X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהל מחלקת ילדים א' במרכז הרפואי שניידר עונה על שאלות בנושא חיידק המנינגוקוק; מתי צריך לרוץ לבית החולים? האם אפשר למות מזה? וכדומה
▪  ▪  ▪

פרופ' שי אשכנזי, מנהל מחלקת ילדים א' במרכז הרפואי 'שניידר' עונה על שאלות בנושא חיידק המנינגוקוק, זאת בעקבות התינוק שנפטר היום מתסמיני החיידק האלים בבית החולים סורוקה.
מתי לרוץ לבית החולים? האם אפשר למות מזה? להלן כל השאלות והתשובות:
מהו החיידק האלים שפגע בילדים בחולון?
מדובר במנינגוקוק - חיידק שנמצא בלוע של עד כ-20% מכל הילדים. ברוב המוחלט של המקרים הוא נשאר שם מבלי לגרום כל נזק. אותו חיידק עלול להפוך לאחר דגירה שנמשכת בין יומיים לשבוע לאלים ולגרום זיהום המתפשט במהירות, דלקות ואף מוות מהיר.
מהם הסימפטומים של המחלה?
חום גבוה, ירידה ברמת ההכרה, התנהגות אפאטית, כתמים אדומים-כחולים שנראים כמו שטפי דם על פני העור. בהמשך מתרחשת ירידת לחץ דם וחוסר תגובתיות של הילד, גם אם קוראים לו בשמו. במקרים מסוימים הילד יסבול מפרכוסים או מנשימה מהירה. כשנגרם זיהום בדם ההידרדרות מהירה יותר, והסימן הבולט הוא כתמים על-פני העור וירידה בלחץ הדם. במקרה של דלקת קרום המוח הסימנים הבולטים יותר הם פגיעה במערכת העצבים המרכזית שכוללת התקשות בעורף וירידה ברמת ההכרה.
אם ילדי לא מגיב לקריאת שמו וסובל
מכתמים כחולים על העור, מה לעשות?
במקרה שמופיעים סימנים אלו או חלקם, נוסף על חום, יש לפנות בדחיפות לרופא הילדים ואף לחדר מיון. בית חולים ידווח על המקרה למשרד הבריאות, והמשרד יערוך חקירה אפידמיולוגית וייתן טיפול מונע לאנשים שהיו במגע הדוק עם הילד החולה בשבוע שקדם להתפרצות מחלתו.
מה גורם לחיידק הרדום להפוך לאלים?
התשובה לכך אינה ברורה. מתוך כל הילדים שנושאים את החיידק בישראל מאובחנים בכל שנה עשרות מקרים של המחלה ברחבי הארץ. נראה שלחיידק עצמו זנים אלימים ברמות שונות. יש ילדים עם הפרעה מסוימת במערכת החיסונית שמפריעה לתגובת הגוף לחיידק. יש גם אנשים שגורמי ההגנה בגופם חלשים יותר למלחמה בחיידק, ולכן הם חשופים יותר. פעמים רבות קשה להסביר מדוע ילדים בריאים לחלוטין, שלא סבלו מבעיות זיהומיות, לוקים לפתע במחלה.
מהם הנזקים שהחיידק האלים גורם?
במקרים קיצוניים עלול החיידק להתפתח בתוך שעות לזיהום בדם (מניגוקוקסמיה) או לדלקת קרום המוח (מנינגיטיס). מדובר בהתפתחות חמורה וקטלנית. זיהום בדם יוביל למוות בכ-5% - 15% מהמקרים, לעומת כ-5% תמותה מדלקת קרום המוח.
בחולון ניתן לילדים ולמבוגרים טיפול
אנטיביוטי מונע. למה לא לתת לכל הילדים?
רק מי שהיה במגע קרוב עם הילד נמצא בסיכון להידבק במחלה ולכן יקבל את הטיפול המונע באמצעות תרופה אנטיביוטית. בכל מקרה אין לתת אנטיביוטיקה לילד שלא נבדק על-ידי רופא. הדבר מיותר ואף מזיק.

תאריך:  15/03/2005   |   עודכן:  15/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדוח נציב תלונות החיילים שהוגש ליו"ר ועדת חוץ וביטחון; מהדוח עולה כי חל שיפור משמעותי במשך הטיפול בקבילה; "הרמטכ"ל נתן הנחיה להוסיף הערה בתיקו האישי של מפקד, בגין קובלנה שהוגשה נגדו", אמר נציב הקבילות
רנית נחום-הלוי
הצעת חוק בנוסח זה מקדמת הממשלה; היום אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת ארבעה סעיפים מהחוק לקריאה שנייה ושלישית; על-פי הצעת החוק: יהיה ניתן לדרוש מכל נהג על הכביש לעבור בדיקת שכרות, גם אם לא עבר שום עבירת תנועה וללא "חשד סביר"
שלומי דיאז
ניצלו על-פי החשד רשימות של לקוחות שנרשמו בחברת שיווק
גלית יצחק
הטיפול שיעניקו הרופאים מבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב כולל: בדיקות, צילומי רנטגן, הדרכה להיגיינה של הפה, סתימות, טיפולי שורש, טיפולי חניכיים ועקירות
שלומי דיאז
נעצר מנהל קרן הנאמנות "רעם 90" בחשד ששלשל לכיסו כספי ציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il