X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הניחו ארון מתים שחור מול שגרירות ארצות הברית בלונדון וקראו: "ג'ורג' בוש... הדוד סם, עירק תהיה הויטנאם שלכם"
▪  ▪  ▪

היום לפני שנתיים נפתחה המערכה בראשות ארה"ב בעירק. ברחבי העולם ציינו את התאריך במחאות וקריאות לכוחות הזרים לצאת מהמדינה, עם זאת היו גם את המצדדים בכוחות הקואליציה ובמדיניות האמריקנית אשר קוראים להישאר בעירק עד שהממשלה החדשה תוכל לשלוט בה בשקט.
ארון מתים שחור הונח מחוץ לשגרירות ארצות הברית בלונדון (שבת, 19.3.05) על-ידי מפגינים נגד המלחמה בעירק. ההפגנה התקיימה במלאת שנתיים לפלישת ארה"ב ובריטניה לעירק. על ארון המתים, העשוי מקרטון שחור, נכתב: "100,000 מתים", ונרקיסים פוזרו עליו.
הארון הונח במרחק של כ-20 מטרים מול הדלת הקידמית של השגרירות בכיכר גרוסוונור, עליה הגנו יותר מ-250 קציני משטרה. הוא נישא בראש צעדה שהחלה בהייד פארק, על-ידי שני חיילים שעזבו את צבא בריטניה כמחאה על השתתפות בריטניה במלחמה.
ג'ורג' סולומו וריי האוויט לבשו מדי צבא כשהעבירו את הארון. יחד עימם היתה אימו של חייל, רוז ג'נטל. כשהארון הונח, אלפי מפגינים שרו "ג'ורג' בוש... הדוד סם, עירק תהיה הויטנאם שלכם".
כשהוא נואם לקהל ברמקול, קרא אנדרו מוריי, יו"ר הקואליציה: "עצרו את המלחמה"; "ניסינו להעביר מכתב לשגרירות ארצות הברית. לא הצלחנו לעשות זאת. (המכתב הוא) בשמם של אלפי האנשים המפגינים פה היום ואנו עומדים להעתיק העתק של המכתב לארון המתים הזה".
הצגת הארון נעשתה ועברה בשקט, למרות החששות של המשטרה. לאחר מכן נעו המפגינים לכיוון ככר טרפלגר כשהם שרים "ג'ורג' בוש אנחנו מכירים אותך, אבא היה גם רוצח", ו-"הכוחות - החוצה עכשיו".
הקהל הגיע בהמוניו אך לא במספרים אותם צפו המארגנים - 250,000. לדבריהם, כלי רכב רבים עדיין בדרכים והם עדיין מקווים ל-200,000 מפגינים ויותר עד סוף היום.
באיסטנבול שבטורקיה כ-15 אלף בני אדם נושאים שלטים בהם נכתב "בוש הרוצח - החוצה!" חלק מהמחאות כללו גם הדגמות של חיילים אמריקנים, לכאורה, אשר מכים אנשים שהתחפשו לעירקים, עם שק מעל לראשיהם, במחאה על מקרי ההתעללות שהתפרסמו מאז החלה המלחמה לפני שנתיים.
בשטוקהולם שבשבדיה מחו מאות מפגינים וקראו לארה"ב להוציא את הכוחות מעירק. הפגנות מחאה נערכו גם ברומא, אוסלו, מדריד, ברצלונה וערים נוספות.
בתוך כך נמשכת האלימות בעירק. שלושה שוטרים עירקים נהרגו ושבעה נוספים נפצעו בפיצוץ שאירע בכירכוך במהלך הלוויה של עמיתם שנרצח שעות אחדות לפני כן בירי מנשק אוטומטי. כך דיווח מפקד המשטרה בעיר. "זהו פשע. הלוויה זה טקס דתי. אני לא מבינה איך אפשר לפגוע באנשים שמשתתפים בהלוויה", אמרה אחותו של אחד השוטרים שנהרג.
בבגדד רצחו אלמונים מפקד משטרה שהיה בדרכו לתחנת המשטרה בשכונת דאורה.

תאריך:  19/03/2005   |   עודכן:  20/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יצרני מסטיק מיוחד טוענים כי הוא משנה את היקף החזה, לאחר שנלעס שלוש או ארבע פעמים ביום; יכול גם לסייע לשפר את מחזור הדם, להפחית לחצים ולהילחם בזקנה; המסטיק פועל על-ידי שחרור איטי של רכיבים הנמצאים בתמצית צמח הנקרא פוארריה מיריפיסה
עומר כרמון
כמה מראשי מועצת יש"ע וחבר הכנסת עוזי לנדאו (ליכוד), שהו בימים האחרונים בניו-יורק במסע גיוס תרומות לא שגרתי נגד תוכנית ההינתקות; חברי המשלחת נועדו עם כמה מראשי הקהילות היהודיות בעיר וטענו כי הם זקוקים ל-3 מיליון דולר לשם הדפסת שלטים וארגון הפגנות
יואב יצחק
הנער ממעלה אדומים אושפז בסוף השבוע במצב קשה כשהוא סובל מהקאות ומהכרה חלקית; הועבר לאישפוז בבית החולים הר הצופים בירושלים
יואב יצחק
בלשכת ראש הממשלה מעודדים מההתנגדות ללפיד מצד פרופ' רייכמן; מבהירים: לפיד אינו איש עקרונות, הוא רוצה בסך-הכל כיסא בממשלה; "לפיד השתגע לגמרי", והוא מתנהג כדיקטטור בתוך תנועת שינוי
שלומי דיאז
הצעיר שנרצח והחשוד מוכרים למשטרה; הרצח בוצע בשעה שהמשטרה ערכה מבצע ללכידת נושאי סכינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il