X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך נכתב במכתב שתשגר התנועה לראש הממלשה; מחר יציג שר הביטחון לממשלה את עיקרי דוח ועדת ברוורמן הבוחן את מערך המילואים
▪  ▪  ▪

שר הביטחון, שאול מופז וסגנו זאב בוים יציגו (יום א', 13.3.05) לממשלה את דוח ועדת ברוורמן העוסק במבנה העתידי של מערך המילואים.
יו"ר תנועת בלת"מ - בלי תנאי מילואים, רועי רון, הודיע כי בכוונתו לשלוח לראש הממשלה, אריאל שרון מכתב בו הוא דורש ליישם את המלצות הוועדה עוד השנה ולא בשנת 2008 כפי שממליצים גורמים שונים. במכתב כותב רון: "אין ספק שלא דרושות 3 שנים כדי להקים 10-12 פלוגות בקבע קצר/ארוך שיחליפו אותנו בתעסוקות. כל בר-דעת יודע שניתן לעשות זאת תוך פחות משנה".
רון מתייחס לדברי הוועדה הקובעת כי ביצוע תוכנית ההינתקות יפריע ליישום התוכנית ויעכב את ביצועה. "אם תוכנית ההינתקות מהווה 'בעיה', כפי שטוען פרופסור ברוורמן, אנו מוכנים שביצוע אימונים בלבד יחל בתחילת 2006 כלומר עוד פחות משנה", הוא כותב לראש הממשלה.
"אדוני ראש הממשלה", הוא מוסיף, "אין זה סוד שלא דרושות 3 שנים כדי לחוקק חוקים לפיצוי ולתיגמול מערך המילואים, ועם מעט רצון ניתן לעשות זאת תוך יומיים, כמו שעשתה ממשלתך כאשר הארכתם את תקנת ביצוע תעסוקות לקצינים מעל גיל 41 תוך יום". אחת ההמלצות של הוועדה היא מתן פיצוי הולם, אך הוועדה לא הגדירה מהו הפיצוי.
לדברי אנשי התנועה, הצעת החוק בנושא אינה שלמה ומלאה ורק חוק שלם יוכל לסייע לחזק ולהיטיב את מערך המילואים. "אנו יודעים שחוק המילואים עדיין רחוק מלהיות שלם ומציעים שוב את עזרתנו בניסוחו, ומקווים שאולי דרכך ייפול האסימון לראשי מערכת הביטחון שללא שיתוף אנשי המילואים, נמשיך להיות עדים להתפוררות מערך המילואים במקום לחיזוקו", נכתב.
בסיום המכתב הם שבים וקוראים לרה"מ לאמץ את הדוח ולפעול באופן מהיר ליישומו. "אנו קוראים לך אדוני להיפגש עמנו בהקדם וליישם את המלצות הדוח לאלתר".
כאשר המלצות הוועדה הוצגו בפני שר הביטחון מופז, הוא אמר: "זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שמגובשת אמנה חברתית בין המדינה לפרט בכל נושא המילואים. המודל החדש מהווה רפורמה מערכתית כוללת ושלמה שתחזק את אתוס המילואים ותועיל הן למערך המילואים, הן לצה"ל והן למדינת ישראל כולה. חשוב להדגיש, שההמלצות ייושמו באופן הדרגתי ואני מקווה שנוכל לבשר על יישום מלא של המודל בשנת ה-60' למדינת ישראל".
מבין מסקנות הוועדה: מכסת ימי המילואים לקצינים תעמוד על לא יותר מ-70 יום בשלוש שנים; גיל הפטור ממילואים יעמוד על 40; חיילי המילואים יתוגמלו בתגמול כספי והוקרתי ("חייל המילואים יפוצה על האובדן הנגרם לו עקב השירות על בסיס מתכונת הפיצוי הקיימת בתוספת מספר תיקוני עיוותים").
ועדת ברוורמן מונתה לפני יותר מחצי שנה ובראשותה עומד פרופסור אבישי ברוורמן. בוועדה חברים סגן הרמטכ"ל, האלוף דן חלוץ, קצין מילואים ראשי, תא"ל אריאל היימן, אלוף (מיל') שלמה ינאי, אל"מ (מיל') אריה נייגר, ד"ר יוסי בכר, עו"ד אשר חלד, עו"ד צביה גרוס ודוד ברודט.

תאריך:  12/03/2005   |   עודכן:  12/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במחקר, קבוצה של אנשים מבוגרים שהחלה לעסוק בפעילות גופנית הורידה את הסיכון לפתח מחלות לב וסוכרת
עומר כרמון
בטהרן התקיימה בשבת הצגת תכלית של יחידת העלית הנשית של משטרת אירן; השוטרות הדגימו רמה גבוהה במיוחד של מקצוענות במרדפים, ירי ומעצרים; את הדרגות הן עונדות על הכתפיים
יפעת גדות
אדם אחד נפצע ולפחות 20 בתים נהרסו; בשל שלג כבד לא ניתן להגיע לחלק מהכפרים הקטנים באזור
מיכאל דבורין
כך אומר שר האוצר בראיון לטלוויזיה הרוסית שישודר הערב (שבת); שר האוצר הדגיש כי ישראל זקוקה להשקעות של אנשי העסקים מחבר העמים וכי תהיה זו טעות גדולה לייצר את הרושם כאילו איש עסקים מרוסיה לא יכול להצליח להשקיע בישראל
יפעת גדות
לדברי חוקרים ניקוי הידיים במגבונים מחטאים למינהם אינו יעיל כמו השטיפה במים וסבון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il