X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מבדיקה שקיימו היום חברי ועדת המשנה המיוחדת של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת; הביקור התקיים לבקשת ח"כ גלאון, אולם נבצר ממנה לקחת בו חלק; היא טוענת: אם הכור היה ממוקם במרכז הארץ, הבדיקה היתה מעמיקה יותר; ח"כ שטייניץ: חשוב שאזרחי המדינה ידעו שיש פיקוח פרלמנטרי בסטנדרטים הגבוהים ביותר
▪  ▪  ▪
שטייניץ, יש פיקוח

גלאון, בדיקה שטחית

   רנית נחום-הלוי
הכור בדימונה - חשש מפגעי טבע, קריסה, אסון אקולוגי ופיצוץ

חברי ועדת המשנה המיוחדת של ועדת החוץ וביטחון של הכנסת ביקרו (יום א', 13.3.05) בכור הגרעיני בדימונה והתרשמו כי מצב בטיחות הכור משביע רצון.
הסיור התקיים לבקשת ח"כ זהבה גלאון הטוענת כי ישראל לא שמה דעתה בשנים האחרונות לבטיחות הכור [ראו קישור], אולם נבצר ממנה לקחת בו חלק.
ח"כ גלאון מוחה נגד ממצאי הוועדה ואומרת אם הכור היה ממוקם במרכז הארץ, הבדיקה היתה מעמיקה יותר. לדבריה, "איך ייתכן שלאחר ביקור של מספר שעות, ללא חקירה מעמיקה ומקיפה הוועדה קובעת שהכור הישן, שעבר את גיל ה-40, הכל בסדר איתו? מדובר בבדיקה שטחית ולא רצינית. לו הכור היה ממוקם במרכז הארץ, היו כנראה בודקים אותו באופן רציני ומעמיק יותר".
בסיור השתתפו יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יובל שטייניץ, ח"כ עמרם מצנע וח"כ אריה אלדד. במהלך הביקור בכור וסביבתו, נפגש הצוות לסקירות ודיונים בסוגיות הבטיחות עם מהנדסי וטכנאי הכור, עם צוות המומחים המטפל בנושא, עם הנהלת הוועדה לאנרגיה אטומית והנהלת הקמ"ג, וקיבל הסברים אודות הטיפול בבטיחות הכור והגנתו.
כן נפגש הצוות עם קמיל המכהן מוכח מינוי ראש הממשלה כיו"ר הוועדה לבטיחות גרעינית המורכבת ממומחים בלתי תלויים בתחומים הרלוונטיים לסוגיית הבטיחות. הצוות העלה שאלות רבות בפני הגורמים השונים ונענה בפירוט. לבקשת חברי הכנסת הוצגו בפניהם מנגנוני הפעולה ומערכות הגיבוי לטיפול באירועי בטיחות שונים, כולל רעידות אדמה, והתרשמותם היא כי בידי הקמ"ג מצויים יכולות ואמצעים לתת מענה משביע רצון לבעיות העשויות להתעורר בתחום תפעול הכור, גם עקב אירועים שסבירותם נמוכה ביותר.
חברי הכנסת התרשמו גם מהמאמץ הרב המושקע בבטיחות ואמינות הכור, מהמשאבים שהושקעו בשיפוצו וחידושו ומתפעולו הנעשה באורח התואם או עולה על הסטנדרטים המקובלים בעולם המערבי. כן התרשם הצוות מהעובדה כי כל הפעילויות נמצאות תחת בחינה מתמדת של מנגנוני ביקורת בלתי תלויים. היו"ר, שטייניץ ידווח ליו"ר הכנסת ולמליאת הוועדה על המסקנות בישיבת הוועדה הקרובה.
חברי הכנסת סירבו להתראיין בנושא, אולם יו"ר הוועדה, ח"כ שטייניץ הוסיף: "אני רואה בביקור זה חשיבות רבה גם מבחינה ביטחונית בטיחותית וגם מבחינה דמוקרטית. חשוב שאזרחי המדינה ידעו שיש פיקוח פרלמנטרי בישראל בסטנדרטים הגבוהים ביותר. זה תפקיד חברי הכנסת, לפקח ולייצג את כלל אזרחי המדינה גם במקומות כמו הכור בדימונה".

תאריך:  13/03/2005   |   עודכן:  13/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הפגישה התקיימה על-מנת ללבן נושאים לקראת השלמת ההסכם לאספקת גז טבעי; חברת החשמל מעוניינת לרכוש גז טבעי מחברת EMG המצרית
ארי סירקין ומירב לוי
הבקשה למתן פסק הדין הוגשה במסגרת עתירה התלויה ועומדת בקשר לקריטריונים למתן הבטחת הכנסת מינימום לאברכי כוללים
מירב לוי
כך על-פי ההנחייה המעודכנת שמפיץ משרד החינוך; עד כה הורשה אדם לשמש מלווה חמוש בטיול רק אם עבר שירות צבאי
ארי סירקין
ארגון מוניות השרות הגיש עתירה לבג"צ נגד ראש הממשלה בדרישה שיפטר את שר התחבורה מאיר שטרית; העותרת טוענת כי שר שר התחבורה שיקר לחברי ועדת הכלכלה של הכנסת במהלך הדיון שהתקיים בוועדה כאשר דנה בהצעת חוק בנושא רשיונות להפעלת מוניות בקווי שירות
עומר שיקלר
השלטון המקומי החליט להקים מחדש את מטה המאבק בעקבות כשלון האוצר במו"מ מול הבנקים; ביום חמישי הקרוב תתקיים אספה מיוחדת בה במטרה להחליט על שביתת אזהרה של יום אחד; 34 רשויות טרם הסדירו את מלוא חובות השכר לעובדיהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il