חברת ניפסון דיגיטל, שהוחזקה בהיקף של 75% על-ידי פולאר תקשורת, ביצעה אתמול בלילה (ג') הנפקה שניה של מניותיה בבורסה בלונדון (AIM) במסגרתה גייסה סכום של כ-11 מיליון דולר.
ניפסון גייסה קודם לכן, במסגרת הנפקתה הראשונה לציבור בסוף יולי 2004, סכום של כ-18.4 מיליון דולר. כחלק מההנפקה מכרה פולאר תקשורת מניות ניפסון תמורת סכום של כ-10.5 מליון דולר.
כתוצאה מההנפקה והמכירה ירד שיעור החזקת פולאר תקשורת (בעקיפין) בהון מניות ניפסון מכ-75% לכ-50% המהווים כ-200מיליון ש"ח. גיוס הכסף על-ידי ניפסון ומכירת מניות ניפסון על-ידי החברה בוצעו על בסיס מחיר למניה של 80 פני (הנחה של 4.8% למחיר יום קודם לכן) ושווי חברה לניפסון של כ-80 מיליון דולר.
בדוחות הכספיים של פולאר תקשורת לרבעון הראשון של שנת 2005 צפוי להיכלל רווח מהנפקה וממכירה לצד ג' בסך של כ-41 מיליון ש"ח (חלק החברה), לפני מסים על ההכנסה. זאת בנוסף לרווח שנרשם בשנת 2004 כתוצאה מההנפקה ביולי 2004 בסכום של כ-34 מיליון ש"ח.
היקף מכירותיה של ניפסון, העוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות דפוס דיגיטליות הפועלות באמצעות טכנולוגיה ייחודית, בשנת 2004 היו כ-54 מיליון דולר מתוך כך כ-16 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה. המכירות גדלו בכ-30% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2003 ובכלל זה היה גידול של כ-110% במכירות ציוד חדש.
במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2004 נמכרו לראשונה מכונות הדפוס החדשות אשר הוצגו בתערוכת DRUPA. ברבעון השלישי של 2004 עברה ניפסון לרווח תפעולי קטן וברבעון הרביעי הציגה רווח מפעולות רגילות לפני ריבית של כ-1 מליון דולר ורווח נקי של כ-800 אלפי דולר.