X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוענת חטיבת זכויות האדם במכללה האקדמית למשפטים ר"ג, בעתירה שהגישה בנושא לבג"צ; לטענת העותרים, חוק זה מנוגד לחוק יסוד הממשלה ולחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ופוגע פגיעה חמורה בזכויות האדם
▪  ▪  ▪

לבית המשפט העליון מוגשת בימים אלה עתירה נגד השר לביטחון פנים ונגד שר האוצר בעניין הפרטת בתי הסוהר. העתירה נכתבה ע"י עו"ד אפי מיכאלי ועו"ד אביב וסרמן, מנהל החטיבה לזכויות אדם במכללה האקדמית למשפטים בר"ג ומוגשת בשם המכללה האקדמית למשפטים, רמת גן וגונדר (בדימוס) שלמה טויזר (המכונה גם "אבי האסירים"). שניהם ייוצגו על-ידי עו"ד וסרמן. העתירה דורשת לבטל את החוק המאפשר הפרטת בתי הסוהר ולעצור את הליכי המכרז העוסקים בהפרטה.
לדברי העותרים, עתירה זו היא חלק ממאבק ציבורי-חברתי רחב שמנהלים מזה למעלה משנה מרצים וסטודנטים של המכללה האקדמית למשפטים בר"ג נגד הפרטה מלאה של בתי סוהר, שירות שלטענתם עומד בקו אחד עם צבא, משטרה ובתי משפט.
העותרים ממשיכים וטוענים כי החוק הקובע כי בתי הסוהר בישראל יופרטו, עומד בניגוד לעקרון המונח בבסיסו של חוק יסוד הממשלה, לפיו "הממשלה היא הרשות המבצעת של המדינה". החוק מעביר לגוף פרטי סמכות שלטונית של שימוש בכוח, עריכת חיפוש, הפשטת אסיר, שלילת חופשות ועוד.
העותרים טוענים כי לא לחינם חוק יסוד הממשלה שומר סמכויות מסוימות בידי הממשלה בלבד. תכליתה הבסיסית של מדינה, בין אם יוצאים מנקודת השקפה של מדינת רווחה ובין מהשקפת עולם ליברלית, היא להיות הסמכות הבלעדית המפעילה כוח בשטח נתון. "אם לא נעצור את הפרטת בתי הסוהר, מה יגרום לממשלה, שלא להפריט פונקציות אחרות של הפעלת כוח כגון צבא, משטרה ובתי משפט" טועניםהעותרים המתעקשים כי החוק יוביל גם לפגיעה בזכויות האסירים.
עוד נטען בעתירה של המכללה האקדמית למשפטים, ר"ג כי למרות שהחוק פוגע בחוקי יסוד, הוא לא עובר את המסננות החוקתיות הנדרשות: החוק לא עבר ברוב מבין חברי הכנסת (61) ולא עומד בפסקאות ההגבלה המגבילות את הכנסת בחוקי היסוד השונים, ולכן על בג"צ לבטלו.
בנוסף, טוענים הם, אין עדויות מהימנות לכך שהפרטת בתי סוהר בעולם הביאה לחיסכון, שכן צריך לבנות מנגנון פיקוח מקביל לזכיין הפרטי שלו עלויות רבות.
פתרונם החלופי של העותרים הוא הקמת בתי כלא ציבוריים או מופרטים חלקית אך לא מופרטים באופן מלא.

תאריך:  16/03/2005   |   עודכן:  16/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
פנייתו של מזוז מגיעה לאחר שבג"צ החליט בסוף חודש פברואר על ביטול החלטת ועדת הכנסת שלא להמליץ על נטילת חסינותו של גורלובסקי, ועל החזרת הענין לועדה להחלטה מחדש בהתאם להנחיות שקבע בג"צ
שלומי דיאז
בצפת מנע מורה מאחד התלמידים לדקור את חברו
שלומי דיאז
המשטרה עצרה ישראלי שניסה להלבין את הכסף בחשבון בארץ; מעצרו הוארך
עומר כרמון
בעיר סטרומיקה במקדוניה נערך הלילה הקרנבל השנתי החוגג את גירושו של אל החורף המרושע (בבא רוגה) והגעת האביב; החגיגות נמשכו עד שעות הבוקר המוקדמות במהלכן נבחרו התחפושות הטובות ביותר
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדיון שהתקיים בוועדה למאבק נגד הסמים של הכנסת; לדברי ח"כ דורון שניסה לחוקק חוק נגד התופעה: הדבר הוא רווחי ונוח למורים, הילד הופך להיות זומבי; ד"ר שהשתתף בדיון: הרופאים לא מספרים להורים שהריטלין בולם גדילה, ובעיקר של המוח: עדות של בן 26 לשימוש בריטלין: הוגדרתי כמעט כמחונן, אבל היום אפילו 12 שנות לימוד אין לי. את גיל ההתבגרות שלי עברתי בטראומה אחת גדולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il