איגוד ערים דן לאיכות הסביבה ולביוב, בשיתוף עיריית ת"א-יפו, מתכננים להפריע במקצת לנוף התל אביבי של הטיילת בחוף הילטון, על-מנת, לדבריהם, למנוע אסון אקולוגי כבד במקום.
מתחת לטיילת בחוף הילטון בתל-אביב עוברים שני צינורות תת-קרקעיים (בקוטר 1.25 מטר) בסמוך לרצועת החוף, באורך של כ-300 מ"ר. על הצינורות מגן קיר התומך את הטיילת, אשר הוקם לפני 25 שנה ומצבו נפגע מאוד עקב מזג האוויר.
איגוד ערים דן לאיכות הסביבה ולביוב בחן, בשיתוף עיריית ת"א-יפו, מספר פתרונות לשיפוץ ומיגון הקיר כדי להבטיח את יציבותו ולמנוע בכך אסון אקולוגי כבד לים. התוכנית המקורית שהגה האיגוד כללה הקמת קיר תומך חדש לאורך הקטע הבעייתי והצמדת שכבת בטון גדולה אליו. כצעד חירום לתקופת החורף הציב האיגוד סלעים ואבנים במקום.
בעקבות שיחות ופגישות עם הארגונים הירוקים, הגולשים, ומשרדי ממשלה שונים החליטו העירייה ואיגוד ליזום תוכנית חלופית שתכלול הקמת קיר מגן חדש בתוואי הקיר הקיים. במסגרת העבודות יוקם צינור עילי זמני בקוטר של 170 ס"מ באורך של כ-220 מטר כתחליף לשני הצינורות הקיימים, ויוקם קיר מגן חדש בתוואי הקיר הקיים.
הקמת הצינור העילי הזמני תחל כבר בשבוע הבא, לאחר השלמת הליכי קבלת האישורים הנדרשים, ותחייב הגלשה מבוקרת של שפכים לים בעת חיבורו. ביוני תחל בנייה של קיר הגנה חדש בתוואי הקיים, ובאוקטובר יונחו הצינורות המשודרגים הקבועים. הצינור הזמני יפורק בדצמבר 2005.
לדברי אלכס מרגולין, מנכ"ל האיגוד: "החלטנו ליישם תוכנית חדשה, ירוקה וסביבתית שעלותה יקרה יותר על-מנת לשמר את רצועת החוף הקיימת למרות שקיבלנו את האישורים לתוכנית המקורית של האיגוד למיגון קיר הטיילת שעמד בסכנת הקריסה. השימוש בצינור עילי זמני הוא פתרון הנדסי הכרחי במקרה כזה כפי שהוכיח הניסיון ביפו. האיגוד מחוייב לסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר בתחזוקת קווי הביוב ונמשיך לעשות זאת בכל מקום שנידרש".
לדברי מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית ת"א-יפו: "הקמת הצינור העילי תסיר את האיום הבטיחותי שנוצר עקב מצבו הרעוע של קיר המגן והצורך בשדרוג צינורות הביוב. הפתרון שהציע ראש העירייה, ושהתקבל על-ידי האיגוד וארגוני איכות הסביבה, ששומר על רצועת החוף, הוא תולדה של הניסיון המוצלח הדומה ביפו. עיריית ת"א-יפו לא תחסוך מאמץ ומשאבים לשמור על חופי ת"א טבעיים, נקיים וציבוריים לרווחת התושבים".