X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאירן נמכרו 12 מערכות, לסין 6 מערכות; הטילים בעלי טווח של 3,000 ק"מ מסוגלים לשאת ראש קרב גרעיני; אוקראינה: לא סיפקנו את הטילים עם ראשי נפץ גרעיניים; ארה"ב: עוקבים אחר הפרשה; ראש ממשלת יפן: לא נשתמש במערכת ההגנה שאנו מפתחים להגנת בעלי בריתנו
▪  ▪  ▪

הממשל האוקראיני מודה לראשונה, כי מכר 12 טילי שיוט לאירן ושישה טילים לסין. כך מדווח העיתון "פייננשל טיימס". ההודאה באה בעקבות לחץ בינלאומי על הממשל בקייב להסביר את פעולויות בנושא זה.
התובע הכללי של אוקראינה, סוויטוסלב פטיסקון, מסר לעיתון, כי בשנת 2001 ייצאה אוקראינה 18 מערכות טילי שיוט מדגם X-55 הידועות גם בכינויין Kh-55s או AS-15s. עם זאת הוא ציין, כי הטילים לא נשלחו עם ראשי קרב גרעינים, למרות שניתן להתקין בהם כזה.
בשעות אחר הצהריים הוציא מטה התביעה באוקראינה הודעה רשמית המתייחסת למידע. בהודעה מתנערת המדינה מכל אחריות לנושא וטוענת, כי לא המדינה מכרה את הטילים, אלה סוחר נשק הוא שמכר את הטילים באופן לא חוקי. "ההליכים נגד האדם המואשם (בחשד למכירה, ע.ש.) מתנהלים בבית המשפט לערעורים של קייב והם מבוצעים בדלתיים סגורות", ציינו בהודעה.
ארה"ב ויפן הביעו דאגה רבה מזליגת הטכנולוגיה המתקדמת ממדינות חבר העמים לשעבר. לאחר התפרקות הגוש הסובייטי נשארו במספר מדינות ציוד ואמצעי לחימה מתקדמים כמו טילים ארוכי טווח, צוללות, נשק חדיש וכן פצצות גרעיניות.
הטילים שייוצאו הם בעלי טווח של 3,000 ק"מ, מה שמכניס את ישראל ויפן לטווח פגיעתן. יפן חוששת כי טכנולוגיה נוספת זלגה או תזלוג לידי צפון קוריאה, דבר שיעצים את הסכנה לפגיעה בה.
משגרירות ארה"ב באוקראינה מסרה, כי הם "עוקבים מקרוב אחר הפרשה", ומבקשים כי הפרטים החסויים של הפרשה ייחשפו לציבור. משגרירות יפן בקייב נמסר, כי הם מקווים שהשלטון החדש שנכנס לתפקידו בינואר השנה יסביר את הנושא, אך עד כה לא קיבלו כל מידע או הסבר על ייצוא הנשק.
החשש בעולם גובר עם קבלת המידע הנוכחי, מאחר ועל-פי גורמי מודיעין בעולם, תוכנית הגרעין של אירן קרובה לשיאה ובעקבותיה יהיה לאירן נשק גרעיני. טילים שכאלה, בנוסף לטילי השיהאב 3 שברשות המדינה, מציבים סכנה לישראל ולחלק ממדינות אירופה הנמצאות בטווח הטילים.
ראש ממשלת יפן: לא נשתמש במערכת ההגנה
נגד טילים למען הגנת בעלי בריתנו
ראש ממשלת יפן הודיע, כי מדינתו תעשה שימוש במערכת ההגנה מפני טילים שהיא מפתחת כדי ליירט טילים שישוגרו לעבר שטח יפן בלבד. את הדברים אמר בבית העליון של הפרלמנט היפני. הוא ציין, כי מדינתו אינה מחוייבת לעשות שימוש במערכת כדי להגן על בנות בריתה. "מטרת מערכת ההגנה של מדינתנו היא להגן מפני טילים המשוגרים לעבר יפן. אנחנו לא עוסקים ביירוט טילים המשוגרים לעבר בנות בריתנו", אמר בפרלמנט.
ראש ממשלת יפן ציין עוד, כי את כיוון ומטרת הטילים ניתן לקבוע על-פי זווית מעופו של הטיל. יפן מפתחת מערכת להגנה מפני טילים בשיתוף עם ארה"ב, כאשר האיום המרכזי, כאמור, הוא צפון קוריאה. ארה"ב מחוייבת להגנת יפן במסגרת חוזה שנחתם בין השתיים לאחר מלחמת העולם השנייה.

תאריך:  18/03/2005   |   עודכן:  20/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות וסוכנות איי.פי.
גופותיהם של הכורים נתגלו בבוקר יום שישי
יפעת גדות
שיעור סרטן הערמונית באזורים חקלאיים של סין ויפן, היכן שהתזונה מבוססת בעיקרה על מזון דל בשומן, הוא נמוך בקרוב ל-90%מבמערב
שלומי דיאז
המשטרה תפעל לגילוי אנשים הנושאים על גופם פיגיונות או סכינים
שלומי דיאז
40 בני אדם נהרגו בצפון מתחילת השנה; 20 בסופי שבוע בחודש האחרון
עומר שיקלר
אמר את הדברים בכנס בנושא ההינתקות והשלכותיה החברתיות והמשפטיות שנערך במכללה האקדמית למשפטים בר"ג; ח"כ מיכאל איתן: תומך בהינתקות אך מעוניין במשאל עם; ח"כ בר-און מתנגד למשאל עם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il