X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים טוענים כי בתוך 50 שנה תגרום בעיית ההשמנה לירידה בממוצע של תוחלת החיים, העומדת כיום על 77.6, בלפחות שנתיים עד חמש; מדובר בהשפעה גדולה יותר מאשר יש למחלת הסרטן או מחלות הלב
▪  ▪  ▪

תוחלת החיים בארצות הברית תרד באופן דרמטי בשנים הקרובות בעקבות בעיית ההשמנה, שינוי מבהיל של המגמה שהיתה עד כה של תוחלת חיים ארוכה יותר, כך טוענים חוקרים בדוח שפורסם היום (יום ה', 17.3.05) בארה"ב.
על-פי חישובים שערכו - שמתנגדים וספקנים רבים מגדירים אותם כחסרי בסיס ומופרזים - בתוך 50 שנה תגרום בעיית ההשמנה לירידה בממוצע של תוחלת החיים, העומדת כיום על 77.6, בלפחות שנתיים עד חמש. מדובר בהשפעה גדולה יותר מאשר יש למחלת הסרטן או מחלות הלב, כך טוענים החוקרים מאוניברסיטת אילינוי שבשיקגו.
מגמה זו תהפוך לגמרי את העלייה היציבה ביותר בתוחלת החיים האמריקנית שהופיעה בשתי המאות האחרונות ותהיה בעלת השפעה עצומה הן במישור החברתי והן במישור הכלכלי. ואולי אף, שלא בכוונה, תסייע "לשמור" על הביטוח הלאומי האמריקני.
לדעתם, לדור הצעיר יהיו חיים קצרים יותר ופחות בריאים מאשר להוריהם, זו הפעם הראשונה בהסטוריה המודרנית, אלא אם כן תהיה התערבות. כבר עכשיו, העלייה בהשמנה בקרב ילדים גורמת לירידה של ארבעה עד תשעה חודשים בממוצע בתוחלת החיים. כשההשמנה משפיעה על לפחות 15% מילדי בתי הספר בארצות הברית לא מדובר בנתונים דמיוניים. הילדים השמנים במיוחד כבר כאן, אמרו. הדוח הופיע בעיתון הרפואה של ניו אינגלנד .
במהדורה מצורפת, מומחה לדמוגרפיה מאוניברסיטת פנסילבניה קרא להשלכות "מדכאות ביותר". המתנגדים לתחזיות אלו, מציגים המשך בעלייה בתוחלת החיים, מעריכים כי מגמת ההשמנה תמשיך להחמיר, אך לוקחים גם בחשבון את התקדמות הרפואה.
למרות זאת, חוסר ההצלחה לרסן את ההשמנה עלול למנוע את השיפור בתוחלת החיים אותה ניתן היה להשיג. תוחלת החיים של האמריקנים כיום 'נגררת' אחרי 20 מדינות מפותחות אחרות.
הסטטיסטיקות מדברות בעד עצמן
שני שליש מהבוגרים האמריקנים סובלים מעודף משקל או שמנים; שליש מהבוגרים מוגדרים כשמנים. קרוב ל-30% מהילדים האמריקנים סובלים מעודף משקל והשמנה בקרב ילדים יותר מהכפילה עצמה ב-25 השנים האחרונות. כמו-כן הופעת סוכרת ילדים עלתה פי עשרה ב-20 השנים האחרונות.

תאריך:  17/03/2005   |   עודכן:  17/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
השניים פיזרו באזור ת"א מכונות שתיה עליהן נרשם שהכסף עובר לאגודה
שלומי דיאז
המשטרה עצרה אב ובנו בחשד כי ניסו גם להצית את ביתה של המתלוננת
ארי סירקין
התנועה למען איכות השלטון פנתה אתמול בערב לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בעתירה מנהלית דחופה בשל דרישתה של עיריית תל אביב לתשלום בסך 19,000 ש"ח עבור הזכות להפגין ביום שישי בכיכר רבין בתל אביב; העירייה בתגובה: התשלום - על ניקיון, תאורה ועוד
שלומי דיאז
חשודה בגניבת תכשיטים בשווי מאות אלפי דולרים
מירב לוי
כך הודיע אתמול שר הפנים, אופיר פז-פינס; הרישיון יינתן אך ורק אם הורי הילד נכנסו לישראל ברישיון, הילד לומד בבית ספר ודובר את השפה העברית; מתן המעמד לילד לא יוכל לשמש בסיס לזכאות לקרובי משפחה נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il