X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המוסלמים בספרד פירסמו
פסק הלכה נגד אל-קאעידה
ארגון הגג של המוסלמים בספרד: "אסור לצרף את המילה איסלם או מוסלמי לכל מי שחבר או תומך בארגון זה"; הפרלמנט הספרדי: "לפני שנה ספגו אזרחי ספרד מהלומה ישירה שפגעה בחיי השלום והחופש להם הורגלנו"; מזכ"ל האו"ם קרא לחקיקת אמנה בינ"ל נגד הטרור

"אל-קאעידה אינם מוסלמים"
במלאת שנה לפיגוע הרכבות הגדול במדריד, פירסם ארגון הגג של המוסלמים בספרד (ו', 11.3.05) פתווה (פסק דין הלכתי מוסלמי, ע.כ) נגד ארגון הטרור אל-קאעידה ומנהיגו, אוסאמה בן-לאדן.
"כל אלו התומכים בטרור ובארגון אל-קאעידה ומבססים את עמדתם על הקוראן הקדוש אינם מוסלמים", נאמר בפתווה החריפה. "אסור לצרף את המילה איסלם או מוסלמי לכל מי שחבר או תומך בארגון זה".
"אנו קוראים לאימאמים לפרסם הצהרה רשמית המגנה טרור. אנו קוראים לאימאמים לחבר תפילה מיוחדת לזכר קורבנות הטרור. אנו קוראים למוסלמים להשתתף היום (ו') בטקסים הרשמיים הנערכים לזכר קורבנות הרצח במדריד".
"אנו מודים לעם הספרדי ולממשלת ספרד על יחסם כלפי המוסלמים ועל כך שלא נקטו כנגדנו בצעדים חסרי פרופורציה כפי שנעשה לאחר הפיגועים בארה"ב", נכתב בפסק הדין ההלכתי.
191 נרצחו
'11 בספטמבר של ספרד', כך כונתה מתקפת הטרור הנוראה על מדריד לפני שנה בדיוק. עשרה מטעני חבלה הוטמנו בתיקי גב שהושארו ברכבות העמוסות באלפי אנשים בדרכם לעבודה. 191 נרצחו וכ-1,500 נפצעו.
הפיגוע אירע ערב הבחירות הכלליות במדינה. ממשלת ספרד השמרנית הטילה את האחריות על המחתרת הבאסקית והסתירה מידע מודיעיני שהצביע על כך כי את הרצח ביצעו טרוריסטים מוסלמים.
הציבור הספרדי זעם על התרמית והעלה לשלטון את המפלגה הסוציאליסטית שהבטיחה להוציא את החיילים הספרדים מעירק. שלושה חודשים לאחר מכן מימשה ממשלת ספרד את הבטחתה והגשימה את מה שנראה כאחד מניצחונותיו הגדולים של הטרור.
"לפני שנה נשבר לבם של כל אזרחי ספרד"
אמש (ה') נפתחו בפרלמנט הספרדי טקסי הזיכרון לנרצחים. המחוקקים הספרדים עמדו לחמש דקות דומיה כשברקע נשמעה רק נגינת צ'לו. הפרלמנט פירסם הודעת אבל מיוחדת בה נכתב, בין השאר: "יום זה הוא יום של כאב נורא. לפני שנה ספגו אזרחי ספרד מהלומה ישירה שפגעה בחיי השלום והחופש להם הורגלנו. לפני שנה נשבר לבם של כל אזרחי ספרד".
טקס הזיכרון הראשי ייערך היום (ו') בפארק חדש בו נטעו 192 עצים לזכר הקורבנות (191 נרצחי הפיגוע ושוטר במשטרת ספרד שנהרג שלושה שבועות לאחר מכן במבצע ללכידת מבצעי הטבח).
בימים האחרונים התקיימה במדריד ועידה בינ"ל בנושא הטרור בה השתתפו 50 ראשי מדינות לשעבר, ביניהם המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס.
מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, נאם ביום ה' בפני המשתתפים וקרא לחקיקת אמנה בינ"ל נגד הטרור "שתוציא אל מחוץ לחוק כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע".

תאריך:  11/03/2005   |   עודכן:  11/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בפתיחת הדיון בשעה 08:33 בבוקר, הודיע עורך דינו של ג'קסון כי הזמר "אושפז בלילה בבית החולים בשל כאבים עזים בגבו"; השופט זעם והודיע בשעה 08:37, כי יש לכוכב המכובד שעה אחת בדיוק להגיע לדיון; בשעה 08:45 נכנס ג'קסון לרכב כשהוא לבוש פיז'מה, והחל בנסיעה
שלומי דיאז
גם האם נהרגה בתאונה. אחות נוספת פצועה קשה
עומר שיקלר
תסיים את תפקידה במקביל לסיום כהונתו של הרמטכ"ל; תחזור למשרד החוץ; דבר פרישתה תואם עם הרמטכ"ל היוצא והנכנס
עומר כרמון
שר החוץ הסודני: "אין לנו סיבה שלא להאמין להסבר האמריקני"; "צוות הבדיקה הסודני שבודק את הנושא ימשיך בעבודתו עד למיצוי החקירה"
עומר שיקלר
בשבועות האחרונים חוזרים ומודים גורמים פקיסטניים רשמיים כי אבי הפצצה הפקיסטנית, עבד אל-קאדר חאן מכר צנטריפוגות לאירן; בתחילת החודש הודה נשיא פקיסטן בדבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il