X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האופוזיציה במצרים טוענת כי מצרים למעשה כבר פועלת בתקיפות רבה למניעת הברחות נשק מסיני לרצועת עזה; לטענתה, נעשה הדבר בשיתוף פעולה עם ישראל ובמסווה של "מעצר מעורבים בפיגועי הטרור בדרום סיני"; "מדוע נמשכים המעצרים והעיר אל-עריש חסומה כולה באמצעות מחסומים?"; "אחד החוקרים - ישראלי"
▪  ▪  ▪

האופוזיציה במצרים טוענת, כי מצרים למעשה כבר פועלת בתקיפות רבה למניעת הברחות נשק מסיני לרצועת עזה. לטענתה, נעשה הדבר בשיתוף פעולה עם ישראל ובמסווה של מעצר מעורבים בפיגועי הטרור בדרום סיני שבוצעו לפני כחמישה חודשים.
כזכור, בפיגועים במלון הילטון-טאבה ובראס אל-שייטאן נרצחו 34 בני אדם, 13 מהם ישראלים.
"שבועיים לאחר הפיצוצים טען משרד הפנים כי תשעה היו מעורבים. בראשם - הפלשתיני בעל העבר הפלילי, איאד סעיד צלאח שנהרג בפעולה יחד עם אדם נוסף. ארבעה מעורבים נוספים נהרגו בקרבות עם כוחות הביטחון המצריים ושלושה נעצרו. אם כך, מדוע נמשכים המעצרים והעיר אל-עריש חסומה כולה באמצעות מחסומים?", שואלים ארגוני זכויות אדם בקהיר.
כזכור, בדוח שפירסמו לפני כשלושה שבועות טענו אותם ארגונים, כי כ-2,500 מתושבי צפון סיני נעצרו מאז הפיגועים. קהיר הרשמית מכחישה וטוענת כי רק שלושה נמצאים כעת במעצר.
לטענת ארגוני זכויות האדם המצריים, "המשטרה עוצרת כל גבר עם זקן. הם מחפשים אנשים דתיים - דבר זה מנוגד לגרסה הרשמית של הממשלה. העצורים ששוחררו סיפרו שעברו עינויים אכזריים. כמה טענו כי אחד מחוקריהם לא היה מצרי ונראה בעל חזות ישראלית".
בסוף השבוע שעבר פרצו כמה עשרות נשים למשרדו של מושל צפון סיני באל-עריש ודרשו את התערבותו למען שיחרורם של קרובי משפחתם.
אברהים רפיע, חבר הפרלמנט המצרי מצפון סיני, סיפר (ה', 10.3.05) לעיתון המצרי אל-אהראם, כי "רבים מתושבי צפון סיני מתפרנסים מהברחת כלי נשק מתוחכמים. טרם ההברחה מוסתרים כלי הנשק במקומות מסתור בהרים. לעיתים מתנהלים שם קרבות ירי עם כוחות הביטחון".
כידוע, רבים מתושבי אזור אל-עריש הינם פלשתינים אשר קרובי משפחתם מתגוררים ברצועת עזה. באזור זה שוררת מתיחות והתמרמרות רבה בשל הקיפוח ממנו סובל מחוז צפון סיני לעומת הדרום העשיר יחסית במשאבים.
ביום ה' נפגש שר הביטחון, שאול מופז, עם נשיא מצרים, חוסני מובארק במלון גולף-מובנפיק בשארם א-שייח' שבדרום סיני. במהלך הפגישה הודיע מופז, כי ישראל דורשת ממצרים לעשות ככל יכולתה כדי למנוע הברחת נשק לרצועת עזה.
מופז הבהיר, כי במידה ומצרים לא תפעל למנוע זאת, צה"ל ישאר בציר פילדלפי גם לאחר ההינתקות. מצרים כבר הסכימה לפרוש 750 שוטרים לאורך הגבול והערכה היא כי הם ייפרסו בשטח זמן מה לפני ביצוע תוכנית ההינתקות.

תאריך:  10/03/2005   |   עודכן:  11/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הדואר המלכותי הבריטי קיבל את אישורה של המלכה להנפקת שני בולים שיציינו את חתונתם הממשמשת ובאה של יורש העצר, הנסיך צ'רלס, עם אהובתו, קמילה פרקר בואלס; "במשך דורות ציין הדואר הבריטי אירועים חשובים"
עומר כרמון
בכפר המרוחק אמורזט, ברפובליקה היהודית, בירוביג'אן, עושים בימים אלו חזרות אחרונות לרגל העלאת מחזה לחג הפורים; בשנה שעברה, בפעם הראשונה ב-50 השנים האחרונות, עלה מספר היהודים המגיעים להתגורר ברפובליקה על העוזבים; "בישראל האנשים בטלנים, לא יודעים לעבוד"; "מזג האויר בבירוביג'אן טוב יותר"
עומר שיקלר
מדובר בתרגיל שגרתי המתקיים כל שנתיים; לצרוך התרגיל הגיעו לארץ צוותים אמריקניים שיקחו בו חלק פעיל
יואב יצחק
השיחה התקיימה אחרי שהנשיא אדלר נתן פסק דין שהורה לשר שטרית להימנע ממתן היתרים להפעלת קווי תחבורה בבאר שבע שיישברו את שביתת נהגו מטרודן; הפרקליטות עומדת לעתור ביום א' נגד פסק הדין
עומר כרמון
עיתוני אוסטרליה: "אמיר לאטי מעוניין מאוד לטהר את שמו"; אמר לעמיתיו הישראלים: "נפלתי קורבן לציד מכשפות של סוכנות הביון האוסטרלית שרצתה לכפר על כישלונה בסיכול פעילות המוסד באוסטרליה וניו זילנד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il