X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בקליפורניה כמות הכספית הסביבתית היא הגבוהה ביותר מכל מדינה אחרת, והיא גם המדינה בה שיעור האוטיזם הוא הגבוה ביותר; שכיחות האוטיזם עלתה ב-20 השנים האחרונות מ-1 לכל 2,000 ילדים ל-1 מכל 166
▪  ▪  ▪

חוקרים מטקסס גילו קשר אפשרי בין אוטיזם להמצאות כספית באוויר ובמים.
האפידמיולוגים בדקו תלמידים בבתי ספר מחוזיים בטקסס וגילו כי אותם מחוזות בהם היו הרמות הגבוהות ביותר של כספית בסביבה היו גם בעלי השיעור הגבוה ביותר של תלמידים השייכים לחינוך מיוחד וילדים שאובחנו כאוטיסטיים.
המחקר לא הוכיח כי כספית גורמת לאוטיזם, הדגישו החוקרים, מהמרכז למדע הבריאות באוניברסיטת טקסס שבסן אנטוניו, אך הוא סיפק רמזים לכך שיש לחקור את הנושא. כספית היא רעלן עצבי ידוע, ולכן העובדה שנמצא קשר חיובי היא עובדה מדאיגה.
בקליפורניה כמות הכספית הסביבתית היא הגבוהה ביותר מכל מדינה אחרת, והיא גם המדינה בה שיעור האוטיזם הוא הגבוה ביותר, למרות שיש מבקרים המייחסים את השיעור הגבוה לפיקוח המשופר של התוכנית המדינית לחינוך המיוחד.
אוטיזם היא הפרעה התפתחוית חמורה, בה הילד למעשה מבודד מהעולם הסובב אותו. קיים טווח רחב של תסמינים, אך ההפרעה מאופיינת בעיקר בכישורי שפה דלים וחוסר יכולת לנהל מערכת יחסים חברתית.
שכיחות האוטיזם עלתה ב-20 השנים האחרונות מ-1 לכל 2,000 ילדים ל-1 מכל 166 והלחץ על החוקרים להסביר עלייה זו הולך וגדל. אך רבים מאמינים כי הכספית היא הפושע העיקרי.
הקשר בין אוטיזם לכספית היה נושא לוויכוחים לוהטים. בעבר הוא התמקד בעיקר בחומר החיטוי והשימור תירמוסל, שהכיל כספית, והיה בשימוש נרחב בעבר בתרכיבי חיסון. הורים רבים טענו כי התימרוסל גורם לאוטיזם מאחר וילדיהם פיתחו הפרעות נוירולוגיות זמן קצר לאחר שקיבלו את חיסוני הילדות.
קשר זה העלה שאלות רבות והחוקרים החלו לבדוק את ההשפעות הפוטנציאליות של המתכת לעומת מקורות אחרים. הכספית משתחררת ממפעלי כוח השורפים דלקים מאובנים והיא מתפשטת במידה עצומה באוויר ובמים. רוב הדגים הנאכלים בחלק מהאזורים הללו מזוהמים בכספית.
במחקר החדש, השתמשו החוקרים בנתונים של המשרד לאיכות הסביבה לגבי השחרור הסביבתי של כספית בשנת 2001 ב-254 מחוזות בטקסס והשוו נתונים אלו עם מספר המקרים של חינוך מיוחד ומקרים שאובחנו כאוטיזם בבתי הספר במחוזות הסמוכים. טקסס ממוקמת במקום הרביעי במדינות בהם קיים שחרור של כספית לסביבה, אחרי קליפורניה, אורגון ומערב וירג'יניה.
המחקר, שהופיע בעיתון "בריאות ומקום", גילה כי כל 450 קילוגרם של כספית המשתחררת לאוויר גורם לעלייה של 43% בשיעור מקרי החינוך המיוחד ו-61% עלייה בשיעור האוטיזם.
המקרה היחידי יוצא הדופן היה מחוז ברוסטר, ששיעור האוטיזם בו היה גבוה אך לא דווח על רמות כספית גבוהות במיוחד למשרד לאיכות הסביבה. כשהחוקרים בדקו עובדה זו גילו כי המחוז הוא ביתו של אחד ממכרות הכספית הגדולים ביותר במדינה.

תאריך:  17/03/2005   |   עודכן:  17/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
בפיגוע בקפה הלל נהרגו 7 בני אדם; ארבעה מאסרי עולם לאדם שסייע בהוצאת הפיגוע בצומת גהה בדצמבר 2003 בו נהרגו ארבעה בני אדם; תושב טייבה הורשע בהסעת חוליה שלנה בעיר ותכננה לבצע פיגוע
שלומי דיאז
אחיו של בעל החנות, החשוד בירי, טוען כי הצעיר ניסה לשדוד תכשיטים ומדובר בהגנה עצמית
הדר פרבר
תשלם על זהות חדשה למי שיסגיר מידע אשר יביא ללכידתו של מנהיג המורדים הצ'צ'נים בסאייב
ארי סירקין
בית-הדין האזורי לעבודה בירושלים נענה לבקשת ההסתדרות, ונתן צו זמני האוסר על בעלי העיתון לפטר 14 עובדים, בשל העברת עבודות הדפוס מירושלים לראשל"צ
מחלקה ראשונה
בין התאריכים 9.4.05-16.4.05 תתקיים פעילות מיוחדת, ללא תשלום, לבתי הספר ולחיילי צה"ל, הכוללת סיורים, הפעלות וסדנאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il