X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט העליון דחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי אשר הרשיע את עידן סובל, שהיה ראש ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין ב"גניבה בידי נושא משרה"
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט העליון, מישאל חשין, דחה השבוע (13.3.05) בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, אשר הרשיע את מי שהיה ראש ההוצאה לאור של לשכת עורכי הדין, בגניבה בידי נושא משרה. את המבקש ייצג עו"ד ליאור אפשטיין.
עידן סובל הורשע בעבירות שעיקרן גניבה בידי נושא משרה, מירמה והפרת אמונים. המבקש, אשר שימש נושא מישרה בלישכת עורכי הדין ועמד בראש ההוצאה לאור של הלישכה, קשר עם עובדת אחרת קשר שתכליתו הוצאת כספים מן הלישכה.
על-פי פסק הדין במחוזי, המבקש ניצל את מעמדו ושכר בשם הלישכה ניכסי מקרקעין השייכים למשפחת העובדת האחרת בסכומים מופרזים ובתנאים חריגים, ולסופו של יום אף נרכשו חלק מן הנכסים לאחר ששופצו מכספי הלישכה לצורך הגדלת שוויים. להלכה ולמעשה, לא ידעו גורמים נוספים בלישכה על שכירת הנכסים, ולא נמצא כי נעשה בהם שימוש.
הוא הורשע במקרה נוסף, שם נמצא כי העביר לעובדי ההוצאה לאור של הלישכה סכומי כסף שלא הגיעו להם. פעולותיו של המבקש בשני המקרים נעשו מבלי שאיש בלישכת עורכי הדין היה מודע להן,
מבלי שאושרו כדין במוסדות הלשכה, ותוך חריגה מן הסמכויות המצומצמות יחסית שהוקנו לו.
הבכיר לא הכחיש את העובדות, וטענתו היתה כי כל מעשיו נעשו לטובת הלישכה ובגדר סמכויותיו שהיו רחבות ביותר. אכן, אישר הבכיר, איש בלישכה לא ידע על פעולותיו, אלא שאותה עת שררו מאבקי כוח בין סיעות יריבות בלישכה - "מלחמות דיאדוכים", בלשונו - שהותירו אותו כמחליט יחיד בענייניה של ההוצאה לאור ובעניינים נוספים. המבקש עשה לדבריו כחוכמתו בניהול ההוצאה לאור, ואף אם שגה פה ושם, כל מעשיו נעשו לטובת הלישכה.
לטענתו, כשנסתיימו מאבקי הכוח בלישכה והוכרעו לטובת אחת הסיעות, החלו חברי אותה סיעה לטפול עליו את האשמה ולהדיחו מתפקידו הרם.
בית-משפט השלום, וכמותו בית המשפט המחוזי שישב בערעור, שמעו את הסבריו של הבכיר, הוסיפו ושמעו עדויות וראיות, ולסוף החליטו לדחות את טענות המבקש ולהרשיעו בעבירות שיוחסו לו.
נפסק כי לא זו בלבד שהמבקש פעל בחריגה מסמכות, אלא שנמצא כי פעולותיו לא נעשו לטובת הלישכה ותכליתן היתה גזילת כספי הלישכה. בנסיבות אלו הורשע המבקש ונגזרו עליו שנים-עשר חודשי מאסר בפועל, שמונה עשר חודשי מאסר על תנאי וקנס של עשרת אלפים ש"ח.
בית המשפט העליו, לאחר קריאת הבקשה לערעור, דחה את הבקשה וסמך ידיו על החלטת שתי הערכאות הקודמות. המבקש יחל לרצות את מאסרו ביום 2.5.2005.
[רעפ 9724/04]

תאריך:  17/03/2005   |   עודכן:  17/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
דוח האום חושף מעשי זוועה של אנשי המיליציה בהם קטיעת איברים לקמיעות, אונס קבוצתי והמעשה הקשה אולי מכל - בישול שתי ילדות קטנות חיות למול עיני אמן
יפעת גדות
חלק מהאנשים מסתכלים על המנתחים הפלסטיים באופן דומה לדרך בה הם רואים את מעצב השיער שלהם; מדובר ברופאים המרפאים אנשים חולים, מטפלים בחולי סרטן, בקורבנות שריפות ובתינוקות עם חיך שסוע
יפעתגדות
חוקרים טוענים כי תוספות ויטמין E אינן מגנות מפני התקפי לב או שבץ; מייעצים: חדלו לקחת אותם, זרקו אותם לפח
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מוחים נגד השלטון המלוכני הכוחני וקוראים להשבת הדמוקרטיה למדינה; מנהיג הסטודנטים: "מטרתנו היחידה היא השבת דמוקרטיה מלאה ונילחם עד הסוף; זוהי תחילתו של הקרב שלנו נגד השלטון האוטוקרטי"
ארי סירקין
הזרמת הקולחין תוצרת בריכת חמצון לנחל, גורמת לירידה חדה במגוון המינים, דגים, חסרי חוליות שיכולים להתקיים במים כאלה; "נחל תנינים נפגע קשה כתוצאה מהזרמת שפכי מעגן מיכאל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il