X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחירת מין היילוד היא נושא שנוי במחלוקת; יש מי שמאמין כי האפשרות עלולה להוביל לחוסר איזון בין המינים בחברה מה שיתרום ליצירת סטראוטיפים והפלייה
▪  ▪  ▪

מסקר חדש עולה כי מספר משמעותי של נשים העוברות טיפולי פוריות היו בוחרות במין היילוד אם היתה ניתנת להם האפשרות. עוד עולה מן הסקר, כי משפחות ללא ילדים היו בוחרות בבנות ובנים פחות או יותר במידה שווה.
41% מהמשתפים בסקר היו משתמשים בבחירת המין טרם ההפרייה באם הוצאה להם האפשרות ללא תשלום, כך דיווחו החוקרים מאוניברסיטת אילינוי שבשיקגו בעיתון "פוריות ועקרות".
שתי טכניקות הקיימות נכון לעכשיו בארצות הברית - הפרדת זרע ואבחון גנטי טרם השתלה, מאפשרות את בחירת מין היילוד. אך ההליך שמור בדרך כלל למניעת ליקויים גנטיים בילדים הקשורים למין ואינם נמצאים בשימוש רחב למטרות שאינן רפואיות.
בחירת מין היילוד היא כמעט טאבו עבור רופאים. למרות זאת, חשוב להבין את העניין של המטופלים בבחירת מין היילוד שלא מסיבה רפואית לפני שפוסלים זאת על הסף, כך טוענים החוקרים. עד לסקר הנוכחי לא היו מספיק נתונים שיצביעו על היקף הדרישה.
החוקרים ביצעו סקר בקרב נשים מטופלות במרפאה לפריון בבית חולים כדי לקבוע את שכיחות הדרישה לבחירת מין היילוד שלא מסיבות רפואיות. הם בדקו גם מהו המין המועדף על המטופלות.
מתוך 561 הנשים שלקחו חלק בסקר, 229 היו רוצות לבחור את מין היילוד. בין הנשים שענו כך ל-45% לא היו ילדים ול-48% היו ילדים שכולם בני אותו מין. מחצית מהנשים שרצו לבחור את מין היילוד במידה וניתן היה לעשות זאת ללא תשלום עדיין היו בוחרות באפשרות גם אם היה עליהן לשלם עבורה.
נשים מבוגרות יותר מעדיפות בנות
בחירת מין היילוד היא נושא שנוי במחלוקת. חלק מאמינים כי האפשרות עלולה להוביל לחוסר איזון בין המינים בחברה מה שיתרום ליצירת סטראוטיפים והפלייה. בבריטניה למשל, קיים איסור על ההליך.
החוקרים ציינו כי אחד הפחדים הוא כי הבחירה תגרום למטופלים לבחור במין מסויים, וההנחה היא כי העדפה תהיה לבנים. למרות זאת, על-פי המחקר, אצל מטופלות שלא היו אמהות לילדים לא היתה תשוקה גדולה יותר לבנים לעומת בנות. כמו-כן הדגישו החוקרים כי נשים שהיו להן רק בנות רצו לבחור בבן זכר, ונשים עם בנים בלבד רצו לבחור בבת.
נשים מבוגרות, נשים לא דתיות, נשים שהיו מוכנות לשלם עבור בחירה במין היילוד, אמהות לילדים רבים, אמהות לבנים בלבד, או נשים שאובחנו בחוסר פריון לבנים, נטו להעדיף יותר בנות.
בהתבסס על ממצאים אחרונים אלו, הציעו החוקרים כי קיימת חשיבות שמרפאות, ואולי החברה בכלל, יקבעו מהו השימוש המקובל בבחירת מין היילוד.

תאריך:  14/03/2005   |   עודכן:  14/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
את הדברים אמר יו"ר הכנסת בכינוס המתקיים בקהיר; יו"ר הכנסת נבחר לפתוח את כראשון הנואמים את הכינוס; ההחלטה זכתה לגינוי של נציגי המדינות אלג'יר, לוב וסוריה; את דבריו סיכם יו"ר הכנסת באומרו: ישראל מושיטה בחום יד לשלום לכל שכנינו
גלית יצחק
כך מסר ד"ר רמי לם מהמועצה לענף הלול; מחקרים מדעיים מוכיחים שאין קשר בין אכילת ביצים לסיכון למחלות לב באוכלוסיה בריאה עם רמת כולסטרול נורמלית; אולם בקרב חולי סוכרת, עליה בצריכת ביצים העלתה את הסיכון למחלת לב בצורה מובהקת
הדר פרבר
סבור כי "לא ניתן לאפשר לכל הפליטים לשוב לבתיהם וכי צריך להתמודד עם זכות השיבה באופן מציאותי"; קופי אנאן נפגש עם אבו-מאזן; אמר לכתבים, כי בכוונתו לקדם את "מפת הדרכים", אשר תהווה אבן דרך לקראת מדינה פלשתינית, לצד ישראל בטוחה
הדר פרבר
אירוע בארגון העירייה: כל קליעה היא תרומה של 5,000 ש"ח למניעת אלימות נגד נשים
מחלקה ראשונה
"מותק" - ירחון חדש המוקדש לאהבה, ריגושים, יחסים, זוגיות ובילויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il