X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איגוד ערים דן לאיכות הסביבה ולביוב ועיריית ת"א-יפו יחלו בביצוע פרויקט החלפת קיר הטיילת, במהלכה יוקם צינור עילי זמני ויוחלפו הצינורות הקיימים; הפרויקט, אשר יפריע לתנועת המטיילים והמבלים, אמור בעתיד למנוע אסון אקולוגי כבד במקום; "פרויקט הילטון", בהשקעה של 10 מיליון שקל, יבטיח שדרוג יסודי של הטיילת, לרבות תשתיות תת-קרקעיות של ביוב, תוך שמירה על רצועת החוף הקיימת
▪  ▪  ▪

איגוד ערים דן לאיכות הסביבה ולביוב, בשיתוף עיריית ת"א-יפו, מתכננים להפריע במקצת לנוף התל אביבי של הטיילת בחוף הילטון, על-מנת, לדבריהם, למנוע אסון אקולוגי כבד במקום.
מתחת לטיילת בחוף הילטון בתל-אביב עוברים שני צינורות תת-קרקעיים (בקוטר 1.25 מטר) בסמוך לרצועת החוף, באורך של כ-300 מ"ר. על הצינורות מגן קיר התומך את הטיילת, אשר הוקם לפני 25 שנה ומצבו נפגע מאוד עקב מזג האוויר.
איגוד ערים דן לאיכות הסביבה ולביוב בחן, בשיתוף עיריית ת"א-יפו, מספר פתרונות לשיפוץ ומיגון הקיר כדי להבטיח את יציבותו ולמנוע בכך אסון אקולוגי כבד לים. התוכנית המקורית שהגה האיגוד כללה הקמת קיר תומך חדש לאורך הקטע הבעייתי והצמדת שכבת בטון גדולה אליו. כצעד חירום לתקופת החורף הציב האיגוד סלעים ואבנים במקום.
בעקבות שיחות ופגישות עם הארגונים הירוקים, הגולשים, ומשרדי ממשלה שונים החליטו העירייה ואיגוד ליזום תוכנית חלופית שתכלול הקמת קיר מגן חדש בתוואי הקיר הקיים. במסגרת העבודות יוקם צינור עילי זמני בקוטר של 170 ס"מ באורך של כ-220 מטר כתחליף לשני הצינורות הקיימים, ויוקם קיר מגן חדש בתוואי הקיר הקיים.
הקמת הצינור העילי הזמני תחל כבר בשבוע הבא, לאחר השלמת הליכי קבלת האישורים הנדרשים, ותחייב הגלשה מבוקרת של שפכים לים בעת חיבורו. ביוני תחל בנייה של קיר הגנה חדש בתוואי הקיים, ובאוקטובר יונחו הצינורות המשודרגים הקבועים. הצינור הזמני יפורק בדצמבר 2005.
לדברי אלכס מרגולין, מנכ"ל האיגוד: "החלטנו ליישם תוכנית חדשה, ירוקה וסביבתית שעלותה יקרה יותר על-מנת לשמר את רצועת החוף הקיימת למרות שקיבלנו את האישורים לתוכנית המקורית של האיגוד למיגון קיר הטיילת שעמד בסכנת הקריסה. השימוש בצינור עילי זמני הוא פתרון הנדסי הכרחי במקרה כזה כפי שהוכיח הניסיון ביפו. האיגוד מחוייב לסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר בתחזוקת קווי הביוב ונמשיך לעשות זאת בכל מקום שנידרש".
לדברי מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית ת"א-יפו: "הקמת הצינור העילי תסיר את האיום הבטיחותי שנוצר עקב מצבו הרעוע של קיר המגן והצורך בשדרוג צינורות הביוב. הפתרון שהציע ראש העירייה, ושהתקבל על-ידי האיגוד וארגוני איכות הסביבה, ששומר על רצועת החוף, הוא תולדה של הניסיון המוצלח הדומה ביפו. עיריית ת"א-יפו לא תחסוך מאמץ ומשאבים לשמור על חופי ת"א טבעיים, נקיים וציבוריים לרווחת התושבים".

תאריך:  13/03/2005   |   עודכן:  13/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
היום יחליטו החוקרים אם לזמן לחקירה בכירים נוספים מבנק הפועלים; דעות שונות בקרב צוותי החקירה האם יש מקום לגבש כתבי אישום רק נגד פקידים או גם נגד אנשי עסקים
ענבל אביב
על-פי הרפורמה: חיילי מילואים יגוייסו רק לשעת חירום או אימונים וישרתו עד 14 ימים בשנה; קצינים ישרתו עד 23 ימים; כל גיוס אחר יהיה טעון אישור של הכנסת; מופז: הרפורמה תסדר ותסדיר את היחסים בין הפרט לבין צה"ל; ברוורמן: הישג גדול למדינה
מירב לוי
העניק לכ-12 סטודנטים מלגות עידוד ומצוינות בלימודים בסך כולל של כ-30,000 ש"ח
מחלקה ראשונה
הלהיט במסיכות המבוגרים לפורים: מסיכות פנים ממולאות (פרוות ספוג); עלייה של 25% במכירות של מסיכות פנים המיועדות בעיקר לנוער ולמבוגרים
ענבל אביב
מופז: "מצאתי באלוף חלוץ קצין בעל ראיה ותכנון ארוכי טווח, הניחן במעוף ובמוכנות לשינויים"; רמון: "היום שוב מאשרים תקופת כהונה של רמטכ"ל בפועל רק לשלוש שנים. תקופת כהונה לא מספקת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il