X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אריאל שרון יתארח בפעם הראשונה בחוותו של הנשיא האמריקני בטקסס - אות לכוונתו של בוש להפגין את הערכתו וידידותו; המלך עבדאללה: מדינות ערב אינן צריכות להתנות שלום עם ישראל בנסיגה מלאה ובמימוש 'זכות השיבה'
▪  ▪  ▪
נשיא ארה"ב ומלך ירדן בפגישתם באמצע השבוע [AP]

אבו מאזן, ביקור ראשון בבית הלבן [AP]

עומר כרמון
קדאפי: ישראל אינה אויבתה של לוב

עומר כרמון
שרון יערוך ביקור היסטורי בטוניס בחודש נובמבר

בוש ושרון בחווה
דובר הבית הלבן, סקוט מקללן ,הודיע (ו', 18.3.05) כי ראש הממשלה, אריאל שרון, ייפגש עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ב-11 באפריל.
הפגישה תתקיים בפעם הראשונה בחוותו של הנשיא האמריקני בטקסס - אות לכוונתו של הנשיא האמריקני להפגין את הערכתו וידידותו לראש הממשלה הישראלי.
שני המנהיגים כבר נפגשו עשר פעמים לפגישות עבודה רשמיות בבית הלבן, אולם תהיה זו הפעם הראשונה בה יוכלו שני המנהיגים ללטף עגלים ולרכב על טרקטורים ברחבי החווה הטקסנית.
מהבית הלבן נמסר כי מטרת הפגישה תהיה "קידום תהליך השלום במזרח התיכון ותיאום המלחמה בטרור". לפני ימים אחדים אמר הנשיא האמריקני כי "ישראל היוותה תמיד מטרה נוחה ויש רבים המתקיפים את ארה"ב בשל ידידותה עם ישראל". בוש הבטיח כי וושינגטון לא תזנח לעולם את המדינה היהודית.
בחודש אפריל בשנה שעברה נועדו שני האישים בפעם האחרונה, שרון פירט אז בפני הנשיא האמריקני את פרטי תוכנית ההינתקות. הנשיא האמריקני הצהיר בפעם הראשונה לאחר הפגישה כי ארה"ב תתמוך בהישארותם של גושי התנחלות יהודיים בגדה המערבית. בוש דיבר אז במפורש כי אין זה מציאותי מצדם של הפלשתינים לצפות למימוש 'זכות השיבה'.
ירדן מאמצת את מתווה בוש
שינוי חד זה בעמדה האמריקנית המסורתית חילחל עתה גם לעולם הערבי. לפני ימים אחדים נועד בוש עם מלך ירדן, עבדאללה השני. בפגישה הציג המלך את תוכנית השלום החדשה של ירדן שתוצע בפיסגה הערבית בשבוע הבא.
על-פי תוכנית זו, מציעה ירדן בפעם הראשונה כי מדינות ערב יוותרו על התנייתם לנסיגה ישראלית מלאה לקווי 1967 ומימוש 'זכות השיבה' בתמורה להסכם שלום. היוזמה הירדנית החדשה קוראת "לשים קץ לסכסוך הישראלי-ערבי ולכונן יחסים נורמליים, בתמורה להסדר קבע".
סעודיה ומצרים תומכות ביוזמה מאחורי הקלעים, אולם ככל הנראה היא לא תזכה לרוב ולא תאומץ בשבוע הבא בידי ראשי מדינות ערב.
פגישת בוש-אבו מאזן
בחודש הבא יגיע לביקור ראשון בבית הלבן, הנשיא הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן). יהיה זה ביקור ראשון של מנהיג פלשתיני בוושינגטון מאז פרוץ האינתיפאדה הפלשתינית בספטמבר 2000.
בשבוע שעבר אמר בוש: "מטרתה של ארה"ב לראות שתי מדינות דמוקרטיות - ישראל ופלשתין חיות זו לצד זו בשלום ובביטחון. ארה"ב נחושה לסייע לצדדים להסיר את המכשולים כדי שיוכלו לנוע קדימה, לתפוס את הרגע ולהשיג שלום במזה"ת".
הממשל האמריקני תולה תקוות רבות באבו מאזן ומודע לקשייו אל מול ישראל, הציבור הפלשתיני, המשבר בתנועת הפתח והאופוזיציה החזקה של החמאס.
בוושינגטון מקווים כי הנשיא הפלשתיני יחזק עצמו מבית כדי שיוכל לפרק את ארגוני הטרור מנשקם, אולם בדיאלוג הפלשתיני שהסתיים אמש (ה') בקהיר הצליח אבו מאזן רק בהשגת התחייבות מסוייגת לרגיעה. וושינגטון לא הסתירה את אכזבתה: "ההבנות שהושגו בקהיר אינן שליליות, אך הפלשתינים לא הלכו את כברת הדרך שרצינו שיעברו", אמר דובר מחלקת המדינה.
אבו מאזן יקרא לנשיא האמריקני ללחוץ על ישראל כדי ש"תפסיק את בניית גדר ההפרדה, תשחרר אסירים פלשתינים ותפרק את המאחזים הבלתי מורשים".
הגרעין האירני
נושא נוסף שיעמוד על סדר היום בפיסגת שרון-בוש יהיה הגרעין האירני. ארה"ב מודאגת מכוונה ישראלית להתקיף את מתקני הגרעין של הרפובליקה האיסלמית הקיצונית ושני האישים יבהירו את עמדותיהם בנושא.
ארה"ב תומכת כעת במאמציו הדיפלומטיים של האיחוד האירופי לשכנע את אירן לוותר על פיתוח נשק גרעיני בתמורה להטבות כלכליות. בחודש יוני ייערכו באירן בחירות לנשיאות ולא צפויה התפתחות במו"מ לפני כן.

תאריך:  18/03/2005   |   עודכן:  18/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הממשלה והפרלמנט הסומלי עבר לכהן בקניה מכיוון שבירת סומליה, מוגודישו הוגדרה כמקום "לא בטוח"; המהומה פרצה במהלך דיון על השתתפות כוחות צבא זרים בתהליך השבת הסדר למדינה
עומר שיקלר
קצינים בצה"ל: "מדובר בציוד לוגיסטי, כגון מתקנים לאיחסון מזון, שאינו הכרחי לשמירת הביטחון"; אלוף פיקוד דרום, האלוף דן הראל, חתם על צו האוסר העתקת מקום מגורים לאיזור חבל עזה; החתימה הינה חלק מההערכות ליישום תוכנית ההינתקות
שלומי דיאז
רחובות סביב ככר רבין יחסמו לתנועה בשעות הערב; ההפגנה אורגנה על-ידי 'מטה הרוב' ונועדה לתמוך בתוכנית ההינתקות
עומר שיקלר
אמר את הדברים במפגש של המועדון העסקי בחיפה; יעלון התייחס במרומז למופז וציין כי אנשי צבא נדרשים לתקופת צינון ארוכה; לדבריו, מוקדם מדי לקבוע את טיב הרגיעה; הרמטכ"ל ציין כי אירן מזרימה כסף לחמאס ולג'יהאד ברצועת עזה במטרה לשבש את הרגיעה
עידן יוסף
בסוף חודש מאי צפוי להתבטל שירות בזקכרט, המאפשר חיוג ללא כרטיס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il