X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ייבוא מוצרי צריכה ירד בחודשים דצמבר 2004 עד פברואר 2005 ב-5.9% בקצב שנתי; ייבוא מוצרים בני קיימא למשקי בית ירד באותה תקופה ב-14.8%
▪  ▪  ▪

בחודש פברואר 2005, הסתכם ייבוא הסחורות ב-3.4 מיליארד דולר, ייצוא הסחורות ב-2.9 מיליארד דולר והגירעון המסחרי ב-0.5 מיליארד דולר. כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על סמך נתונים ארעיים על הסחורות שעברו במכס ואשר אינם כוללים את הסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית.
התפתחות סחר הסחורות בחודש פברואר 2005 הושפעה, בין היתר, משינויים בערך הדולר של ארצות הברית, לעומת המטבעות האחרים בהם נערכות עסקאות הייבוא והייצוא. בחודש פברואר 2005 התחזק הדולר של ארצות הברית ביחס לרוב המטבעות: ב-0.8% ביחס לאירו, ב-1.5% ביחס לין היפני וב-1.1% ביחס לפרנק השוויצרי.
ייבוא הסחורות בחודש פברואר 2005, הסתכם, כאמור, ב-3.4 מיליארד דולר. 39% מסכום זה היה ייבוא חומרי גלם (למעט יהלומים וחומרי אנרגיה), 15% ייבוא מכונות, ציוד וכלי תחבורה יבשתיים להשקעות, 12% ייבוא מוצרי צריכה, והיתר ייבוא יהלומים, חומרי אנרגיה, אניות ומטוסים.
נתוני המגמה של ייבוא הסחורות (למעט יהלומים, אניות ומטוסים וחומרי אנרגיה), שחושבו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לאחר ניכוי השפעת העונתיות הרגילה וגורמים בלתי סדירים, מצביעים על יציבות בחודש האחרון. זאת, לאחר עלייה של 6.6% בחודשים נובמבר 2004 - ינואר 2005.
ייבוא מוצרי השקעה (למעט אניות ומטוסים) עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-7.9% בקצב שנתי, בהמשך לעלייה של 10.0% בחודשים ספטמבר-נובמבר 2004. ייבוא מכונות וציוד (המהווה כ-83% מייבוא מוצרי השקעה) עלה ב-5.7% בקצב שנתי. לעומת זאת, ייבוא כלי תחבורה להשקעה ירד ב-4.2%.
ייבוא מוצרים בני קיימה למשקי בית (ריהוט ומוצרי חשמל ביתיים וכלי תחבורה לצריכה פרטית) ירד באותה תקופה ב-14.8%. ייבוא מוצרים לצריכה שוטפת (מזון, משקאות, תרופות, כלי בית והלבשה) נותר ללא שינוי, לאחר עלייה של 6.6% בחודשים נובמבר 2004 - ינואר 2005.
ייצוא הסחורות הסתכם בחודש פברואר השנה ב-2.9 מיליארד דולר. 62% מסכום זה היה ייצוא תעשייתי (למעט יהלומים), 33% ייצוא יהלומים והיתר ייצוא חקלאי. נתוני המגמה מצביעים על ירידה של 2.9% בייצוא הסחורות (למעט יהלומים) בחודשיים האחרונים, לאחר עלייה של 5.3% בחודשים אוקטובר-דצמבר 2004. הייצוא התעשייתי ירד ב-3.7% בקצב שנתי בחודשים דצמבר 2004 - פברואר 2005.
ייצוא תעשיות טכנולוגיה עילית, המהווה 44% מכלל הייצוא התעשייתי (למעט יהלומים), היה יציב בחודש האחרון לאחר ירידה של 3.1% בחודשים נובמבר 2004 - ינואר 2005. נתוני הייצוא לפי ענף, מראים כי בשלושת החודשים האחרונים ירד ייצוא ענף ציוד תקשורת בקרה, רפואי מדעי ב-17.7% בקצב שנתי.
ייצוא תעשיות טכנולוגיה מעורבת עילית (27% מכלל הייצוא התעשייתי), ירד בחודשיים האחרונים ב-6.4% בקצב שנתי, לאחר יציבות בדצמבר 2004. נתוני הייצוא לפי ענף, מראים כי בחודשיים האחרונים ירד ייצוא ענף הכימיקלים ב-5.2% בקצב שנתי.
סיכומים ארעיים של הייצוא החקלאי בינואר-פברואר השנה, מצביעים על עלייה של 10.2% לעומת התקופה המקבילה בשנת
2004. עליות נרשמו בייצוא אבוקדו ופירות אחרים (63.5%) ובייצוא פרחים (17.5%).

תאריך:  13/03/2005   |   עודכן:  13/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
איגוד ערים דן לאיכות הסביבה ולביוב ועיריית ת"א-יפו יחלו בביצוע פרויקט החלפת קיר הטיילת, במהלכה יוקם צינור עילי זמני ויוחלפו הצינורות הקיימים; הפרויקט, אשר יפריע לתנועת המטיילים והמבלים, אמור בעתיד למנוע אסון אקולוגי כבד במקום; "פרויקט הילטון", בהשקעה של 10 מיליון שקל, יבטיח שדרוג יסודי של הטיילת, לרבות תשתיות תת-קרקעיות של ביוב, תוך שמירה על רצועת החוף הקיימת
שלומי דיאז
היום יחליטו החוקרים אם לזמן לחקירה בכירים נוספים מבנק הפועלים; דעות שונות בקרב צוותי החקירה האם יש מקום לגבש כתבי אישום רק נגד פקידים או גם נגד אנשי עסקים
ענבל אביב
על-פי הרפורמה: חיילי מילואים יגוייסו רק לשעת חירום או אימונים וישרתו עד 14 ימים בשנה; קצינים ישרתו עד 23 ימים; כל גיוס אחר יהיה טעון אישור של הכנסת; מופז: הרפורמה תסדר ותסדיר את היחסים בין הפרט לבין צה"ל; ברוורמן: הישג גדול למדינה
מירב לוי
העניק לכ-12 סטודנטים מלגות עידוד ומצוינות בלימודים בסך כולל של כ-30,000 ש"ח
מחלקה ראשונה
הלהיט במסיכות המבוגרים לפורים: מסיכות פנים ממולאות (פרוות ספוג); עלייה של 25% במכירות של מסיכות פנים המיועדות בעיקר לנוער ולמבוגרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il