X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
נהרין - המנהל האומנותי של להקת בת שבע; בין נימוקי השופטים: נהרין העלה את המחול האמנותי לדרגה גבוהה המוכרת בארץ ובעולם כולו; מעורבותו היא טוטלית גם במוסיקה ובתלבושות וגישתו ליצירה היא אמירה כוללת שמתבטאת בשפת המחול והתנועה
▪  ▪  ▪

שרת החינוך התרבות והספורט, לימור לבנת, הודיעה (יום ב', 14.3.05) כי הזוכה בפרס ישראל בתחום המחול לשנת 2005 הוא: אוהד נהרין.
השרה לבנת: "יצירתו הנפלאה משאירה חותם אדיר על התרבות הישראלית, והיא מהווה סמל ומופת לדור צעיר של רקדנים ויוצרי מחול. אני מאחלת לאוהד נהרין, כי מעיין היצירה שלו ימשיך לנבוע עוד שנים רבות, כך שהציבור בישראל וברחבי העולם ימשיך ליהנות מפרי עבודתו".
חבר השופטים קבע בנימוקיו, כי "אוהד נהרין, המנהל האמנותי של להקת בת שבע, הוא אמן בעל שיעור קומה ובעל שם עולמי שהגיע להישגים מקוריים. אוהד העלה את המחול האמנותי לדרגה גבוהה המוכרת בארץ ובעולם כולו. הינו כוריאוגרף ברוך ידע הבונה את יצירותיו מחד גיסא ואת רקדניו מאידך גיסא.
אוהד פיתח שפה תנועתית עשירה וייחודית, דרכו במחול כיוצר רצופה בפריצות דרך של מקוריות ותעוזה אשר הצליחה לקרב רבים אל המחול האמנותי בארץ. מעורבותו היא טוטלית גם במוסיקה ובתלבושות וגישתו ליצירה היא אמירה כוללת שמתבטאת בשפת המחול והתנועה. אוהד שינה את פני במת המחול בארץ והוא השגריר שלנו ליצירת המחול בעולם. על כל אלה מצאה ועדת השופטים את אוהד נהרין ראוי לפרס ישראל בתחום המחול לשנת התשס"ה".
אוהד נהרין - קורות חיים:
אוהד נהרין (יליד שנת 1952) כוריאוגרף ורקדן ישראלי. נולד בישראל והחל את דרכו המקצועית כרקדן מתלמד בלהקת בת-שבע. שנה מאוחר יותר הזמינה אותו מרתה גרהאם, ממייסדות הלהקה, להצטרף אל הלהקה שלה בניו-יורק. נהרין זכה במלגת לימודים ב-School of American Ballet ואחר כך למד בבית הספר לאמנויות ג'וליארד, עם מאגי בלאק ודייויד האוורד. בתום לימודיו, הצטרף נהרין לעונה אחת ללהקתו של מוריס בז'אר בבריסל. בשנת 1980 החל את יצירתו ככוריאוגרף עם הסטודיו של קאזוקו היראבשי בניו-יורק, שם למד ועבד עם מגי בלק, דויד גורדון, ג'ינה בונץ ובילי סייגנפלד. עד שנת 1990 יצר ורקד עם הלהקה שהקים בניו-יורק.
אוהד נהרין מונה למנהל האמנותי של להקת בת-שבע בשנת 1990. עד היום יצר נהרין עשרות רבות של יצירות עבור בת-שבע. יצירות אלה הפכו לרפרטואר עשיר, ממנו נהנים רבות צופים בעולם כולו.
עבודותיו בהן "ממותות" (2003), "וירוס של אוהד נהרין" (2001), "משה" ו-"1-9 quotations" (1999), "סטובז' בייבי" ו-"שני סיפורים קצרים" (1997), "יאג" (1996), "זינה" ו-"קאמוס" (1995), "אנאפאזה" (1993), "מבול" ו-"פרפטום" (1992), "קיר" ו-"שקיעת הטיטניק" (1990), "מלכות גולוב", "ארבוס" ו-"פסומצו" (1989), "טבולה ראסה" (1986) ו"חלב שחור" (1995), זוכות להצלחה בינלאומית ומועלות בנוסף על-ידי להקת בת שבע על-ידי להקות מן השורה הראשונה בלהקות המחול בעולם, בהן NDT, בלט פרנפקפורט, בלט האופרה של ליון, הבלט הלאומי של מדריד, בלט האופרה של פריז, קולברג בלט ועוד.
אוהד נהרין זכה בפרסי הוקרה בישראל ומחוצה לה. ממשלת צרפת העניקה לו תואר כבוד - Chevalier de l`Order des Arts et des Lettres בשנת 1998. את פרס ה-Bessies היוקרתי קיבל נהרין בניו יורק פעמיים, על הישגים יוצאי-דופן וחדשנות במחול. זאת בעקבות הופעותיה של בת-שבע ב-BAM, עם "וירוס של אוהד נהרין", ובלינקולן סנטר עם "אנאפאזה". בימים הקרובים יוענק לאוהד נהרין תואר דוקטור כבוד לפילוסופיה מטעם מכון ויצמן למדע.
בחודש ספטמבר 2003, פרש נהרין מתפקידו כמנהל האמנותי של להקת בת שבע, אך המשיך לכהן ככוריאוגרף הבית של הלהקה. בינואר 2005 יחזור לתפקידו כמנהל האמנותי.

תאריך:  14/03/2005   |   עודכן:  14/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
בפרקליטות טוענים כי גובש כתב האישום והוא יוגש בתקופה הקרובה
רנית נחום-הלוי
כך אושרה היום לקריאה ראשונה הצעת החוק שהגיש ח"כ אריה אלדד; ח"כ יולי תמיר: מדובר ביום שחור למערכת החינוך בישראל; מרכז מוסאוא: אסור להנציח פועלו של גזען שקרא לבצע טרנספר על רקע גזעני
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערכה קבוצת חוקרים מהמרכז הרפואי קפלן; ניתן להתחיל להזין פגים כבר בימים הראשונים ולהתקדם יותר מהר וכך אפשר להפסיק את העירוי בשלב מוקדם יותר
מירב לוי
המטרה: לרכז את כוחן של שתי החברות תוך שמירה על עצמאותה והמותג של חברת סוויס אייר
מחלקה ראשונה
מציין: התעשיה בירושלים מתאוששת ולראשונה זה עשור תוכל לקלוט כ-800 עובדים מקצועיים נוספים; בשנת 2004 גדלו מכירות התעשיה בירושלים ב-10% לעומת השנה שקדמה לה והסתכמו בכ-12.8 מיליארדי שקלים; ייצוא התעשייה בירושלים גדל אשתקד בכ-17.5% והסתכם בכ-6.8 מיליארדי שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il