X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוחים נגד השלטון המלוכני הכוחני וקוראים להשבת הדמוקרטיה למדינה; מנהיג הסטודנטים: "מטרתנו היחידה היא השבת דמוקרטיה מלאה ונילחם עד הסוף; זוהי תחילתו של הקרב שלנו נגד השלטון האוטוקרטי"
▪  ▪  ▪

סטודנטים הוקיעו את מלך נפאל גיאננדרה (גיאנדרה ביר ביקראם שהאה דוו) וקראו לו להשיב את הדמוקרטיה. מנהיגי המחאה קראו לכל הסטודנטים להצטרף להפגנות המחאה ברחובות קטמנדו.
"מטרתנו היחידה היא השבת דמוקרטיה מלאה ונילחם עבור זה עד הסוף. זוהי תחילתו של הקרב שלנו נגד השלטון האוטוקרטי", כך אמר אחד ממנהיגי המחאה, גאגאן ת'אפה, בראיון טלפוני. ת'אפה אמר, כי מאות פעילים מ-10 קבוצות סטודנטים שונות ייצאו לרחובות בבירה הנפאלית ובערים אחרות היום.
ת'אפה הוא פעיל פרו-דמוקרטי מבוקש על-ידי הממשלה והוא מסתתר מאז ה-1 בפברואר, כשהמלך הוציא צווי חירום אשר הכניסו פוליטיקאים בכירים לכלא. המשטרה צדה את הסטודנטים הפעילים ושולחת גם אותם לכלא ומטרידה את משפחותיהם. "עד כה המחאות שלנו היו מינוריות בהשתתפות של נציגינו הרשמיים בלבד, אבל אנחנו עומדים לכנס קהל גדול ולהביא סטודנטים רגילים".
אלפי סטודנטים הצטרפו למחאה האנטי-ממשלתית בשנה שעברה. המלך אמר בזמנו, כי נאלץ לקחת את הכוח לדיו, מאחר והממשלות הקודמות נכשלו לשלוט במורדים קומוניסטים ולשלוט בשחיתות במדינה.
המורדים המאואיסטים נלחמים במדינה מאז 1996 במטרה ליצור שלטון קומוניסטי ובימים האחרונים הגבירו את מחאתם והתקפותיהם האלימות נגד כוחות הביטחון. הבוקר חקרה המשטרה הנפאלית את עורך העיתון היומי המוביל במשך כמה שעות, בעקבות דוח שפורסם ב-14 במרס אשר עוסק במחאות נגד המונרכיה.
העורך זומן לתחנת המשטרה ונחקר בנוכחות עורך דינו על דיווח על מעצר של מאות מפגינים אשר מחו נגד תפיסת המלך את השלטון בכוח. "אמרנו למשטרה כי לא היתה (להם) את הסמכות לחקור (אותנו) על מה שאנחנו מפרסמים. אם הרשויות לא מסכימות איתנו עליהן לבדוק את הדרכים החוקיות (להתלונן) כמו הגשת תלונה למועצת העיתונות", אמר.
המלך פיזר את הממשלה
בחודש שעבר פיזר המלך את הממשלה והכריז על מצב חירום [ראו קישור]. המלך, אשר הכחיש כי מדובר בהפיכה, האשים את הממשלה שלא הצליחה לקיים בחירות לפרלמנט ולפעול למציאת פתרון למרד האלים המתחולל במדינה מזה עשר שנים. המלך לקח לידיו את הסמכויות ומינה מועצת שרים בסמכותו בשלב זה. עשרות פוליטיקאים נעצרו בנפאל מאז הדיח המלך את הממשלה והודיע על מצב חירום. רבים מהפוליטיקאים מסתתרים במחתרת. כעת מתמודד המלך מול החזית הפוליטית ומול החזית של המורדים המאואיסטים.
ארה"ב פרסמה גינוי לנעשה בנפאל וקופי אנאן, מזכ"ל האו"ם, אמר כי התנהלות המלך לא תוביל אותו לשום מקום מעשי.
הסטוריה
נפאל מדינה ידידותית לישראל ולא קיים חשש לחיי הישראלים. הסכסוך בנפאל קיים מזה מספר שנים - בין המלך, המורדים המאואיסטים והמפלגות הפוליטיות. המלך אשר נטל לעצמו סמכויות גם הפעם - מואשם לעתים קרובות בנטילת סמכויות יתר לידיו. המורדים אשר נלחמים מאז 1996 דורשים לכונן רפובליקה קומוניסטית במקום המשטר המלוכני הקיים. כיום שולטים המורדים המאואיסטים ברוב השטחים ההרריים, פרט למרכזים עירוניים מרכזיים.

תאריך:  17/03/2005   |   עודכן:  17/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
הזרמת הקולחין תוצרת בריכת חמצון לנחל, גורמת לירידה חדה במגוון המינים, דגים, חסרי חוליות שיכולים להתקיים במים כאלה; "נחל תנינים נפגע קשה כתוצאה מהזרמת שפכי מעגן מיכאל"
הדר פרבר
התוכנית הוזזה קדימה בארבעים דקות, בעקבות שימוע של ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה להנהלת ערוץ 10; לפני תחילת התוכנית תוקרן שקופית המזהירה כי התכנים אינם מתאימים מתחת לגיל 14
הדר פרבר
ייפגשו במטרה לחפש דרכים בהן ניתן לשתף פעולה במאבק נגד הקיצונים בשני הצדדים
יפעת גדות
כיום, הודות לטיפול חדשני, המהווה פריצת דרך ובשורה לחולים, ניתן להגיע לריפוי מלא אצל מרבית המטופלים. לכן ישנה חשיבות רבה לאבחון המוקדם
הדר פרבר
כך עולה מסקר שנערך עבור חברת הפרסום "שרייבר מגזרים" שמתמחה בשוק הרוסי; ממשיכים לשמר את התרבות הרוסית מבית אימא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il