X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזוז מבקש לעשות סדר; בהחלטה מטעמו נמסר: "אם ניתנת תמורה עבור שירות יש למסותה במס כהכנסה עסקית... מתן ברכה, עיצה, עריכת טקס דתי וכדומה; כלל זה יחול אף על המקובל אבו-חצירא שנחשד בעבר בהעלמת מס
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הורה (יום ד', 16.3.05) להתחיל לגבות מיסים מרבנים המספקים שירותי דת, ברכות וקמיעות. בהנחייה זו מנסה מזוז לעשות סדר באחד הנושאים הרגישים אצל הציבור הדתי-חרדי: גביית מיסים ואף פיקוח על הכנסות ו/או העברות כספים בהיקף של מאות מיליוני ש"ח המתנהלים בחצרות הרבנים והמקובלים.
מזוז, באמצעות עו"ד יעקב שפירא, שלח מכתב לאגף מס ההכנסה ומע"מ, בו הורה לגבות מס עבור התמורה המתקבלת כתמורה לשירותים אלה. על-פי הנחייתו, יידרשו עתה רשויות המס להתייחס אל רבנים ומקובלים כאל נישומים.
בהנחייתו קובע מזוז, כי "אם ניתנת תמורה עבור שירות יש למסותה במס כהכנסה עסקית... שירות יכול שיהיה במתן ברכה, עיצה, עריכת טקס דתי או אחר וכדומה".
עוד צויין במכתב, כי כבר ביום 6 לנובמבר 2003 כתבה מנהלת המחלקה הפיסקאלית, לאה מרגלית, אל נציבת מס הכנסה בנושא זה. במכתבה ציינה מרגלית, כי "דווקא מקרה זה מחדד, לדעת היועץ המשפטי לממשלה, את הצורך בהנחייה מסודרת בעניין נותני שירותים כמו ברכות וקמיעות וחיובם במס".
באוקטובר שנה זו הודיעו חוקרי מס הכנסה כי הם מתכוונים לפעול לגביית מסים מהכנסותיהם של מקובלים ורבנים, וכבר אז נתבקש היועמ"ש, דאז, אליקים רובינשטיין, לקבוע הנחיות מסודרות לנושא.
עו"ד שפירא ציין במכתבו, כי הנציבות תפעל בהתאם לכלל הנ"ל, אשר יחול, לדבריו, "אף לגבי הרב אבו-חצירא, בנוגע לשנים שאינן כלולות בהסכם אשר נכרת בעניינו".
נזכיר, כי המקובל אבו-חצירא נחשד בהעלמת מס ונדרש לשלם קנס של 100 מיליון ש"ח מכספי התרומות שקיבל. בסופו של דבר הוסכם עימו כי התיק ייסגר והוא ישלם 20 מיליון שקל למוסדות התנדבותיים.

תאריך:  16/03/2005   |   עודכן:  16/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
השר פתח את נאומו בטקס חניכת מוזיאון השואה "יד ושם" הבוקר בציטוט מפרוטוקולים של זקני ציון; הנשיא קצב: לדאוג להעביר את ההיסטוריה של השואה ואת לקחיה לדור הבא
מחלקה ראשונה
עד כה התקיימו בתיאטרון הקאמרי תשעה מופעי מחווה ליוצרים תל אביביים וכעת מתקיים אירוע מחווה למשוררת
עומר שיקלר
כך עולה מנתונים שפורסמו על-ידי הוועד הבינלאומי להגנת עיתונאים; העיתונאים ברוסיה הפכו לקרבן של שלטונו של פוטין; בשנת 2004 נהרגו 56 עיתונאים במהלך עבודתם
שלומי דיאז
נותרו הלילה במעצר מאחר ולא הצליחו להפקיד ערבות כספית; בימ"ש ביטל את החלטתו מאתמול
גלית יצחק
רמת הומוציסטאין גבוהה עשויה לגרום למחלות רבות כגון: שברים, אוסטאופורוזיס, אלצהיימר, הפרעות נפשיות, מחלות לב ועוד; נמצא כי אלכוהול מעלה את רמת ההומוציסטאין; להלן כל השאלות והתשובות בנושא ההומוציסטאין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il