X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעריכים שצפוי פיחות של השקל לעומת הדולר במהלך 12 החודשים הקרובים, בעקבות צמצום פער הריבית בין השקל לדולר והשוואת שיעור המס על ההשקעות בחו"ל להשקעות בשוק המקומי; צופים אינפלציה בשיעור של 2.8% ב-12 החודשים הקרובים
▪  ▪  ▪

כלכלני דיסקונט ממליצים להמשיך ולהשקיע 30% מסך תיק ההשקעות באפיק השקלי. "להערכתנו, לאור רמת התשואות השוררת בשוק ועקב רמת הסיכון הגבוהה הגלומה בטווח הארוך של העקום השקלי, רצוי למשקיעי הנטו להתמקד, בטווח הקצר (מק"מ) ובטווח הבינוני של עקום התשואה השקלי, עד כולל שחר סדרה 2671" - אומרים בדיסקונט.
באפיק המט"חי - מומלץ להמשיך ולהשקיע 20% מסך תיק ההשקעות באפיק זה. לאור המצב השורר כעת בארה"ב, גרעונות גבוהים במאזן המסחרי והממשלתי (תקציב) העלולים להביא להמשך המגמה שאפיינה את שנת 2004, של החלשות הדולר לעומת האירו, רצוי להשקיע באפיק זה בחלוקה שווה (50%,50%) בין היורו לבין הדולר.
"אנו מעריכים שצפוי פיחות של השקל לעומת הדולר במהלך 12 החודשים הקרובים, בעקבות צמצום פער הריבית בין השקל לדולר (הפער הנוכחי הינו נמוך, וצפוי לקטון, עומד על רמה של 1%, 2.5%- 3.5%) והשוואת שיעור המס (15%) על ההשקעות בחו"ל להשקעות בשוק המקומי. אנו צופים רמה של 4.60 ₪ לדולר בעוד 12 חודשים, פיחות של כ-5.4% לעומת שער הדולר הנוכחי".
את הרכיב המדדי ממליצים כלכלני דיסקונט להגדיל ב-5% לרמה של 30% מסך תיק ההשקעות". להערכתנו, רצוי להשקיע בטווח הקצר ובטווח הבינוני של עקום התשואה המדדי."
האפיק המנייתי - מומלץ להקטין את האפיק המנייתי ב-5% ולהשקיע 20% מסך תיק ההשקעות באפיק זה. אנו מקטינים את האפיק המנייתי עקב הרצון שלנו לממש רווחים, אומרים בדיסקונט, מדדי ת"א-25 ות"א-100 עלו מתחילת שנת 2005 ב-2% ו-2.9% בהתאמה, ומתחילת חודש נובמבר 2004 עלו מדדים אלו בשיעורים של 19.8% ו-18.5% בהתאמה. להערכתנו, ללא כניסה של אינפורמציה חיובית חדשה לשוק ההון בתחום הכלכלי או בתחום המדיני, יתקשה מדד ת"א-25 לחצות את הרף של 650 נקודות.
עם זאת, הסיבות התומכות בהמשך השקעה באפיק המנייתי הן:
צפי לצמיחה בשיעור של כ-3.7% בשנת 2005 במשק הישראלי, כאשר התמ"ג העסקי יצמח בשיעור של כ-5.0%; ריבית בנק ישראל, נמצאת ברמה נמוכה (3.5%), וצפויה להמשיך ולהשאר ברמה נמוכה לכל אורך שנת 2005 וצפי לצמיחה בשיעור של כ-3.8% בארה"ב בשנת 2005.

תאריך:  15/03/2005   |   עודכן:  15/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
השבוע הגיעו עובדי השירות המטאורולוגי הפלשתיני מעזה להשתלמות באוניברסיטה העברית; מטרת הפרויקט - לכלול נתונים על זיהום האוויר ברצועת עזה, וזאת בשל ההשפעה ההדדית של ישראל והרצועה זו על זו
מחלקה ראשונה
בימים הקרובים יבחן המשרד עם חברת חשמל אפשרות לקיים מחזור הכשרות נוסף
אורלי ממן
ענף שירותי האירוח והאוכל רשם עלייה חדה של 14% בשנת 2004, המשקפת עלייה של כ-14 אלף משרות בהשוואה לשנת 2003; התחזית לשנת 2005 - גידול של עוד כ-35 אלף משרות בענפי המסחר השירותים, לעומת כ-3 אלף משרות בתעשיה
אורלי ממן
ברוש: ברבע האחרון של 2004 נרשמה עלייה בולטת של 3.8% בפריון העבודה בתעשיה, זאת לאחר עלייה של 0.9% ברבע השלישי של 2004; מזהיר: עיכוב אישור תקציב המדינה עד סוף החודש, עלול לבלום את תנופת הצמיחה של התעשייה והמשק כבר ב-2005
מירב לוי
המחלקה המשודרגת מופעלת במטוס איירבוס מדגם A-330-300 הפועל כבר בתקופת ניסיון של חודשיים וחצי בקו פרנקפורט - תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il