X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופטת אילה פרוקצ'יה החליטה להשאיר על כנם את מעצרי הבית ומעצרי הישוב שנגזרו על המפגינים שנעצרו באותה הפגנה; משפטנים תוקפים החלטה זו בחריפות וטוענים: "אין כל סיבה להשאיר את התנאים המגבילים - המדובר באמצעי בלתי מידתי בעליל הפוגע בזכויות חוקתיות של האזרחים לחופש התנועה לחירות ולחופש הביטוי"
▪  ▪  ▪

ביקורת חריפה של משפטנים על החלטת השופטת אילה פרוקצ'יה (ג', 15.3.05) להשאיר מפגינים מגוש קטיף שחסמו ציר לפני למעלה מחודש ימים במעצר בית ומעצר ישוב בתנאים מגבילים ביותר, כפי שקבע בית המשפט המחוזי.
המדובר בארוע שהתרחש ביום 11.2.05 בצומת גוש קטיף וכתב האישום מייחס למפגינים כי התקהלו ביחד עם עוד כ-30 אחרים "בצומת הגוש" על ציר טנצ'ר, המחבר בין החלק הדרומי לחלק הצפוני של רצועת עזה, ציר אשר משמש לתנועת רכב של פלשתינים בתוך הרצועה ובסמוך לחאן-יונס. מטרת ההתקהלות היתה לחסום את הציר לתנועת רכבים פלשתינים. בשלב מסויים הודיע מפקד המשטרה במקום כי ההתקהלות היא בלתי חוקית וביקש מהמפגינים להתפזר אך הללו לא נענו לדרישה לעזוב את המקום והתפתח עימו שבסיומו נעצרו חלק מהמפגינים ובהמשך אף הוגש נגדם כתב אישום.
בפסק דינה כתבה השופטת פרוקצ'יה בין היתר כי "קיים סיכון בהסתברות גבוהה כי מאורעות נוספים העשויים להתרחש במסגרת מהלכים מדיניים שונים, עלולים להצית את תגובותיהם הרעיוניות של העוררים, באופן העלול להניעם להשתתף בפעולות מחאה אלימות, העלולות לצאת מגדר שליטה".
עוד נכתב בפסק הדין כי "על מערכת אכיפת החוק להתגונן כראוי כנגד תופעה מסוכנת זו ולנקוט באמצעי מנע מתאימים כדי למנוע אותה. חופש ההפגנה שיסודו בחופש הביטוי אכן מקודש בשיטה המשפטית שלנו אולם זאת, כל עוד הוא נעשה בגדרי החוק. חופש הביטוי וחופש ההפגנה אינם ערכים מוחלטים הדוחקים הצידה ערכים אחרים ובתוכם שמירה על החוק וקבלת מרות אנשי החוק", כתבה השופטת פרוקצי'ה.
בעקבות פסק הדין שאשרר כאמור החלטה קודמת של ערכאה נמוכה הביעו משפטנים פליאה וביקורת חריפה ביותר על החלטתה של השופטת פרוקצ'יה להשאיר במעצר בית ומעצר ישוב את המפגינים.
עו"ד יצחק בם העוקב אחר הנושא מקרוב, תקף בחריפות את ההחלטה ואמר ל-Nfc בתגובה כי בית המשפט עשה במקרה זה שימוש מובהק בכלי המעצר, לצורכי הרתעה של מתנגדים פוליטיים.
"רק עבירות אלימות חמורות (ולא משיכה בשיפולי בגדיהם של שוטרים) מקימות חזקת מסוכנות. מהפגנה והתנגדות למאסר אי אפשר ללמוד מסוכנות מהסוג בה התנה המחוקק את הגבלת החירות. בחוק המעצרים המחוקק הבטיח לאזרחים כי חירותם לא תוגבל ללא עילה רצינית", ציין עו"ד בם והוסיף כי "לא די במסוכנות סתם כדי לעצור אדם ולא ברור כיצד הפגנה פוליטית, גם כאשר המפגינים מושכים בידיהם ובבגדיהם של שוטרים, מסכנת את הביטחון. כאשר בתי המשפט נוטלים לעצם את החירות לפרש את עילות המעצר ורואים הפגנות פוליטיות מעשה המסכן את בטחון הציבור הם מפירים את ההבטחה שנתן המחוקק".
עו"ד דוד ברהום מהסניגוריה הציבורית אמר אף הוא ל-Nfc כי המדובר בצעד חריף, שפגיעתו איננה מידתית, וכי "בהחלט ניתן היה להסתפק בקביעת ערבות גבוהה, שהייתה משיגה את אותה המטרה של הרתעת העצורים מלחזור על המעשה".
"בתי המשפט חייבים להיזהר באופן שבו הם מתנהגים עם הזכות לחירות של האזרחים שהיא זכות חוקתית מן המעלה הראשונה", אמר עו"ד ברהום ל-Nfc.
(בש"פ 1821/05)

תאריך:  16/03/2005   |   עודכן:  16/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הזדמנות חוזרת לכלל קרנות הפנסיה להשתתף בהליכים להגשת הצעות של חברים ומרוויחים
שלומי דיאז
כנגד ד"ר יואל הנרי שז"ר מבית החולים "גליל מערבי" הוגשו תלונות על-ידי מטופלות
שלומי דיאז
הנפצים התלקחו בכיס מכנסיו; אבא של אחד הילדים העניק לו טיפול ראשוני וכיבה את האש; הילד פונה לבית החולים בנהריה
אורלי ממן
גידול מתון של 5% בהכנסות לרמה של 134 מיליון ש"ח; החברה תגייס הון בהיקף של 200 עד 300 מיליון ש"ח בהנפקת אגרות חוב
אורלי ממן
זאת ממכירה נוספת של מניות ניפסון בסך 87 מיליון ש"ח; ניפסון ביצעה אתמול הנפקה שניה בבורסה של לונדון וגייסה 11 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il