X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עם זאת הם מסייגים: "אנו שבים ומציינים את גורמי הסיכון העומדים בפני המשקיעים בשוק המניות - בהם הגידול באחזקות הזרים בשוק המניות המקומי, רמות השיא בהם נסחרים המדדים ותקציב המדינה לשנת 2005, אותו יהא על הכנסת לאשר עד סוף החודש"
▪  ▪  ▪

המסחר בשוק המניות המקומי ממשיך להתאפיין בתנודתיות, כשהמדדים המובילים שברו בתחילת השבוע שיאים חדשים, אך בהמשך שבו ונסוגו לאור חששות המשקיעים מפני רמתו של השוק. כך מציינים כלכני בנק הפועלים בסקירתם השבועית.
השוואת מכפיל הרווח של מדד ת"א 100 לאלו של מדדים מובילים בעולם מצביעה על כך שהמכפיל המקומי אומנם מגלם את האווירה החיובית, הן ברמת הפעילות הכלכלית במשק והן בזירה המדינית. המשך העליה במדדי המניות, יתאפשר לכן, בעקבות גידול נוסף ברווחיות החברות (מעבר למגולם בציפיות השוק), בעקבות חדשות חיוביות לגבי הפעילות הכלכלית או בעקבות התקדמות נוספת בזירה המדינית. במקביל, שימורה הצפוי של ריבית בנק ישראל ברמתה הנמוכה הנוכחית בתקופה הקרובה מגדיל את האטרקטיביות של ההשקעה בשוק המניות.
"עם זאת אנו שבים ומציינים", אומרים בפועלים, "את גורמי הסיכון העומדים בפני המשקיעים בשוק המניות - בהם הגידול באחזקות הזרים בשוק המניות המקומי, רמות השיא בהם נסחרים המדדים ותקציב המדינה לשנת 2005, אותו יהא על הכנסת לאשר עד סוף החודש".
"בהתאם להערכתנו כי המשך המגמה החיובית בכלכלה המקומית, יחד עם המשך התהליך המדיני, יאפשרו לשוק המניות המקומי לשמר את מגמתו החיובית, אנו ממשיכים להמליץ על הצטיידות סלקטיבית במניות אשר צפויות לרשום שיפור בתוצאותיהן. במקביל ניתן לבחון את הגדלת רכיב ההשקעות בשוקי חו"ל, ולפעול בדרך של פיזור השקעות על-מנת להקטין את הסיכון של תיק ההשקעות הכולל".
באגרות השקליות-
עקום המק"מ אינו משקף ציפיות להעלאת ריבית בחודש הקרוב. ציפיות המשקיעים כפי שמשתקפות בעקום המק"מ מגלמות מהלך של העלאת ריבית החל מחודש אוגוסט. בפועלים מעריכים כי המק"מ ימשיך את זחילתו החיובית בקצב הנוכחי, בטווח הקצר ולכן, המק"מ לשנה אשר נסחר היום בתשואה 4.12% ברוטו (3% תשואה נטו בניכוי עמלות) מומלץ להשקעה.
באגרות הצמודות-
תשואת הצמוד הקצר ברוטו שעומדת על 1.8% אינה יוצרת עדיפות לצמוד קצר על פני המק"מ הנסחר בתשואה ברוטו של 4.12%, אך במידה והמדדים יהיו גבוהים מהתחזיות הזחילה של הצמוד הקצר תהיה גבוהה במעט מהמק"מ. המשך פרסומם של נתוני מאקרו חיוביים והתפתחויות מדיניות חיוביות יוסיפו להשפיע לחיוב על הצמודים הבינוניים ולכן הגלילים בעלי טווח פדיון של 5+ שנים הנסחרים בתשואה 3.35% ריאלית ברוטו נותרו מומלצים להשקעה.
מט"ח-
בטווח הקצר מעריכים בפועלים כי השקל ייסחר במגמה מעורבת, כאשר מחד, משקיעים מקומיים קונים דולר, בשל פער הריביות הצר (1% בלבד) ומאידך, משקיעים זרים קונים שקלים, לאור האופטימיות בתחום המדיני. בשלב זה נראה כי היקף המכירות של הדולר על-ידי הזרים גדול יותר ולכן יתכן המשך תיסוף בשקל, כאשר קו התמיכה הקרוב לדולר נמצא ברמה של 4.28 ש"ח.
בטווח הארוך מעריכים בפועלים, כי ייתכן פיחות בשקל, בעיקר בשל הצמצום הנוסף הצפוי בפער הריביות, בשל ההידוק המוניטרי המתמשך בארה"ב. ב-22 במרץ צפויה הישיבה הבאה של הפד וההערכות הן כי הריבית תועלה לרמה של 2.75%.
בנוסף, השוואת המיסוי על השקעות בניירות ערך זרים צפויה לעודד השקעות של ישראלים בחו"ל, אך מנגד האווירה החיובית בישראל תמשיך למשוך השקעות זרות, כך שהפיחות צפוי להיות מתון בלבד. לאור האמור לעיל, אנו ממליצים לשמור על רכיב המט"ח בתיק ההשקעות.

תאריך:  11/03/2005   |   עודכן:  11/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
שרון ואנשיו חוששים מקריסת הממשלה עוד החודש ומכך ששרון לא יוכל לבצע את ההינתקות במועד; מסקרים שהזמינו עולה: במקרה של פיצול הליכוד - מחנה שרון יקבל 44 מנדטים; מחנה ובראשו נתניהו יקבל 21 מנדטים; הגידול היחסי בתמיכה בשרון יבוא על חשבון מפלגת שינוי
עומר שיקלר
המשטרה וצה"ל הגבירו הבוקר את הערנות ואת הבדיקות במחסומים; שיבושי תנועה רבים נגרמו ברחבי העיר והסביבה; רקטת קסאם נורתה לעבר ישוב ישראלי ברצועה
עומר שיקלר
אמש דווח כי דוברת צה"ל, תא"ל רות ירון, תסיים תפקידה במקביל לסיום כהונת הרמטכ"ל יעלון; האלוף חלוץ, הרמטכ"ל המיועד דרש את עזיבתה בעקבות דברים שאמרה בכנס בהרצליה; לדבריה: חיל האויר שיקר לה
עומר כרמון
החזאי העצמאי, ערן חדד: בליל שבת יירדו ממטרים מצפון הארץ עד צפון הנגב מלווים בסופות רעמים מקומיות וברד; ינשבו רוחות ערות; הגשם ייפסק במוצאי שבת
עומר כרמון
ארגון הגג של המוסלמים בספרד: "אסור לצרף את המילה איסלם או מוסלמי לכל מי שחבר או תומך בארגון זה"; הפרלמנט הספרדי: "לפני שנה ספגו אזרחי ספרד מהלומה ישירה שפגעה בחיי השלום והחופש להם הורגלנו"; מזכ"ל האו"ם קרא לחקיקת אמנה בינ"ל נגד הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il