X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סגן מזכ"ל החיזבאללה: לאור ההתפתחויות האחרונות בלבנון החלטנו לקחת תפקיד פעיל יותר בפוליטיקה הלבנונית, אך לא נסכים להתפרק מנשקנו כל עוד נמשך הסכסוך הישראלי-פלשתיני; נשיא לבנון מזהיר מאסון אם יימשכו הפגנות האופוזיציה; הפגנת ענק של החיזבאללה בדרום לבנון
▪  ▪  ▪


ההפגנה בנאבטיה [AP]

שליח האו"ם נפגש ביום א' עם שר החוץ הלבנוני [AP]

השייח' נעים קאסם [AP]

העיתון אל-איאם: "כך רייס רואה את החלטה 1559"

"לא נתפרק מנשקנו"
השייח' נעים קאסם, סגן מזכ"ל החיזבאללה, אמר (א', 13.3.05) בראיון לערוץ הטלוויזיה, אל-ג'זירה, כי לאור ההתפתחויות האחרונות החליט החיזבאללה לקחת תפקיד פעיל יותר בפוליטיקה הלבנונית, אך לא יסכים להתפרק מנשקו "כל עוד נמשך הסכסוך הישראלי-פלשתיני".
"לבנון נמצאת כעת בצומת דרכים וזה מחייב אותנו להיות פעילים יותר בזירה הפנימית. כך נוכל להבטיח עתיד ללבנון, לבנון שאינה נכנעת לתכתיבים זרים. הפגנת הענק שקיימנו בבירות הינה רק סימן אחד מכמה בעתיד לשינוי במדיניותינו", אמר קאסם.
"כל עוד נמשך הסכסוך הישראלי-פלשתיני, לבנון נמצאת בסכנה מפני הפרויקט הישראלי ולכן לבנון צריכה להגן על עצמה. ההתנגדות מהווה הגנה כנגד הפרויקט הישראלי והתנגדות חמושה הינה היעילה ביותר".
כידוע, לחיזבאללה תשעה חברי פרלמנט, אך הארגון נמנע עד כה מנטילת חלק רשמי במערכת קבלת ההחלטות הלבנונית.
לשאלה, "האם סוריה תהפוך כעת לזרוע צבאית של סוריה בלבנון?", ענה קאסם: "אנחנו לא זרוע של אף אחד. אנו לא מקבלים פקודות מאף אחד".
קאסם דחה את הדיווחים מוושינגטון על כוונה אמריקנית לקיים דיאלוג עם החיזבאללה. "כל עוד ארה"ב אינה משנה את מדיניות השקר והאלימות שלה, איננו מעוניינים בדיאלוג איתה", אמר.
כזכור, ביום שבת הבטיח הנשיא הסורי, בשאר אל-אסד, לשליח האו"ם, טריה לארסן, כי סוריה תסיג בקרוב את כל חייליה וסוכני המודיעין שלה מלבנון.
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, חזרה (א') שוב על עמדתה כי וושינגטון רואה בחיזבאללה כארגון טרור. רייס ציינה כי בנסיגה הסורית המתבצעת כעת יש "אלמנטים חיוביים": "כמובן שמדובר בעניין חיובי כשסוריה מוציאה חיילים מחוץ ללבנון ולא רק לאזור הגבול. אולם נמשיך ללחוץ על סוריה למלא לחלוטין את החלטת מועצת הביטחון 1559", אמרה.
מביירות נמסר (א') כי שליש מ-14 אלף חיילי סוריה בלבנון כבר עזבו את המדינה. החייל האחרון אמור לצאת מלבנון לקראת סוף חודש אפריל, מעט לפני הבחירות לפרלמנט שייערכו בחודש מאי.
לחוד: "ההפגנות יוליכו לאסון"
נשיא לבנון, אמיל לחוד, הזהיר (א') מפני כוונת האופוזיציה הלבנונית לפתוח מחר (ב') בגל חדש של הפגנות. "אם הם ימשיכו בהפגנות, ניצוץ אחד עלול לגרום לאסון", אמר.
האופוזיציה מתכננת להביא מאות אלפי מפגינים לביירות שיידרשו נסיגה מלאה של כוחות סוריה, מציאת רוצחיו של ראש הממשלה לשעבר, רפיק אל-חרירי, ופיטוריהם של ראשי מנגנוני הביטחון במדינה.
ביום א' ערכו הארגונים השיעים, אמל והחיזבאללה הפגנת ענק בעיר נבאטיה שבדרום לבנון. מארגני ההפגנה טוענים כי 300 אלף מפגינים נטלו בה חלק. המפגינים נשאו שלטים: 'בוש - שתוק'; בוש - אנו לא זקוקים לדמוקרטיה שלך'; בוש - לבנון זה לא אוקראינה'; לא להתערבות זרה'; 'לא להחלטה 1559' וקראו קריאות נגד ישראל ובעד סוריה.

תאריך:  13/03/2005   |   עודכן:  13/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
אירן דוחה את ההצעה האמריקנית לצירופה לארגון הסחר העולמי תמורת פשרות בנושא הגרעין; "בוש ורייס עודדו את הפשעים שנעשו בפלשתין ובעירק, רייס היא מלכת האלימות והמלחמה"; הבית הלבן: "זהו טבעו של מו"מ"; חתאמי ורוחאני הביעו נכונות להגעה להסכם; פקיסטן תסייע בחקירת האו"ם אחר פרויקט הגרעין האירני; משמרות המהפכה מתגרים בבריטניה
עומר כרמון
יוסי ביילין, אבשלום וילן, יולי תמיר, קולט אביטל ואברהם בורג דנו עם ראש הממשלה הפלשתיני על יוזמת ז'נבה; אבו עלא: "לא יהיה שלום ללא מדינה פלשתינית"
רנית נחום-הלוי
כך עולה מבדיקה שקיימו היום חברי ועדת המשנה המיוחדת של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת; הביקור התקיים לבקשת ח"כ גלאון, אולם נבצר ממנה לקחת בו חלק; היא טוענת: אם הכור היה ממוקם במרכז הארץ, הבדיקה היתה מעמיקה יותר; ח"כ שטייניץ: חשוב שאזרחי המדינה ידעו שיש פיקוח פרלמנטרי בסטנדרטים הגבוהים ביותר
עומר שיקלר
הפגישה התקיימה על-מנת ללבן נושאים לקראת השלמת ההסכם לאספקת גז טבעי; חברת החשמל מעוניינת לרכוש גז טבעי מחברת EMG המצרית
ארי סירקין ומירב לוי
הבקשה למתן פסק הדין הוגשה במסגרת עתירה התלויה ועומדת בקשר לקריטריונים למתן הבטחת הכנסת מינימום לאברכי כוללים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il