X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשלב ראשון יימצא פיתרון מיידי ל-52 מועצות דתיות; יועברו כ-139 מיליון ש"ח; כמו-כן הוחלט על המשך יישום כל הפרויקטים: בניית מקוואות בתי כנסת ועוד; השלב הבא - רפורמה מערכתית בשירותי הדת בישראל
▪  ▪  ▪
גפני, מוביל רפורמה

סיעת שינוי שיצאה מהממשלה בגלל "אתנן" של כ-290 מיליון ש"ח לחרדים, רושמת לעצמה כישלון נוסף. לאחר שח"כ רוני בריזון - מרכז נושא דת ומדינה בשינוי, נלחם לפירוק המועצות הדתיות, נמסר עתה כי משבר המועצות הדתיות קרוב לפיתרון כבר בימים הקרובים.
"לא מדובר בימים, אלא ביום יומיים", אומר ל-Nfc עו"ד מאיר שפיגלר, מנהל שירותי הדת במשרד ראש הממשלה. "מדובר בפיתרון שינתן לפחות ל-52 המועצות הדתיות ברחבי הארץ ובתחילת השבוע הבא יבוצעו כל הפעולות כדי לטפל ביתר המועצות.
הימים הקרובים הינם גם קץ האולטימטום שהציבו החרדים לממשלה לצורך פתרון משבר רשויות הדת. כזכור, עם חתימת ההסכם הקואליציוני ביום 6.1.05 בין הסיעות החרדיות לליכוד, הוכנס סעיף מחייב, לפיו אם במהלך 90 יום לא ייפתר המשבר, חברי הכנסת החרדים ייפעלו כמי שאינם מחוייבים להסכם קואליציוני.
במהלך זמן זה התנהלו שיחות ופגישות בין נציגי הממשלה לח"כ משה גפני מדגל התורה. בישיבה אחרונה שהתקיימה ביום שני השבוע ונמשכה עד חצות, התקבלה החלטה לפיה יימשכו כל הפרויקטים בשירותי הדת שהחלו עוד בזמן משרד דתות, לרבות: בניית מקוואות ופתיחת בתי כנסת. בישיבה השתתפו ח"כ גפני, עו"ד שפיגלר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, מזכיר הממשלה ישראל מיימון ואחרים. בפגישה הוצע גם לח"כ גפני לכהן כסגן שר הדתות, אולם ההצעה נדחתה על הסף.
"מכל הפגישות שקיימו הגענו להישגים", אמר ח"כ משה גפני. "כל נושא המקוואות בא על פתרונו כבר אתמול. כך בישובים כמו רמת הנגב, עין עמק, שלא היה תקן לבלניות העניין הזה נפתר, ניתנה הוראה להמשיך את בניית כל המקוואות שהופסקו לגמרי. הבעיה היחידה שנשארה היא תשלום למועצות הדתיות, אבל אני מאמין שגם משבר זה ייפתר עוד בימים הקרובים וישולמו כל המשכורות לעובדים שהולן שכרם".
ואכן, מסביר שפיגלר, לגבי המועצות הדתיות התקבלו החלטות תקציביות לשנת 2005 להעברת 139 מיליון ש"ח לפתרון המשבר. "כל זאת בהנחה שהרשויות המקומיות יעבירו את חלקן למועצות הדתיות. אין בכל זה מתן מענה מלא לכל המועקות והבעיות איתן מתמודדות המועצות הדתיות ושירותי הדת, כדי לאפשר ולהמשיך לספק דת, אלא לקדם את המערכת במימוש יישום רפורמה עתידית".
המטרה הסופית היא, כאמור, להתקדם לקראת רפורמה במערכת הדת בישראל. במהלך הדיונים העלו הצעות שונות: איך יראה מתן שירותי הדת בעתיד. כך למשל, הוצע להקים רשות ארצית, מועצות דתיות מרחביות, יחידות סמך ועוד. ח"כ גפני ציין, כי מוצע גם שילוב כל ההצעות. עו"ד שפיגלר מסכם: "המשא-ומתן בעניין זה התנהל מתוך כוונה של רצון טוב. אנחנו לא מתפקדים בצמוד לסטופר, אבל מנסים להגים לפתרון גם של הרפורמה העתידית מוקדם ככל האפשר. כל ההחלטות התקבלו בהוראת ראש הממשלה ומנכ"ל משרדו".

תאריך:  16/03/2005   |   עודכן:  16/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בדיון שנערך אמש אמרו שלושת השופטים כי אין בסמכותם לפסוק בבקשותיו של פולארד; "פולארד חושב שהוא מיוחד", אמר אחד השופטים; פולארד לא הופיע לדיון, אשתו, אסתר, ישבה בשורה הראשונה
מיכאל דבורין
כך טוענת חטיבת זכויות האדם במכללה האקדמית למשפטים ר"ג, בעתירה שהגישה בנושא לבג"צ; לטענת העותרים, חוק זה מנוגד לחוק יסוד הממשלה ולחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ופוגע פגיעה חמורה בזכויות האדם
מיכאל דבורין
פנייתו של מזוז מגיעה לאחר שבג"צ החליט בסוף חודש פברואר על ביטול החלטת ועדת הכנסת שלא להמליץ על נטילת חסינותו של גורלובסקי, ועל החזרת הענין לועדה להחלטה מחדש בהתאם להנחיות שקבע בג"צ
שלומי דיאז
בצפת מנע מורה מאחד התלמידים לדקור את חברו
שלומי דיאז
המשטרה עצרה ישראלי שניסה להלבין את הכסף בחשבון בארץ; מעצרו הוארך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il