X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי הרפורמה: חיילי מילואים יגוייסו רק לשעת חירום או אימונים וישרתו עד 14 ימים בשנה; קצינים ישרתו עד 23 ימים; כל גיוס אחר יהיה טעון אישור של הכנסת; מופז: הרפורמה תסדר ותסדיר את היחסים בין הפרט לבין צה"ל; ברוורמן: הישג גדול למדינה
▪  ▪  ▪

הממשלה אישרה היום בישיבתה השבועית (א', 13.3.05) פה אחד את המלצות וועדת ברוורמן לרפורמה בשירות המילואים, העוסקות במבנה העתידי של מערך המילואים.
שר הביטחון צפוי להביא את ההמלצות לאישור מליאת הממשלה ביום 31 במאי, אז יהפכו ההמלצות לחוק בר תוקף.
על-פי הרפורמה - חיילי מילואים יגוייסו רק לשעת חירום או אימונים וישרתו עד 14 ימים בשנה. קצינים ישרתו עד 23 ימים. כל גיוס אחר יהיה טעון אישור של הכנסת.
המלצות נוספות של הוועדה: מכסת ימי המילואים לקצינים תעמוד על לא יותר מ-70 יום בשלוש שנים; גיל הפטור ממילואים יעמוד על 40; חיילי המילואים יתוגמלו בתגמול כספי והוקרתי ("חייל המילואים יפוצה על האובדן הנגרם לו עקב השירות על בסיס מתכונת הפיצוי הקיימת בתוספת מספר תיקוני עיוותים").
ועדת ברוורמן מונתה לפני יותר מחצי שנה ובראשותה עומד פרופסור אבישי ברוורמן. בוועדה חברים סגן הרמטכ"ל, האלוף דן חלוץ, קצין מילואים ראשי, תא"ל אריאל היימן, אלוף (מיל') שלמה ינאי, אל"מ (מיל') אריה נייגר, ד"ר יוסי בכר, עו"ד אשר חלד, עו"ד צביה גרוס ודוד ברודט.
לדברי מופז, הצורך ברפורמה נובע משינויים חברתיים ומבניים שעברו על החברה הישראלית ועל צה"ל. לדברי השר מופז, 75% מחיילי צה"ל הם אנשי מילואים. "אנחנו מדינה קטנה מכדי לקיים צבא מקצועי... הרפורמה תסדר ותסדיר את היחסים בין הפרט לבין צה"ל". פרופסור ברוורמן אמר בצאתו מישיבת הממשלה, כי "מדובר בהחלטה היסטורית... הישג גדול למדינה".
ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי), חבר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת אומר בתגובה לאישור הרפורמה במערך המילואים: "החלטת הממשלה מבורכת ותביא להתייצבות שיא של מערך המילואים. רבים, שנמנעו עד היום מלהתייצב, מחשש לפגיעה בפרנסתם בגלל התקופה הארוכה, יתייצבו עכשיו ובכך יקלו על הנטל שיתחלק בין כולם. אסור שמצבי חירום, שבגינם ניתן לקרוא להתייצבות מעל 14 יום, לא יכללו גירוש יהודים מבתיהם".
רועי רון, יו"ר תנועת בלת"מ - 'בלי תנאי מילואים' מסר בתגובה להחלטת הממשלה: "ניתן להקים יחידות שיחליפו את משרתי המילואים בתעסוקות בתוך חודשים וכולנו יודעים שניתן לחוקק חוקים לפיצוי ולתגמול תוך ימים ספורים ולכן הכוונה של הממשלה ליישם את ההמלצות עוד 3 שנים מדליקה נורה אדומה מאוד גדולה לגבי רצינות הכוונות האמיתיות בהוצאה לפועל של ההמלצות".

תאריך:  13/03/2005   |   עודכן:  13/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
העניק לכ-12 סטודנטים מלגות עידוד ומצוינות בלימודים בסך כולל של כ-30,000 ש"ח
מחלקה ראשונה
הלהיט במסיכות המבוגרים לפורים: מסיכות פנים ממולאות (פרוות ספוג); עלייה של 25% במכירות של מסיכות פנים המיועדות בעיקר לנוער ולמבוגרים
ענבל אביב
מופז: "מצאתי באלוף חלוץ קצין בעל ראיה ותכנון ארוכי טווח, הניחן במעוף ובמוכנות לשינויים"; רמון: "היום שוב מאשרים תקופת כהונה של רמטכ"ל בפועל רק לשלוש שנים. תקופת כהונה לא מספקת"
שלומי דיאז
לצורך הקמת כוח משימה מיוחדת ללוחמה בפשיעה האלימה
שלומי דיאז
זה קרה ביישוב גן יבנה לפני כשנה אבל הותר לפרסום בעקבות הגשת כתב האישום; אחד התלמידים הוציא את איבר מינו ממכנסיו ואמר למורתו: "את רוצה לאכול אותו?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il