X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היום יחליטו החוקרים אם לזמן לחקירה בכירים נוספים מבנק הפועלים; דעות שונות בקרב צוותי החקירה האם יש מקום לגבש כתבי אישום רק נגד פקידים או גם נגד אנשי עסקים
▪  ▪  ▪

צוותי החקירה החוקרים את החשד להלבנת ההון בסניף בנק הפועלים בתל אביב יחליטו היום (יום אי, 13.3.05) אם יש צורך לזמן עוד היום לחקירה בכירים נוספים בבנק הפועלים.
החוקרים ממשיכים לנתח את כל אלפי המסמכים שהוחרמו ובודקים את כל החשבונות. עד כה, לטענת המשטרה, "מוקדו" 45 בעלי חשבונות שעל-פי החשד ביצעו עבירות של הלבנת הון. בכ-180 חשבונות שברשות 18 מהם או ברשות אנשי קש שעבדו עבורם הוקפאו 360 מיליוני שקלים.
בקרב החוקרים והגורמים המשפטיים המלווים את החקירה יש חילוקי דעות לגבי אפשרויות להגשת כתבי אישום נגד אותם אנשי עסקים. יש המצדדים בהגשת כתבי אישום נגד הפקידים בבנק שסייעו להלבנת ההון, וזאת עקב הקושי לחקור מהיכן הכסף שהפקידו בעלי החשבונות. יש הסבורים, מנגד, שיש לבצע חיקורי דין ולבדוק אם הכסף הושג בפשע.
גוסינסקי עומד להגיע
המיליונר, איש העסקים ולדימיר גוסינסקי, עשוי להגיע לחקירה כבר בשבוע הבא עקב חשד למעורבות בפרשיית הלבנת ההון בבנק הפועלים. כך מסר מקור משטרתי.
לדבריו, יש קשר בין המשטרה לגוסינסקי, באמצעות אנשיו בארץ, וקיים סיכוי רב שיגיע ארצה וישיב לשאלות החוקרים. גוסינסקי עצמו אמר כי לא נוצר עימו שום קשר.
חקירתו של גוסינסקי, אם תערך, היא ללא קשר לחיקורי דין שהמשטרה תבקש לבצע בעניינם של עשרות אנשי עסקים המתגוררים בחו"ל. שמם עלה ברשימת החשודים כמי שעברו עבירות על חוק הלבנות הון בישראל.
קשיים בחקירה
במערכת המשפטית המלווה את חקירת פרשת הלבנות ההון יש הסבורים שיש לצרף לחשדות של עבירות הלבנת ההון המיוחסת לעובדי הסניף גם חשד לעבירות של מירמה והפרת אמונים בתאגיד וכן רישום כוזב במסמכי תאגיד.
ל-Nfc נודע עוד, כי במסגרת ההתיעצויות שנעשו בין החוקרים לבין גורמים משפטיים שמלווים את החקירה, הועלו שתי בעיות שיש לתת עליהן את הדעת:
- הראשונה, אי דיווח אינה עבירה פלילית. אי לכך התבקשו החוקרים לסנן את החומר ולהוביל את החקירה בצורה כזו שיוכח כי היתה כוונה של אי דיווח. כוונה כזו הינה כוונה פלילית.
- השנייה היא שחלק מהחשבונות, על-פי הבדיקה הראשונית, נפתחו בטרם נכנס חוק הלבנת ההון לתוקף במתכונתו הנוכחית.

תאריך:  13/03/2005   |   עודכן:  13/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
על-פי הרפורמה: חיילי מילואים יגוייסו רק לשעת חירום או אימונים וישרתו עד 14 ימים בשנה; קצינים ישרתו עד 23 ימים; כל גיוס אחר יהיה טעון אישור של הכנסת; מופז: הרפורמה תסדר ותסדיר את היחסים בין הפרט לבין צה"ל; ברוורמן: הישג גדול למדינה
מירב לוי
העניק לכ-12 סטודנטים מלגות עידוד ומצוינות בלימודים בסך כולל של כ-30,000 ש"ח
מחלקה ראשונה
הלהיט במסיכות המבוגרים לפורים: מסיכות פנים ממולאות (פרוות ספוג); עלייה של 25% במכירות של מסיכות פנים המיועדות בעיקר לנוער ולמבוגרים
ענבל אביב
מופז: "מצאתי באלוף חלוץ קצין בעל ראיה ותכנון ארוכי טווח, הניחן במעוף ובמוכנות לשינויים"; רמון: "היום שוב מאשרים תקופת כהונה של רמטכ"ל בפועל רק לשלוש שנים. תקופת כהונה לא מספקת"
שלומי דיאז
לצורך הקמת כוח משימה מיוחדת ללוחמה בפשיעה האלימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il