שלקחו חלק בסקר. יתכן, לדבריו, שהחיידק הפך תוקפני יותר מסיבה זו או אחרת.
לשאלתנו מתי בפעם האחרונה נתקלו במקרה דומה ענה ד"ר חורי, כי במקרה כזה של שני חולים יחד לא נתקלו מעולם. מומחים בטיפול נמרץ בבית החולים, גם המבוגרים שבהם, לא זכרו שהגיעו שניים ביחד שנדבקו בחיידק. זה אולי מה שגרם גם לתשומת הלב המיוחדת, מציין ד"ר חורי.
האם יש סיבה לפניקה? לא לדברי ד"ר חורי בעיקר משום שפניקה מעולם לא עזרה. הציבור הישראלי הוא ציבור עירני ולמרות שלדעתו יתגלו מקרים נוספים כאלו הוא מקווה כי יתפסו אותם בזמן. יחד עם זאת הוא קורא להורים לשים לב למקרים של חום, כאבי ראש והקאות כשאחד הסימנים הברורים לתקיפתו של החיידק הם כאמור דימומים בעור.

תאריך:  10/03/2005   |   עודכן:  10/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
ד"ר שנער המתמחה בדיני הלבנת הון אמרה את הדברים במפגש במכללה האקדמית בנתניה והוסיפה כי אכיפת החוקים בנושא בלתי מספקת
שלומי דיאז
המשטרה תבקש לעוצרו עד תום ההליכים הפלילים; המשטרה בודקת אם ביצע מעשים דומים בעבר
יפעת גדות
75% מהמקרים של נשירת השיער הם בעקבות גורמים תורשתיים אך נשירת שיער עשוייה להפתר גם על-ידי שינויים פשוטים בהרגלי הבריאות
ארי סירקין
נציגי 'פורום משפחות שכולות ישראלי-פלשתיני למען פיוס' התארחו באוניברסיטת בר-אילן; נציג ישראלי ונציג פלשתיני גוללו את סיפוריהם האישיים הקשים בעקבות הסכסוך בין העמים
ארי סירקין
ועדת הכלכלה דנה הבוקר בתיקוני חקיקה לפרק בנושא התקשורת ב”חוק ההסדרים”, המסדירים את כניסת השיטה הדיגיטלית לשוק הרדיו; יו”ר הוועדה, ח”כ אמנון כהן: אקבע בחוק את מועד מתן הרשיונות להפעלת תחנת רדיו ארצית ברשת הדיגיטלית, למרות התנגדות הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il